Page 27 - TRACTION 116
P. 27
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΧΟΥΝΤΡΑ, ΦΩΤΟ: YAMAHA
TEXΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Yamaha Tenere 700
Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά, ΥΨ, 4Τ, τετραβάλβιδος, 2EEK, 689 κ.εκ.
Ισχύς / Ροπή: 54,0 kW @ 9.000 σ.α.λ./ 68,0 Nm @ 6.500 σ.α.λ.
Πλαίσιο: Ατσάλινο περιμετρικό
Αναρτήσεις Ε/Π: 210 χιλ./ 200 χιλ.
Φρένο Ε/Π: Διπλό δισκόφρενο, 282 χιλ. / Μονό δισκόφρενο, 245 χιλ.
Ελαστικά Ε/Π: 90/90 R21 / 150/70 R18
Ύψος σέλας: 875 χιλ.
Μεταξόνιο: 1.595 χιλ.
Απόσταση από το έδαφος: 240 χιλ.
Βάρος (πλήρες υγρών): 204 κιλά
Ρεζερβουάρ: 16 λίτρα
Τιμή: 10.490 ευρώ
σμένος στα ΜΤ-07, έχει την πιο γραμμική απόδοση που μπορεί να αυτό φροντίζει ένα κουμπί. Πατώντας το, απενεργοποιούνται τα ABS
φανταστεί κάποιος από κινητήρα. Το «τράβηγμα» είναι συνεχές και όχι μόνο στον πίσω τροχό αλλά και στον εμπρός. Οπότε η μοτοσυ-
με ενιαία αίσθηση σε όλο το φάσμα των στροφών, δεν υπάρχουν κλέτα μετατρέπεται σε μια γνήσια χωμάτινη, έτοιμη να κινηθεί σε
εξάρσεις, ούτε «κρεμάει». Δεν υπάρχει traction control, ούτε προγράμ- οποιοδήποτε έδαφος.
ματα απόδοσης, wheelie control, launch control και όλα τα συναφή. Μια λεπτομέρεια που κάνει όμως μεγάλη αίσθηση είναι η τοποθέτηση
«Επιτέλους» θα αναφωνήσουν πολλοί που θέλουν να αισθάνονται ότι της οθόνης των οργάνων σε ασυνήθιστα όρθια θέση, κάτι που παρα-
οδηγούν τη μοτοσυκλέτα μόνοι, χωρίς την παρουσία του «ηλεκτρονι- πέμπει ευθέως σε μοτοσυκλέτες rally και δημιουργεί ανάλογη αίσθηση
κού νόμου». στον οδηγό. Σε αυτό έρχεται να προστεθεί η επίσης σχεδόν κάθετη ζε-
Δικύλινδρος σε σειρά, με 689 cc, αποδίδει 72,4 ίππους στις 9.000 λατίνα, που προσφέρει επαρκή κάλυψη από τον αέρα και εντείνει την
σ.α.λ. και 6,9 kgm ροπής στις 6.500, ενώ ανεβάζει απρόσκοπτα μέχρι αισθητική ταυτότητα. Οι τρεις προβολείς led κάνουν την όψη της νέας
τις 11.500, όπου ενεργοποιείται ο κόφτης. Χαρακτηριστικά που δεν Tenere αναγνωρίσιμη ημέρα και νύχτα, ενώ το ίδιο ισχύει και με τον
κερδίζουν στις αναμετρήσεις επί χάρτου, αλλά στον πραγματικό στίβο ήχο του CP2 crossplane κινητήρα. Που λόγω χρονισμού 270 θυμίζει
ο
της κίνησης, εξερεύνησης, ταξιδιωτικής εξερεύνησης όσο και καθημερι- κινητήρα V-2. Η ποδιά αλουμινίου, οι χούφτες στο τιμόνι, το κωνικό
νής μετακίνησης. τιμόνι, τροχοί 21-18 ιντσών, προσθέτουν επίσης στη «rally» εικόνα.
Το ρεζερβουάρ των 16 λίτρων είναι σχεδιασμένο ώστε να εξυπηρετεί Η χαμηλή τιμή της νέας Tenere 700 είναι ίσως ένα από τα πιο δυνατά
την όρθια οδήγηση, είναι όσο στενό χρειάζεται για την πολύωρη χαρτιά της, καθώς, σύμφωνα με την προσφιλή πρακτική της Yamaha,
ταξιδιωτική χρήση, αλλά φαρδαίνει ψηλά και μπροστά, ώστε να προ- είναι συμπιεσμένη για τα πρώτα χρόνια εμφάνισης ενός νέου μοντέ-
σφέρει στήριξη σε χωμάτινη, όρθια χρήση. Η κατανάλωση δύσκολα λου. Που σημαίνει ότι σε δύο χρόνια θα συναντήσει την «κανονικότη-
ξεπερνά τα 5 λίτρα/100 χλμ., προσδίδοντας μια αυτονομία πάνω από τα» της κατηγορίας, όπως έχει γίνει με τα μέλη της σειράς MT.
300 χιλιόμετρα σε όλες τις «αποστολές» που μπορεί να συμμετάσχει η Για τους νεότερους, η Tenere 700 έρχεται να δώσει γνήσια rally αίσθη-
Tenere 700. ση σε ένα πλήρες πακέτο χωρίς «γκρίζες ζώνες». Για τους παλαιότε-
Τα φρένα κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος, εναρμονισμένα στον χα- ρους, αποτελεί τον «άξιο διάδοχο» της ΧΤ 600 του ’89, μιας μοτοσυ-
ρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Περισσότερο προοδευτικά και με αίσθηση, κλέτας που άφησε εποχή γιατί είχε τον ίδιο ανέμελο χαρακτήρα, ήταν
παρά ακραία. Το ABS υπάρχει περισσότερο γιατί είναι υποχρεωτικό μετρημένη όσο και εξωτική, ευχάριστη όσο και λειτουργική. Όλα όσα
και καλώς είναι. Όμως δεν συνδυάζεται με τη χρήση στο χώμα και γι’ χαρακτηρίζουν και τη νέα Tenere 700...
TRACTION MAGAZINE 27