Page 16 - TRACTION 116
P. 16

∆ΙΑΠΡΕΠΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ  ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΝΩΝΤΑΣ ∆ΟΥΖΙΝΑΣ



                                                            Η χώρα µας δεν έχει φιλοξενήσει ποτέ αγώνα της Formula 1, ωστόσο
                                                            πολλοί νέοι έχουν εµποτιστεί µε την κουλτούρα του motorsport. Ένας
                                                            από αυτούς, ο Βαγγέλης Αρβανιτάκης, ο οποίος έφυγε για το εξωτερικό
                                                            µε «διαβατήριο» το ταλέντο και τη µόρφωσή του. Εκεί όπου 11 χρό-
                                                            νια αργότερα έχει καταξιωθεί ως αεροδυναµιστής στην F1. Η πορεία
                                                            του ξεκίνησε το 2008 από τη Honda και συνεχίστηκε σε Brawn GP,
                                                            Mercedes και Ferrari. Σήµερα, ο Βαγγέλης εργάζεται στην Alfa Romeo
                                                            Racing.
                                                            Οι αγώνες αυτοκινήτου ήταν το πάθος µου. Από µικρή ηλικία συµµε-
                                                            τείχα σε karting και αναβάσεις. Καθώς είναι σχεδόν αδύνατο να φτάσεις
                                                            στη Formula 1 ως οδηγός, ο τρόπος να βρεθώ εκεί ήταν οι σπουδές.
                                                            Ανέκαθεν µου άρεσαν τα αεροδυναµικά βοηθήµατα των αγωνιστι-
                                                            κών και αφού ήµουν καλός στα θετικά µαθήµατα (µαθηµατικά, φυσι-
                                                            κή), αποφάσισα να σπουδάσω αεροδυναµική.
                                                            Μετά την ολοκλήρωση των προπτυχιακών σπουδών µου, ξεκίνησα
                                                            το 2008 ως Junior αεροδυναµιστής στη Honda, που λίγο αργότερα
                                                            µετονοµάστηκε σε Brawn GP. Καθώς στην οµάδα υπήρχαν πολλοί Ιά-
                                                            πωνες, κύριο χαρακτηριστικό ήταν το πάθος τους, αφού αντιµετώπιζαν
                                                            αυτό που έκαναν σαν κάτι περισσότερο από µια απλή δουλειά.
                                                            Αφού  πήρα  και  το  µεταπτυχιακό  µου,  βρέθηκα  στη Mercedes.  Σε
                                                            αυτή την οµάδα η δοµή στην κατανοµή εργασιών ήταν πολύ στιβαρή,
                                                            ενώ σε κάθε τοµέα υπήρχε αυστηρή οργάνωση.
                         Βαγγέλης                           Έπειτα µεταπήδησα στη Ferrari, όπου πάλι κύριο χαρακτηριστικό ήταν
                                                            το πάθος. Οι Ιταλοί έχουν τρέλα µε την οµάδα, όµως είναι λιγότερο ορ-
                     Αρβανιτάκης                            γανωµένοι σε σύγκριση µε τη Mercedes. Αυτό πάντως δεν σηµαίνει σε
                                                            καµία περίπτωση πως η Ferrari υστερεί τεχνολογικά από τη Mercedes.
                                                            Στην Alfa Romeo Racing είµαι υπεύθυνος για οτιδήποτε αεροδυναµι-
                                                            κό υπάρχει στο κέντρο του αυτοκινήτου, από το πάτωµα και την εισαγω-
                   Ο Βαγγέλης γεννήθηκε το 1987 στην Αθήνα.   γή αέρα µέχρι τα βοηθήµατα γύρω από τον οδηγό. Ήδη, εργαζόµαστε
                   Σπούδασε Αεροναυπηγική στο Πανεπιστήµιο   στο µονοθέσιο της επόµενης χρονιάς.
                  Kingston του Λονδίνου και έκανε µεταπτυχιακό   Αυτό που έχει κατά κύριο λόγο διαφοροποιηθεί στην αεροδυναµική
                  στην υπολογιστική ρευστοδυναµική, στο Imperial   από  το  2008  µέχρι  σήµερα είναι η τεχνολογία. Τότε, τα συστήµατα
                 του Λονδίνου. Το 2008 εργάστηκε για πρώτη φορά   δεν µας επέτρεπαν να προσοµοιώσουµε δεδοµένα στον βαθµό που
                  ως αεροδυναµιστής στη Honda, η οποία το 2009   γίνεται σήµερα. Σχεδιάζαµε κάτι και για να καταλάβουµε τι πρέπει να
                 µετονοµάστηκε σε Brawn GP. Το 2011 ξεκίνησε να   διορθώσουµε περιµέναµε τα αποτελέσµατα από την αεροδυναµική σή-
                εργάζεται για τη Mercedes, ενώ το 2014 έγινε Senior   ραγγα. Οι αλλαγές δεν ήταν µεγάλες, ενώ µπορούµε να αλλάξουµε ώς
                αεροδυναµιστής στη Ferrari. Από τον Ιούνιο του 2019   το µικρότερο χιλιοστό.
                είναι υπεύθυνος στον τοµέα της αεροδυναµικής στην   Από τους οδηγούς που έχω συνεργαστεί, καλύτεροι στο στήσιµο και
                                                            στην πληροφόρηση προς την οµάδα ήταν οι Michael Schumacher και
                            Alfa Romeo Racing.              Kimi Raikkonen. Από την αίσθηση του Kimi στη Ferrari τα τελευταία
                                                            χρόνια επωφελούνταν σε επίπεδο στησίµατος και ο Vettel.
                                                            Στο µέλλον θα ήθελα να έχω ακόµη µεγαλύτερη επιρροή στο αυτοκί-
                                                            νητο που σχεδιάζω, αφού όσο ανεβαίνεις στην ιεραρχία τόσο περισσό-
                                                            τερο έχεις λόγο για τον σχεδιασµό. Θέλω να µείνω στην Alfa Romeo
                                                            για αρκετό καιρό και µαζί να βρεθούµε στην τέταρτη θέση του πρωτα-
                                                            θλήµατος, που είναι ο στόχος µας.
                                                            Με τους νέους κανονισµούς εν όψει 2021, αφαιρούνται πολλές αε-
                                                            ροδυναµικές ελευθερίες. Με τους υπάρχοντες κανονισµούς, µπορούµε
                                                            να εξάγουµε αεροδυναµική απόδοση από παντού. Με τους νέους, αυτό
                                                            θα γίνεται κυρίως από το πάτωµα, το οποίο θα είναι πολύ διαφορετικό
                                                            από ό,τι τώρα, καθώς επιστρέφει το ground effect.


              16 TRACTION MAGAZINE
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21