Page 31 - TRACTION 128
P. 31
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ, ΦΩΤΟΓΡΑΦIA: RBCP
Έξι µήνες αδράνειας… Το µεγαλύτερο διάστηµα απουσίας αγώνων από καταβολής
ΒΓΑΙΝΟΝΤΑΣ το 1973. Πριν κάνουµε µία ιστορική αναδροµή στα «µικράς διάρκειας» πρωταθλή-
– στην επίσηµη εκδοχή του τουλάχιστον – του Παγκοσµίου Πρωταθλήµατος Ράλι
µατα, να µιλήσουµε λίγο για το πώς και γιατί φτάσαµε ώς εδώ. Πού δηλαδή; Στο να
συνεχίζεται ένα εξόχως «καχεκτικό» πρωτάθληµα επτά αγώνων έπειτα από ένα κυνήγι
µαγισσών, κοινώς ένα διαρκές ψάξιµο-αναζήτηση υποψήφιων αγώνων, µπας και ολο-
κληρωθεί το ρηµάδι το πρωτάθληµα µε το κακό που µας βρήκε κάτω από το εµφατικά
ΣΤΟ ΦΩΣ! πλέον πασίγνωστο όνοµα Covid-19…
Να σηµειώσουµε εδώ, χωρίς ουσιαστικό ίχνος γκρίνιας, ότι άπαξ και υπήρχε Ράλλυ
Ακρόπολις στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθληµα Ράλι (ERC) τώρα θα ήµασταν µε τα τσαρού-
χια στο WRC…
Τέλος πάντων, αυτές οι σκέψεις είναι πλέον επικίνδυνες ονειρώξεις και να που είδαµε
επιτέλους µέσα στο καλοκαίρι, ύστερα από µήνες σιωπής, κάτι να κινείται από τον WRC
Promoter GmbH, που έχει και τη βασική αρµοδιότητα της επιλογής των αγώνων. Έτσι,
µε τους ισχύοντες αρχικά αγώνες του ηµερολογίου να ακυρώνονται ο ένας µετά τον
άλλον, φτάσαµε στο σηµείο του ψαξίµατος… Ναι, όπως το ακούτε: του ψαξίµατος. Και
όταν βρισκόταν ένας αγώνας-µπάλωµα, αποχωρούσε ο επόµενος και άιντε πάλι από
την αρχή να βρούµε άλλον αγώνα να καλύψουµε την «τρύπα»…
Έτσι λοιπόν η Εσθονία επιλέγει να φιλοξενήσει τον πρώτο αγώνα τής επανέναρξης,
ακολουθεί η Τουρκία, µετά η Σαρδηνία και στο τέλος το πρωτάθληµα θα ολοκληρωθεί
µε το ασφάλτινο ράλι στο Βέλγιο… Εν τω µεταξύ, όλα αυτά µέχρι τα µέσα Σεπτεµβρίου
που γράφονται αυτές οι γραµµές, διότι δεν ξέρουµε τι άλλο µπορεί να συµβεί. Πάντως
και προκειµένου να βρεθεί ακόµη κάποιος αγώνας, οι υπεύθυνοι σκέφτονται µήπως το
Rally Legend, που γίνεται στη Μόντσα της Ιταλίας στις αρχές ∆εκεµβρίου, αναβαθµιστεί
σε αγώνα Παγκοσµίου Πρωταθλήµατος. Μιλάµε για γέλια… Τα οποία µόλις πάνε να
σταµατήσουν, ξανασκεφτόµαστε ότι λόγω της πανδηµίας µειώθηκαν και οι ηµέρες
διεξαγωγής των αγώνων, που πλέον είναι µόνο δύο, ενώ παράλληλα συρρικνώθηκαν
και τα χιλιόµετρα των Ειδικών ∆ιαδροµών. Για ποιον ακριβώς λόγο, δεν θα πειστούµε
ποτέ…
Τι να λέµε τώρα. Και κάπως έτσι άρχισε ο κόσµος να αναρωτιέται στα social media, αν
αξίζει να απονεµηθεί έτσι τίτλος φέτος.
Το ιστορικό χαµηλό
Με επτά αγώνες, Παγκόσµιο Πρωτάθληµα Ράλι δεν έγινε ποτέ. Μα ποτέ… Αποτελεί –
για την ώρα – ένα σηµείο αρνητικό για την ιστορία του θεσµού και ελπίζουµε να µην
συνεχιστεί αυτή η παρωδία και του χρόνου. Και µάλιστα να διεξάγονται αγώνες χωρίς
θεατές. Πάµε να δούµε όµως πότε το WRC βρέθηκε οριακά κοντά στα φετινά δεδοµέ-
να. Αρχίζοντας από το σήµερα και πηγαίνοντας προς τα πίσω, σταµατάµε στο 1995,
όπου είχαµε οκτώ αγώνες, επειδή τότε υπήρχε ένα ιδιότυπο rotation system, ενώ για να
φτάσουµε σε ίδιο (µικρό) αριθµό αγώνων θα πρέπει να πάµε στο µακρινό 1974, όπου
το πρωτάθληµα ολοκληρώθηκε µε οκτώ αγώνες εξαιτίας της πετρελαϊκής κρίσης.
Παγκόσµιο πρόβληµα και τότε
Το Παγκόσµιο Πρωτάθληµα Ράλι του 1974 ήταν η δεύτερη σεζόν του Παγκόσµιου
Πρωταθλήµατος Ράλι της FIA. Λόγω της παγκόσµιας πετρελαϊκής κρίσης, ο αριθµός
των αγώνων µειώθηκε σηµαντικά από το αρχικό πλάνο, αποτελούµενο τελικά από
οκτώ αγώνες σε σχέση µε τους προγραµµατισµένους 13 αγώνες. Απουσίασαν κυρίως
τα ράλι του Μόντε Κάρλο, της Σουηδίας και το Ακρόπολις, αν και αυτοί θα επέστρεφαν
τον επόµενο χρόνο και θα παρέµεναν µέρος του θεσµού για πολλά χρόνια. Το 1974
ήταν η µόνη χρονιά που το WRC πραγµατοποίησε δύο αγώνες στη Βόρεια Αµερική,
αν και θα σηµατοδοτούσε τον τελευταίο χρόνο και για τις δύο αυτές εκδηλώσεις στην
παγκόσµια σκηνή. Το µόνο ντεµπούτο που έγινε τότε, ήταν το Canadian Rally Rideau
Lakes, για να συµπληρωθεί ένας ακόµα αγώνας. Για την ιστορία, το WRC 1974
περιλάµβανε τους αγώνες: Πορτογαλία, Σαφάρι, 1.000 Λίµνες, Σαν Ρέµο, Καναδά, ΗΠΑ
(Press On Regardless Rally in Detroit), RAC και Γύρο Κορσικής.