Page 13 - TRACTION 120
P. 13

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ
























              επιβάτες από σοβαρούς τραυµατισµούς. Η συναρπαστική αντίληψη   έτοιµο να παραδοθεί για χρήση στους τελικούς αγοραστές. Εκτός από
              αποτέλεσε βιοµηχανικό πρότυπο. Κατά τις δεκαετίες που ακολούθησαν,   τις διαµορφώσεις πρόσκρουσης που έχουν οριστεί για την παγκόσµια
              η Mercedes-Benz έθεσε σταθερά αυτά τα διεθνή πρότυπα και µε αυτόν   έγκριση τύπου ενός οχήµατος, αυτό περιλαµβάνει επίσης δοκιµές
              τον τρόπο βελτίωσε την ασφάλεια των οχηµάτων προς όφελος όλων   αξιολόγησης και ιδιαιτέρως απαιτητικές δοκιµές συγκρούσεων στο
              των χρηστών αυτοκινήτων σε µόνιµη βάση. Παρά το γεγονός ότι ελά-  εσωτερικό του οχήµατος. Ένα παράδειγµα στο θέµα αυτό είναι η
              χιστα χρησιµοποιήθηκε στα πρώτα χρόνια, από τη δεκαετία του 1960,   δοκιµή αντοχής της οροφής, για την οποία η εταιρεία ασκεί επιπρόσθε-
              η δοκιµή συγκρούσεων καθιερώθηκε όλο και περισσότερο ως ένα   τες δοκιµές.
              αξιόπιστο εργαλείο για τη βελτιστοποίηση και τον έλεγχο της ασφάλειας
              των οχηµάτων.                                     Τα crash tests του αύριο
                                                                Η Mercedes-Benz συνεργάζεται µε το Ινστιτούτο Fraunhofer για τη
              Οι αρετές των προσοµοιώσεων                       δυναµική υψηλής ταχύτητας και το Ινστιτούτο Ernst Mach (EMI) για
              Όπως προαναφέραµε, η Mercedes-Benz διεξάγει συστηµατικές   τη δυναµική σύγκρουση ακτίνων Χ. Στο µέλλον, αυτή η διαδικασία
              δοκιµές συγκρούσεων από το 1959. Μέχρι σήµερα έχουν ελεγχθεί   απεικόνισης θα επιτρέψει στους καθ’ ύλην εµπειρογνώµονες ατυχη-
              περισσότερα από 14.000 αυτοκίνητα. Εκτός από τα επιβατικά αυτοκίνη-  µάτων να δουν τη διαδικασία παραµόρφωσης των εξαρτηµάτων και
              τα, η Mercedes-Benz διεξάγει επίσης διεξοδική δοκιµή συγκρούσεων   από το εσωτερικό και να την αναλύσουν. Αυτό θα επιτρέψει τον πιο
              φορτηγών και βαρέων επαγγελµατικών οχηµάτων, ενώ σχεδιάζει όλες   γρήγορο προσδιορισµό των αιτιών µιας συµπεριφοράς συγκεκριµένης
              τις σειρές µοντέλων για σενάρια πραγµατικού ατυχήµατος. Σε δοκιµές   συνιστώσας. Τα δεδοµένα από τη συντριβή ακτίνων Χ συγχωνεύονται
              συγκρούσεων, αυτό σηµαίνει ότι λαµβάνονται υπόψη περίπου 40   µε υπολογιστικά µοντέλα προσοµοίωσης για τη δηµιουργία εξαιρετικά
              διαφορετικοί παράµετροι.                          δυναµικών 3D προσοµοιώσεων. Οι εικόνες υψηλής ευκρίνειας ακτίνων
              Παράλληλα, µε δική της επιλογή, διεξάγει περισσότερες δοκιµές σύ-  Χ θα µπορούσαν επίσης να βελτιώσουν περαιτέρω την ήδη υψηλή
              γκρουσης από αυτές που απαιτούνται από τον νόµο ή από τις αξιολογή-  ποιότητα προσοµοίωσης.
              σεις των διάφορων οργανισµών οδικής ασφάλειας.    Οι εργασίες για µια καινοτόµο δοκιµασία έλξης είναι επίσης σε εξέλιξη:
              Σε σύγκριση µε την αξιολόγηση ενός αυτοκινήτου που έχει υποστεί   µαζί µε το TÜV Süd στην Πράγα (Τσεχία) βρίσκονται σε εξέλιξη
              βλάβη σε πραγµατικό ατύχηµα, το κύριο όφελος από τη δοκιµή   εργασίες για την εφαρµογή ενός ενεργού πλευρικού συγκροτήµατος
              σύγκρουσης έγκειται στην ικανότητα συλλογής δεδοµένων κατά τη   έλξης. Το σύστηµα αυτό προσοµοιώνει την πλευρική σύγκρουση κατά
              σύγκρουση. Για τον σκοπό αυτό, τα οχήµατα είναι εξοπλισµένα µε έναν   τη διάρκεια µιας πρώιµης φάσης εξέλιξης ατυχήµατος, όταν δεν υπάρχει
              αριθµό αισθητήρων και κάµερες υψηλής ταχύτητας. ∆ιάφοροι τύποι   ακόµη πλήρης επαφή µε το όχηµα. Σε µια πρώιµη φάση, παράλληλα
              ανδρείκελων (dummies) εξοπλισµένοι µε συστήµατα µέτρησης είναι   λ.χ. µε την ίδια την πόρτα, θα µπορούσε επίσης να βελτιωθεί ο τεχνικός
              διαθέσιµοι για την παροχή αξιολογήσιµων δεδοµένων σχετικά µε τις   εξοπλισµός, η γεωµετρία των εξαρτηµάτων και το υλικό.
              δυνάµεις οι οποίες θα ασκηθούν στο ανθρώπινο σώµα σε πραγµατικό   Ταυτόχρονα, η Mercedes-Benz ενισχύει την ψηφιοποίηση και στον
              αυτοκινητικό ατύχηµα.                             τοµέα των δοκιµών σύγκρουσης. Η βελτιωµένη πραγµατικότητα (AR)
              Οι δοκιµές πρόσκρουσης της µάρκας υπερβαίνουν τον αριθµό και   και η εικονική πραγµατικότητα (VR) επιτρέπουν την πιο αποτελεσµατική
              την πολυπλοκότητα των νόµιµα απαιτούµενων δοκιµών: οι πλέον   προετοιµασία των δοκιµών. Στις πιθανές εφαρµογές των ψηφιακών
              σύγχρονες µέθοδοι προσοµοίωσης υποστηρίζουν τη διαδικασία   τεχνολογιών περιλαµβάνεται η δηµιουργία ενός καταλόγου σηµείων
              ανάπτυξης σε αυτό το πλαίσιο. Μέχρι 15.000 ρεαλιστικές προσοµοι-  µέτρησης για τη µέτρηση των οχηµάτων σε έναν εικονικό χώρο και
              ώσεις συντριβής και περίπου 150 δοκιµές πρόσκρουσης οχηµάτων   η προσάρτηση µέχρι 150 σηµείων µέτρησης στο αυτοκίνητο µε τη
              µπορεί να απαιτηθούν προκειµένου ένα καινούργιο όχηµα να είναι   βοήθεια γυαλιών δεδοµένων AR.


                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18