Page 26 - TRACTION 116
P. 26
MOTO: YAMAHA TENERE 700
Tenere ξανά! χρόνο. Περιμένει, αλλάζει
Η έρημος δεν μετρά τον
μορφή, διατηρεί όμως
πάντα το ύφος της και
τη δυναμική της. Το ίδιο
συμβαίνει και με το νέο
Tenere, που επιστρέφει
ύστερα από 35 χρόνια για να
συνεχίσει το ταξίδι του από
εκεί όπου το σταμάτησε...
Η λέξη είχε αποκτήσει τόση αίγλη και δύναμη στους φίλους της μοτο- απλώς γιατί το διάλεξε να γίνει έτσι. Τρεις φορές είχε αναβληθεί η πα-
συκλέτας, ώστε η επιστροφή θα έπρεπε να γίνει με πολλή προσοχή και ρουσίασή της ως νέου μοντέλου, όχι γιατί είχε κάποια περίπλοκη τεχνο-
μέτρο. Ώστε να προετοιμάσει την επανασύνδεση με το όνειρο χωρίς να λογία να διαχειριστεί – το αντίθετο, πρόκειται για μία από τις πιο λιτές
χάσει κάτι από την αναμενόμενη αίγλη. μοτοσυκλέτες σήμερα. Έπρεπε όμως να εκπληρώνει την υπόσχεση. Να
Το απλό είναι και το δύσκολο, λένε οι σοφοί, και εδώ η άσκηση ήταν κινείται παραπάνω από «αξιοπρεπώς» στο χώμα ώστε να σεβαστεί το
για πραγματικά δυνατούς λύτες. Πώς θα σταθείς στο ύψος του ανταγω- όνομα αλλά και την ιστορία του μοντέλου.
νισμού, όπου τα ηλεκτρονικά βοηθήματα θα διαβάζουν και τη σκέψη Κατά την εξέλιξη, παρέδωσαν τη μοτοσυκλέτα σε δοκιμαστές για να
μας σε λίγο, διατηρώντας μια πιο ανθρωποκεντρική προσέγγιση, όπως την αξιολογήσουν, όμως οι παρατηρήσεις τους συνιστούσαν σχεδια-
απαιτεί κάθε σχέση με τη φύση και την περιπέτεια. σμό σχεδόν από την αρχή. Όσο βελτιωνόταν η εικόνα, τόσο έρχονταν
Για αρχή η Yamaha έκανε αυτό ακριβώς. Πήρε το ρίσκο να κρατήσει νέες αναβολές, αλλά η αναμονή και το αποτέλεσμα δείχνουν ότι άξιζε
αποστάσεις από τον χείμαρρο των ηλεκτρονικών και να προτείνει μια τελικά τον κόπο.
πιο απλή και εξαρτημένη από τον άνθρωπο μοτοσυκλέτα. Η στάση και η θέση οδήγησης παραπέμπουν σε μοτοσυκλέτες rally,
Το νέο Tenere στόχευσε μακριά και πέτυχε τον στόχο του. Ο πήχης με ίσια στενή σέλα, που τοποθετεί τον οδηγό ψηλά, κάτι που «κοστί-
ήταν ήδη πολύ ψηλά, αλλά ταυτόχρονα η κατηγορία των On-off ζει» στον γενικό πληθυσμό και κατά την πρώτη ανάγνωση, όταν ο
έδειχνε να έχει χάσει τον δρόμο της. Η χρήση Οff γινόταν όλο και στόχος είναι η αστική καθημερινότητα. Ωστόσο τα πλεονεκτήματα είναι
περισσότερο ένα άλλοθι για να δώσει ταυτότητα περιπέτειας και εξε- πάντα περισσότερα όταν μια μοτοσυκλέτα είναι «ψηλή», ειδικά στην
ρεύνησης σε μοτοσυκλέτες που δυσκολεύονται έως και απεχθάνονται πόλη. Καλύτερη ορατότητα, μικρότερες κλίσεις (λόγω ψηλού κέντρου
τις χωμάτινες διαδρομές. βάρους), καλύτερος έλεγχος της κυκλοφορίας είναι μόνο μερικά από
Αν το Tenere ακολουθούσε το ρεύμα, θα γινόταν «μία ακόμη» πρότα- αυτά.
ση στο γνωστό ανάγνωσμα. Προτίμησε όμως άλλη κατεύθυνση και Οι αναρτήσεις, αφού πέρασαν από υψηλότερες και χαμηλότερες
το αποτέλεσμα είναι μια μοτοσυκλέτα που το 50-50 δεν αρκεί για να διαδρομές, κατέληξαν στα 210/200 χιλ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
περιγράψει τις δυνατότητές της σε κάθε πεδίο. Στον δρόμο ταξιδεύει με Δίνοντας σαφείς εκτός δρόμου δυνατότητες και άνεση, ενώ διαθέτουν
άνεση (αναβάτη και μοτοσυκλέτας/κινητήρα) με 170 χ.α.ώ., ξεπερνά περισσότερες ρυθμίσεις από όσες «απαιτεί» η κατηγορία κι ακόμη
τα 220 τελική, είναι ευέλικτη και απρόσμενα σταθερή ταυτόχρονα. περισσότερο η τιμή της νέας Tenere 700.
Στο χώμα, με τα σημερινά δεδομένα, δύσκολα θα βρει αντίπαλο, Βασικό συστατικό στην επιτυχία αποτελεί ο κινητήρας της. Δοκιμα-
26 TRACTION MAGAZINE