Page 26 - TRACTION 129
P. 26
Κωστας
KEIMENO: ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΟΥΝΤΡΑΣ
MOTO: BMW M 1000 RR
ΦΩΤΟ: BMW, Web
Από το γκαράζ
MOTΟ:
στο βάθρο
Οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες «ζουν» σε έναν δικό τους μαγικό κόσμο, ηλεκτρίζοντας όποιον τις
αντικρίζει. Αντίγραφά τους, ρεπλίκες περισσότερο ή λιγότερο πιστές, κάνουν καριέρα ως μοντέλα
παραγωγής, αφήνοντας όμως πάντα πίσω κάποια από τα μαγικά τους χαρακτηριστικά. Κάποιες
όμως συνεχίζουν να τα κουβαλούν
Ελάχιστες περιπτώσεις μοντέλων της αγοράς μπορούν να στηθούν στη ση στους αγώνες, η νέα M RR ανταποκρίνεται στις προσδοκίες της κορυφαί-
γραμμή εκκίνησης ενός αγώνα, αφαιρώντας στοιχεία τους και όχι προσθέ- ας κατηγορίας των Superbikes.
τοντας. Η νέα BMW M1000RR είναι μία από αυτές, σαγηνεύοντας όποιον Ένα απλό γράμμα M έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια παγκόσμια απο-
θέλει μια καθαρόαιμη αγωνιστική, με την οποία να μπορεί να ζει την καθη- δοχή, ύστερα από αγωνιστικές επιτυχίες, υψηλές επιδόσεις και την αύρα της
μερινότητα μαζί της. έντασης που προσφέρουν τα μοντέλα υψηλής απόδοσης της εταιρείας. Ώς
Το σχήμα είναι γνώριμο, τίποτε εξωτικό. Άλλωστε η εμφάνιση είναι το πρώ- τώρα στα αυτοκίνητα, πλέον και στις μοτοσυκλέτες.
το που περνά από τους αγώνες στα μοντέλα παραγωγής. Τι γίνεται όμως Η M 1000 RR βασίζεται στην S 1000 RR, με αλλαγές και βελτιώσεις που
κάτω από τα πλαστικά, στα ενδότερα, στη λεπτομέρεια, σε κάθε γωνιά της δύσκολα θα μπορούσε να είναι εκτεταμένες, καθώς η S 1000 RR κινείται
μοτοσυκλέτας; ήδη στην κόψη του ξυραφιού από πλευράς επιδόσεων και τεχνολογίας.
Η διαδρομή για την παρουσίαση της νέας Μ1000RR ξεκίνησε δύο χρόνια Είναι ξεκάθαρο πια ότι η BMW έχει βλέψεις και υψηλούς στόχους στο Πα-
νωρίτερα, όταν η γερμανική εταιρεία αποφάσισε να εμπλέξει το πρωτό- γκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike WSBK, οπότε χρειάζεται μια μοτοσυκλέ-
γραμμα «Μ» και με τις μοτοσυκλέτες. Έπειτα από μια επιτυχημένη και κατα- τα παραγωγής στην οποία να μπορεί να βασιστεί, στα στοιχεία που ορίζουν
ξιωμένη πορεία στους τέσσερις τροχούς. οι κανονισμοί και οι περιορισμοί.
Αρχικά επρόκειτο για μια σειρά ανταλλακτικών και στοιχείων βελτίωσης Έτσι, για να μπορεί να χρησιμοποιήσει τα αεροδυναμικά πτερύγια που χρη-
τόσο του κινητήρα όσο και περιφερειακών. Από αυτό το σημείο μέχρι την σιμοποιούν πλέον όλες οι μοτοσυκλέτες του MotoGP αλλά όχι του WSBK,
παρουσίαση της πρώτης «Μ» μοτοσυκλέτας το 2021, υπάρχει πολλή δου- χρειάζεται μια μοτοσυκλέτα παραγωγής με πτερύγια. Και εγένετο η Μ.
λειά και μια μεγάλη απόφαση. Την οποία η BMW πήρε και το αποτέλεσμα Τα πτερύγια πιέζουν το εμπρός μέρος προς το έδαφος με μια δύναμη 16,2
έρχεται να ταρακουνήσει τον θαυμαστό κόσμο των Superbikes. κιλών στις υψηλές ταχύτητες, ώστε να αποτρέπεται η σούζα που έχει ως απο-
Με απόδοση κινητήρα 212 HP (156 kW), βάρος μόνο 192 kg ή 170 kg τέλεσμα την επέμβαση του traction control, άρα και μείωση της δυνατότητας
«στεγνή», αναρτήσεις και αεροδυναμική σχεδιασμένες για μέγιστη απόδο- επιτάχυνσης, άρα την απώλεια πολύτιμων εκατοστών του δευτερολέπτου...
26 TRACTION MAGAZINE