Page 16 - TRACTION 120
P. 16
ΓΙΑΤΡΕ ΜΟΥ... ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Βαθύ ξύρισµα
ΤΟ EGOCHINE ΗΤΑΝ Την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα, η Peugeot οργάνωνε ανά διετία έναν διαγωνισµό προω-
ΕΝΑ ΤΟΛΜΗΡΟ θηµένης σχεδίασης. Οι συµµετέχοντες στο «Peugeot Concours Design» διαγωνίζονταν για την πιο
ΣΧΕ∆ΙΑΣΤΙΚΟ πρωτότυπη και καινοτόµο σύλληψη, για την τόλµη και τη φαντασία τους.
Ωστόσο, πάντα υπήρχε ένα κεντρικό θέµα, το οποίο επέλεγε η Peugeot και που για το 2003
ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ, ΤΟ ήταν η «οπισθο-πρωτοπορία», όπως θα µπορούσε να αποδοθεί σε ελεύθερη µετάφραση ο όρος
ΟΠΟΙΟ ΥΠΟΒΛΗΘΗΚΕ «Retro futurism». Σε αυτή την εκδοχή του διαγωνισµού αποφάσισε να λάβει µέρος ένας νεαρός
ΩΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΕ designer από την Ιταλία, ονόµατι Paolo De Giusti, ο οποίος άντλησε την έµπνευση για την πρό-
ΣΧΕΤΙΚΟ ∆ΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ταση που παρουσίασε από την ξυριστική του µηχανή. Το Egochine δεν έµοιαζε µε τίποτα που να
θυµίζει αυτοκίνητο ή επιβατηγό όχηµα, µε την ευρεία έννοια. Και αυτό δεν ήταν τυχαίο, εφόσον
ΤΗΣ PEUGEOT. ΤΟ ΟΤΙ στο µυαλό του De Giusti το µέλλον της µετακίνησης είχε το σχήµα µιας αεροδυναµικής Gillette,
ΘΥΜΙΖΕΙ ΥΠΕΡΜΕΓΕΘΗ σαν αυτή που µάλλον είχε µπροστά του κάθε πρωί στο ράφι της τουαλέτας του. Ήταν κάτι απίθανα
ΞΥΡΙΣΤΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ ∆ΕΝ εντυπωσιακό, θυµίζοντας δείγµα είδους εξωγήινης ζωής. Το Egochine ήταν ένα τρίκυκλο, µονοθέ-
ΗΤΑΝ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΥΧΑΙΟ σιο και ιδιαίτερα χαµηλό όχηµα.
Ο Paolo De Giusti είχε θεωρήσει ότι για το σχεδιαστικό του πρωτότυπο η καλύτερη δυνατή λύση
ως προς τον κινητήρα θα ήταν τέσσερις ηλεκτροκινητήρες και µάλιστα αερόψυκτοι. Στη µέση του
οχήµατος προβλεπόταν η εγκατάσταση µιας συστοιχίας κυψελών υδρογόνου για την παροχή
ενέργειας. Με όλα αυτά, το Egochine υποτίθεται πως θα µπορούσε να συναγωνιστεί µε πύραυλο
ως προς τις επιδόσεις. ∆υστυχώς, όµως, παρέµεινε ένα σχεδιαστικό πρωτότυπο, καθώς κανείς δεν
τόλµησε να προχωρήσει στην υλοποίησή του. Υπό µία διαφορετική οπτική, «κάποιος ξύρισε κό-
ντρα τις φιλοδοξίες του Egochine και του δηµιουργού του».
16 TRACTION MAGAZINE
Vettel_KTX'98_1b_20,8x28.indd 2 01/08/2019 14:25