Page 24 - TRACTION 116
P. 24

COVER STORY



              ∆εύτερη ηµέρα






              Ύστερα από ολονύχτια βροχόπτωση νωρίς το πρωί βρεθήκαµε στον
              δρόµο για µια δίωρη διαδροµή που µας οδήγησε στο Greystoke Forest,
              ένα τεράστιο ιδιωτικό δάσος για το πλέον ενδιαφέρον µέρος της απο-
              στολής. Αγωνιστική βόλτα δίπλα στον επίσηµο οδηγό της M-Sport
              Pontus Tidemand µέσα σε ένα γνώριµο αγωνιστικό περιβάλλον στο
              δεξί µπάκετ του Ford Fiesta WRC. Το συγκεκριµένο αγωνιστικό αυτο-
              κίνητο εξοπλίζεται µε έναν κινητήρα 1.600 κυβικών εκατοστών τεχνο-
              λογίας EcoBoost 16βάλβιδο, ανακοινώσιµης απόδοσης 380 ίππων µε
              450 Nm ροπή στρέψης. Με το σύστηµα εκκίνησης Launch Start πιάνει
              τα 100 χλµ. σε 3,9’’ και έχει τελική ταχύτητα 214 χλµ. Παράλληλα στη
              διαδικασία φρεναρίσµατος αναπτύσσονται δυνάµεις ισοδύναµες µε 1,2
              g. Αντίστοιχα 1 g αναπτύσσεται κατά την επιτάχυνση.
              Έξυπνα διαλεγµένη διαδροµή µήκους 3,5 χιλιοµέτρων, µε αρκετή λάσπη
              και αυλακιές. Η διαδικασία εκκίνησης γνωστή, µε το σύστηµα Launch
              Start, µε το γκάζι στο πάτωµα και την αίσθηση εκτόξευσής σου µέσα
              από κάννη κανονιού. Στα 200 µέτρα ευθείας πριν από την πρώτη δεξιά
              στροφή ο κινητήρας είχε φορτώσει την πέµπτη ταχύτητα και µε ένα κλό-
              τσηµα στο πετάλι του φρένου ο Pontus Tideman ξεκόλλησε την ουρά
              του Fiesta και όρµησε στην ευθεία που ακολουθούσε.
              «Κούµπωσε» και την έκτη και για περίπου 500 µέτρα περνούσε τα
              εσάκια σαν να ήταν ευθεία για να φτάσουµε σε βίαια φρένα µε βαθιές
              αυλακιές και φουρκέτα δεξιά. Οι αναρτήσεις κατάπιναν τα πάντα και
              καµία στιγµή δεν τερµάτισαν τη διαδροµή τους. Στην υπόλοιπη διαδροµή
              µέχρι τον τερµατισµό υπήρχε µια αλληλουχία στροφών µεταξύ τετάρτης
              και έκτης ταχύτητας που φάνταζε αδιανόητο να τις περνάµε µε τόσα
              χιλιόµετρα. Βλέπετε η τεράστια εµπειρία της M-Sport έχει µετατρέψει σε
              αψεγάδιαστη πολεµική µηχανή το Fiesta.
              Αναµφίβολα η βόλτα µε το Fiesta WRC µου ξύπνησε µνήµες από τις
              αντίστοιχες «πολεµικές» µηχανές που είχα τη χαρά και την ευτυχία να
              συνοδηγήσω, όπως Audi Quattro A1 και A2, Lancia Integrale (όλες
              τις εκδόσεις) και Deltona, αλλά και Subaru Impreza. Από την τεράστια
              άγρια και βίαιη ιπποδύναµη των Quattro Group B, λόγω Turbo Lag,
              σε βελτιωµένες συµπεριφορές των Group A. Από τις χρονολογίες 1980
              έως και 2000 που πρωταγωνιστούσαν τα συγκεκριµένα αυτοκίνητα που
              συνοδήγησα, έχουν γίνει τεράστια άλµατα εξέλιξης, ιδιαίτερα στις αναρ-
              τήσεις και τα σασί των αυτοκινήτων.
              Συνοµιλώντας µε τον Malcolm Wilson διαπίστωσα την αγωνία του για
              την επόµενη γενιά υβριδικών αγωνιστικών αυτοκινήτων που ζητά η
              FIA από το 2022, ενώ αστειευόµενος ελπίζει κάποια µεθεπόµενη γενιά
              αγωνιστικών αυτοκινήτων να µην στερείται οδηγού - συνοδηγού και να
              οδηγείται ηλεκτρονικά από το Service Park του αγώνα.
              Η ηµέρα µας είχε δύο ακόµη δοκιµασίες πριν πάρουµε τον δρόµο
              της επιστροφής, αρχικά µε τρένο από τον σταθµό Penrith µέχρι το
              Manchester και από εκεί µε αεροπλάνο µέσω Amsterdam στα πάτρια
              εδάφη.
              Στην ίδια διαδροµή µε το Fiesta WRC βρεθήκαµε συνοδηγοί του 20χρο-
              νου Tom Williams µέσα στην καµπίνα του Ford Ranger Raptor. Καταιγι-
              στικός ρυθµός µε απίστευτη λάσπη και αυλακιές, χάρη στην τεχνογνω-
              σία Ford Performance, και στο τελείωµα της ειδικής διαδροµής συµφώ-
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29