Page 19 - TRACTION 116
P. 19
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ AΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ
Ηµεροµηνίες -
σταθµοί της Koni
1857: Ο Dr Koning ασχολείται µε την απόσβεση κραδασµών στα
κάρα της εποχής αναζητώντας ένα σύστηµα απόσβεσης
κραδασµών µε δερµάτινα στοιχεία.
1918: Κατασκευάζει το πρώτο αµορτισέρ τηλεσκοπικού τύπου.
1944: Η εταιρεία αποκτά το συντετµηµένο όνοµα Koni, ως
παράγωγο του ιδρυτή της.
1948: ∆ηµιουργεί το πρώτο υδραυλικό αµορτισέρ.
1950: Μπαίνει επαγγελµατικά στον µηχανοκίνητο αθλητισµό
τροφοδοτώντας µε αµορτισέρ την οµάδα Ferrari Formula 1.
1980: Εξοπλίζει µε αµορτισέρ το TGV, το ταχύτερο τρένο του
κόσµου.
1990: Εξελίσσει το αµορτισέρ διπλής ενέργειας (double acting)
που τοποθετείται στην καλωδιακή γέφυρα Erasmus στο
Ρότερνταµ.
2000: Παρουσιάζει το πρωτοποριακό σύστηµα Frequency
Selective Damping.
διαδραµατίσει σηµαντικότερο ρόλο στον µηχανοκίνητο αθλητισµό, και το 1971 πέτυχε την πρώτη νίκη στο Παγκόσµιο Πρωτάθληµα,
προκειµένου να διευρύνει τη φήµη της εταιρείας. Το 1955, καθώς η Tyrrell Ford κέρδισε το πρωτάθληµα του οδηγού και του
συµµετείχε για πρώτη φορά στο Tulpenrally, ολλανδικό ράλι µε κατασκευαστή.
διεθνές κύρος. Ο αγώνας αυτός ήταν µόνο η αρχή και η Κoni Με την πάροδο του χρόνου, η Koni έχει βελτιώσει την απόσβεση
άρχισε σύντοµα την αγωνιστική της σταδιοδροµία, µπαίνοντας στα αγωνιστικά αυτοκίνητα, ενώ έχει αφιερώσει την τεχνογνωσία
και στη Formula 1. Το 1956, στο διάσηµο Nordschleife στη της για τη βελτίωση της απόσβεσης σε διάφορα αυτοκίνητα
Γερµανία, η Koni βοήθησε την οµάδα της Ferrari στην επίλυση των καθηµερινής χρήσης και σε επαγγελµατικά οχήµατα, όπως
προβληµάτων ανάρτησης. φορτηγά, λεωφορεία, ρυµουλκά κ.ά., στα τρένα, σε στρατιωτικά
Το πρώτο Grand Prix στο οποίο συµµετείχε επίσηµα ήταν το 1958 βαρέα οχήµατα αλλά ακόµη και σε βιοµηχανικά έργα, όπως
µε τη Ferrari. Έπειτα από αυτό, η επιχείρηση επεκτάθηκε γρήγορα γέφυρες.
TRACTION MAGAZINE 19