Page 34 - TRACTION 118
P. 34
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Porsche Τaycan
Για μια εταιρεία σαν την Porsche σίγουρα δεν είναι εύκολο εγχείρημα η παρουσίαση ενός αμιγώς ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ηλεκτρικού μοντέλου. Οι Γερμανοί όμως το τόλμησαν, δουλεύοντας σκληρά και μένοντας πιστοί Μοντέλο: Taycan Turbo S
στις παραδόσεις της εταιρείας. Χαρακτηριστικό το γεγονός πως για την κατασκευή της νέας Taycan Κινητήρας: Δύο ηλεκτροκινητήρες
επέλεξαν το εργοστάσιο του Zuffenhausen, όπου χτυπά η καρδιά της Porsche. Ισχύς: 761 ίπποι
Οι προκλήσεις που έπρεπε να αντιμετωπιστούν ήταν ατελείωτες, αλλά το τελικό αποτέλεσμα φαί- Ροπή: 1050 Νm
νεται να δικαιώνει την επιμονή των Γερμανών. Ξεκινώντας από τον τομέα των επιδόσεων, ειδικά Επιτάχυνση: 2,8’’(0-100 χλμ./ώρα)
στην έκδοση Turbo S, τα καταφέρνει περίφημα προσφέροντας μοναδικές συγκινήσεις. H συνολική Τελική ταχύτητα: 260 χλμ./ώρα
ιπποδύναμη από τους δύο ηλεκτροκινητήρες φτάνει τους 761 ίππους, ενώ για επιτάχυνση μέχρι τα Μετάδοση: Τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο
πρώτα 100 χλμ. χρειάζεται μόλις 2,8’’ και για τα 200 χλμ. μόλις 9,8’’. H τελική ταχύτητα περιορίζεται Κατανάλωση: 26,9 KW/100χλμ
ηλεκτρονικά στα 260 χλμ./ώρα. Σε σχήμα και διαστάσεις θυμίζει την Panamera, όμως, ιδιαίτερα
στο πίσω μέρος, οι επιρροές από την 911 είναι παραπάνω από εμφανείς. Στο μπροστινό μέρος ο
σχεδιασμός έχει γίνει με γνώμονα τη βελτίωση της αεροδυναμικής με χαρακτηριστικότερο στοιχείο
τους αεραγωγούς δίπλα από τα φωτιστικά σώματα.
Στο εσωτερικό την παράσταση κλέβουν οι τέσσερις οθόνες, ενώ πλέον δεν υπάρχουν πουθενά
αναλογικοί δείκτες και διακόπτες. Ιδιαίτερα χρηστική αποδεικνύεται η οθόνη που βρίσκεται μπρο-
στά από τον συνοδηγό, καθώς του επιτρέπει να έχει άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες που μέχρι
τώρα ήταν διαθέσιμες μόνο στον οδηγό, όπως για παράδειγμα η ταχύτητα με την οποία κινείται
το αυτοκίνητο.
Οι δύο κορυφαίες εκδόσεις της Taycan χαρακτηρίζονται σαν «Turbo» και «Turbo S» (σ.σ.: φυσικά
δεν υπάρχει υπερσυμπιεστής, καθώς μιλάμε για ηλεκτροκινητήρες), ώστε να γίνεται εύκολα αντι-
ληπτή η σύνδεση με τα μέχρι τώρα κορυφαία μοντέλα. Η συνολική αυτονομία, σύμφωνα με τα
νέα πρότυπα WLTP, κυμαίνεται μεταξύ 388 έως 412 χιλιομέτρων.
Σίγουρα η μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης έχει πολλές δυσκολίες να αντιμετωπίσει στην
καθημερινότητα, όμως οι συνεχείς επενδύσεις μεγάλων ομίλων στον τομέα αυτό θα επιτρέψουν η
μετάβαση να γίνει πιο ομαλά. Πάντως η είσοδος σε αυτήν δεν σημαίνει απαραίτητα το τέλος των
κινητήρων εσωτερικής καύσης σε κάθε τους μορφή!
30 TRACTION MAGAZINE