Page 31 - TRACTION 129
P. 31

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ, ΦΩΤΟΓΡΑΦIA: RBCP

               «Το WRC 2020 περιλαµβάνει τους αγώνες: Μόντε Κάρλο, Σουηδία,   του WRC επιστρέφει στις αναφορές του promoter και της FIA, έστω και
               Μεξικό, Εσθονία, Τουρκία, Σαρδηνία και Βέλγιο. Μην εκπλαγείτε αν   σε αναπληρωµατική µορφή.
               ‘‘βρεθεί’’ και κανένας ακόµα…».                    Είναι χαρακτηριστική η συµβολή της ελληνικής πολιτείας σε αυτή την εξέ-
               Έτσι ολοκληρώναµε το άρθρο µας στο «Πίσσα & Χώµα» του προηγούµε-  λιξη και θέλουµε να γίνουµε σαφείς: Αγώνας σε ηµερολόγιο της Formula
               νου τεύχους 128 του «Traction Magazine».           1 και του WRC χωρίς τη στήριξη των κυβερνήσεων των χωρών που
               Και δεν πέρασε πολύς καιρός. ∆ύο - τρεις εβδοµάδες και στα περιθώ-  τους φιλοξενούν δεν υπάρχει. Τελεία και παύλα. Άρα, τα όσα το ελληνικό
               ρια του Ράλι Σαρδηνίας ο promoter του WRC µε τις ευλογίες της FIA   κράτος έπραξε αθόρυβα όταν έπρεπε και «θορυβώντας» επίσης όταν
               ανακοίνωσε την πρόσθεση ενός ακόµα αγώνα: αυτού του Rally di   έπρεπε, έπιασαν τόπο. Προς τούτο και η λιτή ανακοίνωση από το γραφείο
               Monza. Που µεγάλο του µέρος θα διεξαχθεί µε Ειδικές ∆ιαδροµές τύπου   Τύπου του υφυπουργού Αθλητισµού: «Είναι η πρώτη φορά µετά το
               «Μίκυ Μάους» µέσα στην ευρύτερη εγκατάσταση της πίστας Autodromo   2013, που η χώρα µας συµπεριλαµβάνεται στους σχεδιασµούς του WRC,
               Nazionale Monza.                                   γεγονός στο οποίο οδήγησαν τρεις λόγοι: 1. Η ανάγκη σχεδιασµού ενός
               Μην αναρωτιέστε. ∆εν έχουµε µαντικές ικανότητες. Απλώς µε την   ρεαλιστικού προγράµµατος αγώνων εντός Ευρώπης, λόγω πανδηµίας. 2.
               πανωλεθρία των ακυρώσεων λόγω της πανδηµίας της Covid-19 η αρχή   Οι προσπάθειες και οι συνεχείς επαφές του υφυπουργού Πολιτισµού και
               του σπορ ήθελε απεγνωσµένα να δώσει µεγαλύτερη ευρύτητα στους   Αθλητισµού Λευτέρη Αυγενάκη µε παράγοντες της FIA και του promoter.
               αγώνες, ώστε να δικαιολογηθεί η ολοκλήρωση των πρωταθληµάτων.  3. Η εκπεφρασµένη κυβερνητική βούληση να επαναφέρει τη χώρα µας
               Και κάπως έτσι προέκυψε το Monza Rally, που υπό άλλες συνθήκες όχι   στο πρόγραµµα του WRC και του ERC, προσδοκώντας σε διεθνή προβο-
               δεν θα έβλεπε WRC, αλλά ούτε θα πέρναγε απ’ έξω από το κτήριο της   λή, θεµατικό τουρισµό και επικοινωνία καλών πρακτικών όσον αφορά
               FIA στο Παρίσι. Τέλος πάντων, τι να κάνουµε, αυτή είναι η πραγµατικότη-  την οδική ασφάλεια».
               τα και κάπως έτσι θα πορευτούµε και στο µέλλον. Με ψάξιµο δηλαδή.  ∆εν ξέρουµε τι να ευχηθούµε… Αλήθεια. Είναι τόσο κοντά η πρόκληση
                                                                  για να επανέλθει το Ακρόπολις στο WRC, που εύχεσαι από τη µία να
               Τι θα γίνει το 2021;                               ακυρωθούν αγώνες ώστε να υπάρξει κενή θέση, από την άλλη να µην
               Όπως και ο ίδιος ο promoter παραδέχεται, η Covid-19 έπαιξε σηµαντικό   συνεχίσει αυτή η πανδηµία να αλλοιώνει την κανονικότητά µας. Και, κυ-
               ρόλο στη διαµόρφωση του αγωνιστικού ηµερολογίου του 2021, το   ρίως, να είναι υγιής ο κόσµος σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Ξέρετε, καµιά
               οποίο επίσης ανακοινώθηκε στο περιθώριο της εξέλιξης του αγώνα στη   φορά τα πράγµατα έρχονται µόνα τους… Ίδωµεν.
