Page 41 - TRACTION 125
P. 41
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΧΟΥΝΤΡΑ, ΦΩΤΟ:WEB
Η ιστορία της τελικής ταχύτητας αυτοκινήτων ήταν το θέμα του
προηγούμενου άρθρου, όπου ταξιδέψαμε στην ιστορία και την
ευρηματικότητα για την επίτευξη της μέγιστης ταχύτητας επί εδά- 400 Koenigsegg Agera RS
φους. Το αυτοκίνητο είναι ο βασιλιάς των επιδόσεων στο έδαφος Το ταχύτερο αυτοκίνητο παρα-
με το απόλυτο ρεκόρ των 1.227,985 χ.α.ώ., όμως ακόμη και σε γωγής είναι σήμερα το σουηδικό
αυτό, το αυτοκίνητο με την πολύ ευρεία έννοια κινήθηκε από Koenigsegg Agera RS με τελική
τουρμπίνες κι όχι από τους τροχούς του. Το αυτοκίνητο έσπασε το 447,19 χ.α.ώ.
φράγμα του ήχου μια ημέρα του 1997 και έκτοτε το κεφάλαιο
αυτό δείχνει να έχει κλείσει, καθώς από τότε το ρεκόρ δεν έχει
καταρριφθεί.
Τι γίνεται όμως με τα… κανονικά αυτοκίνητα; Ποιο είναι το ρεκόρ
για αυτοκίνητο ή όχημα που κινείται από τους τροχούς του; Κι εδώ
ξεκινά το πάρτι των παραλλαγών.
Το ρεκόρ ταχύτητας με ερπύστριες, δηλαδή τανκς παραγωγής,
είναι 82,23 χ.α.ώ. και το πέτυχε στις 26 Ιανουαρίου του 2002
ένα FV101 Scorpion. Καταγράφηκε για το Βιβλίο των Ρεκόρ
Guinness στην πίστα δοκιμών Qinetiq στην επαρχία Surrey του
Ην. Βασιλείου. Τα στρατιωτικά τανκς πάνε λίγο πιο γρήγορα, με
το ρωσικό Τ-14 των 48 τόνων να πιάνει τα 90 χ.α.ώ. Αρκετά πε-
ρισσότερα από τα 72,5 χ.α.ώ. τελικής των γερμανικών Leopard,
που ζυγίζουν όμως 67,5 τόνους!
Λίγο καλύτερο είναι το ρεκόρ αυτοκινήτου που κινείται αποκλει-
στικά με ηλιακή ενέργεια. Ο Kenjiro Shinozuka, πρώην οδηγός
rally και νικητής στο Rally Dakar το 1997 (!), κατέχει από το 2014
το ρεκόρ ταχύτητας αμιγώς ηλιοκινούμενου οχήματος. Έπιασε τα
91,332 χ.α.ώ. στο αεροδρόμιο της Okinawa της Ιαπωνίας, οδη-
γώντας το Sky Ace TIGA, μια ιδιοκατασκευή του Πανεπιστημίου
της Ashiya.
Αισθητά μεγάλη είναι η διαφορά για το επόμενο ρεκόρ «αυτοκι-
νήτου» που έχει καταγραφεί. Ένα κάπως υβριδικό σχήμα, καθώς
την κίνηση δίνει άνθρωπος, ο οποίος κουλουριασμένος μέσα στα
σπλάχνα του AeroVelo Eta και δίνοντας κίνηση στους τροχούς
τού εξαιρετικά αεροδυναμικού οχήματος έπιασε τα 144,17 χ.α.ώ.!
Ήταν ο Todd Reichert και το ρεκόρ καταγράφηκε το 2016... Το
ρεκόρ αυτό είναι και για όλα τα κινούμενα από άνθρωπο οχή-
ματα. Σειρά έχει ο αέρας και το ρεκόρ αναφέρεται σε οχήματα
που πατάνε στη γη και κινούνται από τον άνεμο. Καθημερινά
πράγματα...
Η διάθεση για αστεία κόβεται όταν ακούσεις το νούμερο, που ξε-
περνά τα 200 χ.α.ώ.! Ο Richard Jenkins σχεδίασε, κατασκεύασε
Όταν υπάρχει συναγωνισμός, και τελικά πιλοτάρισε το ιστιοφόρο τετράτροχο Greenbird, κάτι
υπάρχει ο απόλυτος στόχος της μίας σαν όρθια F1 με όνομα. Στις 26 Μαρτίου 2009 έπιασε τα 203,09
και μοναδικής κορυφής. Και μετά χ.α.ώ. καταρρίπτοντας ένα ρεκόρ που κρατούσε 10 χρόνια.
Κάπως πιο γρήγορα από τα ανεμοκίνητα οχήματα είναι τα ατμοκί-
έρχονται οι επιμέρους κατηγορίες. νητα. Ο Don Wales κατάφερε την ίδια χρονιά (2009) να πιάσει τα
Όπου εντύπωση ανάλογη με τα 236,679 χ.α.ώ. καταρρίπτοντας το μακροβιότερο ρεκόρ ταχύτητας
νούμερα της εκάστοτε τελικής στην Ιστορία. Το προηγούμενο είχε καταγραφεί το 1906 με 204
χ.α.ώ. (!). Μάλιστα τότε, περισσότερο από έναν αιώνα πριν, ο
ταχύτητας είναι και το πλήθος των Fred Marriott παρέμεινε με το ατμοκίνητο ρεκόρ του επί τέσσερα
κατηγοριών... χρόνια ως και ο κάτοχος του ρεκόρ όλων των οχημάτων γενικώς!
TRACTION MAGAZINE 41