Page 37 - TRACTION 118
P. 37

ΑΠΟ ΤΟΝ  ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ

              κατακρηµνίστηκε, τότε το οξυγόνο µπορούσε
              να συγκεντρωθεί στην ατµόσφαιρα. Υπάρχει
              ένα επίπεδο στην ατµόσφαιρα λόγω της ταφής
              του πλεονάζοντος άνθρακα και της τακτικής
              συνεχούς παραγωγής οξυγόνου από τα φυτά.
              Είναι αυτός ο θαµµένος άνθρακας µε τη µορφή
              ελαίου (κυρίως από µικρούς ωκεανούς µε οργα-
              νισµούς κατά την εποχή των δεινόσαυρων) που
              εξάγεται για καύσιµα. Μπορεί να θεωρηθεί ότι
              η Γη ενεργεί σαν ένα σύστηµα αποθήκευσης για
              την ηλιακή ενέργεια που µετατράπηκε σε χηµική
              ενέργεια και συλλέχθηκε και αποθηκεύτηκε σε
              εκατοµµύρια χρόνια. Έτσι το πετρέλαιο όχι µόνο
              χρησιµοποιείται για καύσιµα αλλά και µετατρέ-
              πεται σε πλαστικό.
              Μια άλλη σχέση µε το παρελθόν είναι η χρήση
              ανθρακικού ασβεστίου ή ασβέστου, που σχηµα-
              τίζεται από τη διάθεση των αρχαίων θαλάσσιων
              οργανισµών. Τα µεγάλα λατοµεία θεωρούνται
              ότι εκχυλίζουν υλικά που στη συνέχεια υπό-
              κεινται σε επεξεργασία ώστε να αποτελέσουν
              τη βάση τόσο για το τσιµέντο όσο και για το
              γυαλί. Ενώ το γυαλί σχηµατίζεται µε ανάµειξη
              υλικών όπως άµµος και ασβέστη, η ανόργανη
              άµµος σχηµατίστηκε αρχικά από διάβρωση            Με την ανάπτυξη του πολιτισµού ήρθαν οι νόµοι και η κυβέρνηση
              πετρωµάτων µε τη βοήθεια λειχήνων. Άλλα υλικά που προέρχονται   χρήστηκε αναγκαία για τη διατήρηση της τάξης. Αυτό περιλαµβάνει
              από τις σηµερινές µορφές ζωής περιλαµβάνουν καουτσούκ (αν και το   την οργάνωση ασφάλισης, επιβολής του νόµου, δικαστηρίων και
              καουτσούκ είναι πλέον συνθετικό προϊόν), δέντρα για να κατασκευ-  πράξεων ιδιοκτησίας. Οι πρώτες κυβερνήσεις συχνά σχηµάτισαν
              άσουν χαρτιά για τα εγχειρίδια και δέρµα για άνετα καθίσµατα στα   κοινές οργανώσεις για την ασφάλιση κατά της πείνας, αποθηκεύοντας
              αυτοκίνητα. Αν και δεν συνδέεται άµεσα µε το αυτοκίνητο, είναι το   υπερβολικά τρόφιµα. Οι γραπτές νοµοθεσίες ήρθαν νωρίς, όπως οι
              ζώο που αντικατέστησε ως επί το πλείστον για κοινή µεταφορά, το   περίφηµοι νόµοι του Hammurabi, που ασχολούνταν κυρίως µε τα
              άλογο, το οποίο χρησιµοποιείται ως ενδεικτικό της µονάδας ισχύος   δικαιώµατα ιδιοκτησίας. Εκτός από αυτές τις κοινές υποδοµές περι-
              του κινητήρα!                                     λαµβάνονται οι δρόµοι για τους οποίους ήταν γνωστοί οι Ρωµαίοι, η
              Μετά την κοσµολογική ανάπτυξη των στοιχείων και την επεξεργασία   χρηµατοδότηση που ξεκίνησε µε την εφεύρεση των χρηµάτων στην
              των στοιχείων από τη ζωή, η επόµενη σηµαντική φάση για την ιστορία   Ιωνία, αλλά αυξήθηκε µόνο κάτω από τον δανεισµό χρηµάτων για
              του αυτοκινήτου είναι η ανθρώπινη εξέλιξη. Κύριοι παράγοντες που   σχηµατισµό κεφαλαίων στις αρχές της σύγχρονης εποχής, συχνά για
              συµβάλλουν στην ανάπτυξη του ανθρώπου ήταν η ικανότητά του   εµπόριο χύµα αγαθών µέσω ιστιοπλοϊκών σκαφών.
              να µετακινείται (µε τα πόδια), να χρησιµοποιεί φωτιά, να σχηµατίζει   Η παραγωγή σιδήρου ήταν µέρος του κύκλου της τεχνολογίας
              κοινωνικές οµάδες υποστηριζόµενες από τη γλώσσα και να αναπτύσ-  που οδήγησε στη βιοµηχανική επανάσταση στον κύκλο άνθρακα-
              σει εργαλεία. Οι παράγοντες αυτοί επέτρεψαν στον άνθρωπο να   σιδήρου-ατµού. Η ανάπτυξη αυτών των κινητήρων ακολούθησε µια
              ξεπεράσει την έλλειψη κοινών ειδικοτήτων όπως γρήγορη ταχύτητα,   καµπύλη logistic learning της απόδοσης, που αργότερα οδήγησε
              αµυντική πανοπλία ή αρπακτικά δόντια και νύχια. Αυτή η ανθρώπινη   στην ανάπτυξη της µηχανής εσωτερικής καύσης. Ο συνδυασµός των
              εξέλιξη βασίστηκε στη χρήση του νου για τη γενίκευση των πηγών   προσπαθειών στην εποχή του βαριδιού βαµβακιού της παραγωγής
              τροφίµων και των αµυντικών µηχανισµών. Το αυτοκίνητο ή γενικό-  χάλυβα (Carnegie), της διύλισης πετρελαίου (Rockefeller) και της
              τερα η µηχανοκίνητη µεταφορά επέτρεψε τη συνέχιση της χρήσης   οικονοµίας (J.P. Morgan) οδήγησε σε µια πρώιµη εξερεύνηση των
              πυρκαγιάς σε κινητήρες εσωτερικής καύσης για να υποστηρίξει µια   σύγχρονων τεχνικών παραγωγής από τη Ford.
              ευρύτερη κοινότητα, µεγαλύτερη άµυνα, µεγαλύτερη πρόσβαση σε   Η Μικρή Μεγάλη Ιστορία του αυτοκινήτου συνεχίζει να ακολουθεί
              πηγές τροφίµων. Η µετακίνηση των πρώιµων ανθρώπων εξασφάλισε   µε συµβολές στην εποχή της πληροφορίας, όπως ραδιόφωνα, υπολο-
              την επιτυχία τους µε τη διαφοροποίηση των οικοσυστηµάτων που θα   γιστές, περιβαλλοντική πρόληψη και GPS. Το µέλλον αναµένεται να
              µπορούσαν να επιβιώσουν. ∆εν είναι η απόσταση που είναι σταθερή   περιλαµβάνει ηλεκτρικά οχήµατα, αυτόνοµα οχήµατα, σε συνδυασµό
              αλλά ο χρόνος µετακίνησης, καθώς η τεχνολογία προχώρησε από το   µε έξυπνους δρόµους και υποκατάσταση µε εικονική παρουσία και
              περπάτηµα, το άλογο, το τρένο και το αυτοκίνητο.  ταξίδια.


                                                                                                  TRACTION MAGAZIN E 37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42