               Σαρδηνία. Τι θα γίνει την επόµενη χρονιά; Κατ’ αρχάς το ηµερολόγιο θα
               έχει δώδεκα αγώνες. Η έκπληξη είναι στο ότι για πρώτη φορά µπαίνει   Το TRACTION ρωτά επίσηµα, η Hyundai απαντά
               στο WRC η Κροατία µε ασφάλτινο αγώνα (ναι, η Κροατία), επιστρέφει η   Λίγη γκρίνια ποτέ δεν βλάπτει… Πριν από τη Σαρδηνία, µία είδηση έκανε
               Χιλή, Μεξικό και Αργεντινή είναι εκτός, όπως εκτός θα είναι και αµφότε-  την εµφάνισή της: Η Hyundai Motorsport είναι σκεπτική για το αν θα
               ρες Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία. Ποιοι είναι οι «12» για τους οποίους   συνεχίσει να συµµετέχει και µετά το 2022 στο WRC, όταν θα εφαρµοστεί
               κλήρωσε; Πάµε λοιπόν: Μόντε Κάρλο, Σουηδία, Κροατία, Πορτογαλία,   η υβριδική τεχνολογία στα αυτοκίνητα World Rally Cars. Προσπαθήσαµε
               Σαρδηνία, Σαφάρι, Εσθονία, Φινλανδία, Ουαλία, Χιλή, Καταλονία και   να βρούµε άκρη, αλλά δεν είχαµε σοβαρές εκτιµήσεις, πόσο µάλλον
               Ιαπωνία.  Μία προσεκτική µατιά µάς δείχνει ότι πριν από τα τέλη Ιουνίου   απαντήσεις. Έτσι ακολουθήσαµε το δεδηλωµένο του δηµοσιογραφικού
               δεν υπάρχει αγώνας εκτός Ευρώπης και αυτό αφ’ ενός για να «δοθεί   επαγγέλµατος και το «Traction Magazine» ήταν το πρώτο παγκοσµίως
               χρόνος» να επανακάµψουν οι κοινωνίες από τον κορωνοϊό και αφ’ ετέ-  έντυπο που έθεσε επίσηµα σχετικές ερωτήσεις, αναζητώντας την αλήθεια,
               ρου για να µην είναι εκτεθειµένοι σε κίνδυνο οι δεκάδες ενασχολούµενοι   στη Hyundai Motorsport.
               µε το WRC, όπως πληρώµατα, µηχανικοί, διοικητικό προσωπικό οµάδων   Τι ρωτήσαµε; Αν η Hyundai Motorsport σκέφτεται να αποχωρήσει από
               και τηλεοπτικών συνεργείων, κ.ά. Η δεδοµένη αµφιβολία για το πώς θα   το WRC µε την εφαρµογή της υβριδικής τεχνολογίας και αν ναι, πώς θα
               είναι τα πράγµατα την επόµενη σεζόν οδήγησε έτσι τους ιθύνοντες όχι   γινόταν αυτό, αφού στο απώτερο όσο και εγγύς παρελθόν η Hyundai
               µόνο να ετοιµάσουν ένα ηµερολόγιο που δυνάµει µπορεί να ολοκληρω-  Motorsport είχε συµφωνήσει µε τη FIA για τις αλλαγές των τεχνικών
               θεί, αλλά µετά τις φετινές απανωτές ακυρώσεις δεν θα ήθελαν µε τίποτα   κανονισµών.
               να βρεθούν εκ νέου απροετοίµαστοι.                 Οι απαντήσεις ήρθαν διά στόµατος Andrea Adamo, του Team Principal
                                                                  της Hyundai Motorsport. Τις παραθέτουµε αυτούσια µεταφρασµένες:
               Στο βάθος Ακρόπολις                                «∆εν µπορώ να κρύψω το γεγονός ότι δεν είµαι ιδιαίτερα χαρούµενος µε
               Όλα αυτά τα αντιµετώπισαν εκτός από το βατό - δυνάµει εφικτό ηµερο-  αυτό το θέµα αυτή την περίοδο, αλλά δεν πιστεύω ότι πρέπει να είµαστε
               λόγιο, µε την πληθώρα αναπληρωµατικών αγώνων. Πληθώρα, που δεν   τόσο ακραίοι. Υπάρχει πάντα ένα περιθώριο για συζήτηση και αυτό είναι
               θα τους αναγκάσει όπως φέτος να ξαναβγούν εις άγραν πιθανού αγώνα,   που προσπαθούµε να πετύχουµε αυτή τη στιγµή – προσπαθούµε να το
               ώστε να ολοκληρωθεί το πρωτάθληµα µε «τσόντες» και «ρετάλια»…  συζητήσουµε µε τα συµβαλλόµενα µέλη» και «ωστόσο, αυτά που λέτε
               Έτσι, το επόµενο µέτρο που κατέληξαν ήταν το να δηµιουργήσουν µία   είναι σωστά. Άλλωστε όπως όλοι ξέρουµε, από τότε (που δηλώσα-
               λίστα µε αγώνες που θα είναι αναπληρωµατικοί, έτσι ώστε αν κάποιος   µε ότι θα κάναµε το βήµα αυτό) ο κόσµος έχει αλλάξει πολύ λόγω της
               αγώνας µαταιωθεί (κυρίως εκτός Ευρώπης) να υπάρχει αµέσως εναλλα-  Covid-19 και ό,τι ίσχυε τότε είναι τώρα πολύ διαφορετικό, οπότε πρέπει
               κτικό πλάνο. Οι αναπληρωµατικοί αυτοί αγώνες είναι της Τουρκίας, της   να αντιληφθούµε πώς να προχωρήσουµε». Αυτά και µόλις ξεκίνησε
               Λετονίας (;;;), του Βελγίου, της Ιταλίας στη Monza και της Αργεντινής. ∆εν   µία – µικρή ή µεγάλη, θα µάθουµε σύντοµα – διελκυστίνδα για το θέµα
               τελειώσαµε όµως. Τα καλά τα κρατήσαµε για το τέλος… Ανάµεσα στους   αυτό. Τι θα κάνει η επιτροπή τεχνικών κανονισµών της FIA µπροστά στον
               αναπληρωµατικούς αγώνες αναφέρεται και το Ακρόπολις! Ναι, το Ράλλυ   κίνδυνο να µείνει µε µιάµιση ουσιαστικά οµάδα στο WRC;
               Ακρόπολις, το οποίο ύστερα από επτά χρόνια απουσίας από τα σαλόνια   Το σίγουρο είναι ότι δεν θα πλήξουµε…
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36