Page 26 - TRACTION 118
P. 26
COVER STORY
µετακίνησης όπως συνδεσιµότητα αλλά και µια πληθώρα ηλεκτρονικών
συστηµάτων ασφαλείας, 11 συνολικά, που συµπληρώνουν και προστατεύ-
ουν οδηγό και επιβάτες. Ο σχεδιασµός του εξασφαλίζει µεγαλύτερη άνεση
και ευρυχωρία στους επιβάτες, µε το πορτ µπαγκάζ να µπορεί να φιλοξε-
νήσει µέχρι 309 λίτρα αποσκευών που βρίσκεται στον µέσο όρο αυτής της
κατηγορίας.
Κινητήρες
Στα µηχανικά σύνολα κινητήρων εσωτερικής καύσης περιλαµβάνεται ένας
βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων, τρικύλινδρος τούρµπο, προδιαγραφών Euro
6d, µε τρεις αποδόσεις 75, 100 και 130 ίππων. Συνδυάζονται ο πρώτος µε
µηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων, ο δεύτερος µε µηχανικό έξι σχέσεων ή
αυτόµατο οκτώ σχέσεων ενώ ο τρίτος µόνο µε οκτάρι αυτόµατο. Ένας πετρε-
λαιοκινητήρας βραβευµένης τεχνολογίας BlueHDi 1,5 λίτρων τούρµπο από-
δοσης 100 ίππων, που συνδυάζεται µε εξ-άρι µηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Στον δρόµο
Στην παρουσίαση του νέου 208 στη Λισαβόνα οδηγήσαµε όλες τις εκδόσεις,
ακόµη και την ηλεκτρική. Αυτό που χαρακτηρίζει το αυτοκίνητο είναι η
αθόρυβη κύλιση, αφού η νέα πλατφόρµα συµβάλλει και σε αυτό τον τοµέα
καθώς και στη θερµοµόνωση. Ιδιαίτερα ροπάτος ο πετρελαιοκινητήρας
εξασφαλίζει σβέλτη µετακίνηση µε χαµηλές καταναλώσεις και εκποµπές
ρύπων. Αντίστοιχα ο βενζινοκινητήρας των 100 ίππων εντυπωσιάζει µε την
ευρωστία του και την άνεση που ταξιδεύει το σύνολο. Σαφέστατα και η έκ-
δοση των 130 ίππων είναι η χαρά του οδηγού που του αρέσει να έχει από-
θεµα δύναµης κάτω από το πεντάλ του γκαζιού, την οποία χρησιµοποιεί µε
σύνεση και ασφάλεια. Τα κιβώτια ταχυτήτων έχουν καλή κλιµάκωση ώστε
να µην έχει µεγάλη απώλεια στροφών ο κινητήρας από αλλαγή σε αλλαγή
και να µένει µέσα στη ροπή του. Ιδιαίτερα το αυτόµατο διπλού συµπλέκτη
ξεχωρίζει για την απαλότητα µε την οποία περνά από τη µια ταχύτητα στην
άλλη. Το νέο Peugeot 208 διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά µε τιµές που
ξεκινούν από τις 12.900 ευρώ, ενώ η ηλεκτρική έκδοση αναµένεται Μάρτιο
ή Απρίλιο του 2020. Τελειώνοντας, αναµφίβολα το νέο Peugeot 208 είναι
ένα όµορφο εµφανισιακά αυτοκίνητο που εξοπλίζεται µε τεχνολογία αιχµής,
διατηρώντας βέβαια σε κορυφαίο επίπεδο τη συµπεριφορά του στον δρόµο
που εκφράζει στο έπακρο το DNA της γαλλικής σχολής στην οποία ανήκει.
Peugeot e-208
Το εντυπωσιακό κατά την παρουσίαση του νέου Peugeot 208 ήταν πως
υπήρχε διαθέσιµο – και το οδηγήσαµε – και το αµιγώς ηλεκτροκίνητο
µοντέλο της σειράς e-208. Όπως έγραψα και στην αρχή, η νέα πλατφόρµα
έχει την ικανότητα να φιλοξενεί όλες τις κινητήριες µονάδες. Οι µπαταρίες
του ηλεκτρικού Peugeot 208 καταλαµβάνουν χώρο 220 λίτρων και το-
ποθετούνται κάτω από το πάτωµα. Εξοπλίζεται µε έναν ηλεκτροκινητήρα
απόδοσης 136 ίππων µε 260 Nm ροπής και διαθέτει τρία οδηγικά προφίλ:
Eco, Normal και Sport. Με την ευκαιρία να πούµε ότι η µπαταρία είναι χω-
ρητικότητας 50 kWh που εξασφαλίζει αυτονοµία 340 χιλιοµέτρων στο αυ-
τοκίνητο, και το 80% της φόρτισης µπορεί να γίνει σε 30 λεπτά, σε δηµόσιο
φορτιστή 100 kW. H Peugeot δίνει εγγύηση για τις µπαταρίες οκτώ ετών
ή 160.000 χιλιοµέτρων – όποιο έρθει πρώτα – και για το 70% της περιεκτι-
κότητας της µπαταρίας. Αν και ηλεκτρικό το e-208 στον δρόµο διατηρεί στο
ακέραιο τη συµπεριφορά που του εξασφαλίζει η γαλλική καταγωγή του.
Ευχαριστούµε το κτήµα Le Chevalier
για την παραχώρηση του χώρου
για την φωτογράφιση