Page 12 - TRACTION 120
P. 12
AΣΦΑΛΕΙΑ
Στην ιστορία των crash tests
Ξεκίνησαν από τις αυτοκινητοβιοµηχανίες σαν προσέγγιση στην ασφάλεια
και σήµερα έχουν εξελιχθεί τόσο, που δεν σώζουν απλώς ζωές, αλλά είναι…
άγρυπνος φύλακας άγγελος των εποχουµένων!
∆ίνοντας τη σηµασία που πρέπει, παραθέτουµε σήµερα την πρώτη που προκύπτουν κατά τη διάρκεια πραγµατικής σύγκρουσης οχήµατος.
ενότητα της πορείας των crash tests στην ιστορία της αυτοκίνησης, για Η Mercedes-Benz έθεσε σταθερά νέα πρότυπα για διαδικασίες δοκι-
να αποκτήσουµε µια ενδελεχή όσο και καθαρή εικόνα των όσων αντι- µών σε περίπτωση σύγκρουσης, που έχουν υιοθετηθεί σε ολόκληρο
προσωπεύουν αυτές οι σωτήριες για οδηγούς και επιβαίνοντες «δοκιµές τον κλάδο, µε αποτέλεσµα τη διαρκή βελτίωση της ασφάλειας των
πρόσκρουσης». οχηµάτων προς όφελος όλων των χρηστών στους δρόµους.
Η Mercedes-Benz, ο παλιότερος κατασκευαστής αυτοκινήτων, έχει τη
δική της πλούσια ιστορία στον τοµέα της ασφάλειας αυτοκινήτων και Η ιστορία
µε την ευκαιρία της συµπλήρωσης των 60ών γενεθλίων από το πρώτο ∆ύο ήταν οι µεγάλες στιγµές της Mercedes-Benz στην ασφάλεια των
τεστ αντοχής των αυτοκινήτων της, σας παρουσιάζουµε τη µακρά, οχηµάτων πριν από 60 χρόνια: τις 11 Αυγούστου 1959, η µάρκα παρου-
επίπονη, ενδελεχή και επίµονη δραστηριότητα της µάρκας στην ολοένα σίασε στα µέσα ενηµέρωσης τα νέα µοντέλα πολυτελείας της σειράς
και ασφαλέστερη διαβίωση οδηγών και επιβαινόντων στα σύγχρονα W 111. Ήταν τα πρώτα οχήµατα παραγωγής στον κόσµο που διέθεταν
αυτοκίνητα. αµάξωµα ασφαλείας µε άκαµπτο χώρο επιβατών και παραµορφούµε-
Επί 60 χρόνια, η Mercedes-Benz «διέλυε» τα αυτοκίνητά της προκει- νες «ζώνες θραύσης» µπροστά και πίσω. Στις 10 Σεπτεµβρίου 1959, η
µένου να τα παραδώσει ασφαλέστερα στο αγοραστικό κοινό της: η Mercedes-Benz άρχισε τη συστηµατική δοκιµή συγκρούσεων, η οποία
πρώτη δοκιµή σύγκρουσης (crash test) στην ιστορία της µάρκας έλαβε έγινε αναπόσπαστο µέρος της ανάπτυξης οχηµάτων. Αυτό σηµατοδότη-
χώρα στις 10 Σεπτεµβρίου 1959. Ένα αυτοκίνητο δοκιµής χτύπησε σε την έναρξη µιας νέας εποχής στην έρευνα για την ασφάλεια.
µετωπικά σε ένα σταθερό εµπόδιο. Αυτό σηµατοδότησε την αρχή µιας Η πρώτη δοκιµή συγκρούσεων στο εργοστάσιο της Mercedes-Benz
νέας εποχής στην έρευνα για την ασφάλεια. Από τότε, αυτό το γεγονός Sindelfingen έγινε µε ένα δοκιµαστικό αυτοκίνητο να χτυπάει σε ένα
έδωσε τη δυνατότητα να µελετηθεί περισσότερο η συµπεριφορά των σταθερό εµπόδιο. Αυτό ήταν ένα σηµαντικό ορόσηµο, διότι από τότε
οχηµάτων και των επιβατών σε τροχαία ατυχήµατα, χρησιµοποιώντας ήταν δυνατόν να µελετηθεί η συµπεριφορά των οχηµάτων και των
δοκιµαστικά αυτοκίνητα και ανδρείκελα δοκιµών σύγκρουσης. επιβατών σε τροχαία ατυχήµατα µε ρεαλιστικό τρόπο, µε βάση τα δοκι-
Στις ηµέρες µας, το Τεχνολογικό Κέντρο για την Ασφάλεια Οχηµάτων µαστικά αυτοκίνητα και τις ανωµαλίες δοκιµής συγκρούσεων.
(Technology Centre for Vehicle Safety-TFS) στο Sindelfingen της Γερ- Οι νέες δοκιµές σύγκρουσης απέδειξαν ότι η καµπίνα ασφαλείας
µανίας πραγµατοποιεί περίπου 900 δοκιµές σύγκρουσης συν περίπου που επινόησε ο µηχανικός της Daimler-Benz, Béla Barényi, δούλεψε
1.700 δοκιµές κάθε χρόνο! στην πράξη. Σύµφωνα µε αυτήν, απορροφά ένα σηµαντικό µέρος της
Ένα δοκιµαστικό «µουλάρι» (αµάξωµα ή συναρµολογηµένο για crash κινητικής ενέργειας που απελευθερώνεται σε ένα ατύχηµα. Σε συν-
test) τοποθετείται στο «έλκηθρο» δοκιµής και υποβάλλεται στις δυνάµεις δυασµό µε τις ζώνες ασφαλείας, αυτό µπορεί να προστατεύσει τους
12 TRACTION MAGAZINE