Page 44 - TRACTION 130
P. 44
ΠΟΔΗΛΑΤΟ
Ηλεκτροκίνηση παντού
Ο πυρετός της ηλεκτροκίνησης έχει «προσβάλει» και τα ποδήλατα, που
πλέον απέχουν πολύ από το απλό «δύο τροχοί, πετάλια κι ένα πλαίσιο»
Στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης της ηλεκτροκίνησης, τα ποδή- ηλεκτροκίνηση δόθηκε η δυνατότητα σε μεγαλύτερο μέρος του
λατα δεν μπορούσαν να μείνουν «εκτός». Αντίθετα, ως τα πλέον πληθυσμού να προσεγγίσει το ποδήλατο, αφήνοντας πιο ρυπογόνες
οικολογικά οχήματα, ήταν από τις πρώτες χρονικά πλατφόρμες που συνήθειες για τη μετακίνησή του. Και κάπως έτσι πήραν το χρίσμα
αξιοποίησαν τη νέα τάση. Η διαφορά εδώ βέβαια είναι ότι από και πλέον πρωτοστατούν. Τεχνολογικά, πρακτικά αλλά και ως πεδίο
100% οικολογικά έγιναν λιγότερο φιλικά προς το περιβάλλον, εφαρμογής της ανθρώπινης ευρηματικότητας. Με επίσημη κρατική
καθώς πρόσθεσαν συστατικά που ως απλά ποδήλατα δεν διέθε- επιδότηση, η αγορά των ηλεκτρικών ποδηλάτων βρίσκεται σε
ταν. Άρα ο κλάδος επιβαρύνεται οικολογικά με την εμπλοκή στην κατακόρυφη άνοδο και στην Ελλάδα. Πέραν αυτών, όμως, αξίζει
αλυσίδα εξόρυξης, κατασκευής και ανακύκλωσης συστατικών να κατανοήσουμε πόσο μεγάλο είναι το πεδίο δράσης τους. Από τα
που απαιτούνται για την ηλεκτροκίνηση. Από την άλλη, χάρη στην ποδήλατα «superbikes» μέχρι συνθέσεις για κάθε χρήση.
BIKE: SEM Adventure MotoBike
Για άγρια γούστα
Μπορείς να χαρακτηρίσεις ένα ποδήλατο
ως... τέρας; Ε, λοιπόν, κι αυτό γίνεται. Όταν μιλάς
για το Adventure MotoBike της ιταλικής SEM
Το Adventure δηλώνει εξ αρχής τη διττή του προσωπικότητα. Ότι
αποτελεί ένα υβρίδιο μεταξύ ποδηλάτου και μοτοσυκλέτας, ηλεκτρικής
εννοείται. Όμως δεν είναι αυτό το στοιχείο που το διαφοροποιεί από
οποιοδήποτε άλλο ηλεκτροκίνητο ποδήλατο.
Το Adventure διαθέτει διπλό σύστημα μετάδοσης κίνησης! Στη δεξιά
του μεριά υπάρχει μια συμβατική αλυσίδα για το σασμάν των 11
σχέσεων, όπως συναντάμε στα περισσότερα ποδήλατα. Φυσικά ο
ποδηλάτης χρησιμοποιεί συμβατικά πετάλια και με τη δική του κίνηση Αν ο στόχος ήταν η δύναμη, η ιδέα για το διπλό σύστημα ίσως να προέ-
μεταφέρει τη δύναμη στον πίσω τροχό. Όλα καλά μέχρι εδώ. κυψε και από ανάγκη, καθώς ένας τόσο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας θα
Στην αριστερή πλευρά του ποδηλάτου υπάρχει όμως ένα δεύτερο μπορούσε να διαλύσει τα λεπτεπίλεπτα γρανάζια και την αλυσίδα ενός
σύστημα μετάδοσης, που μεταφέρει τη δύναμη από τον κεντρικά τοπο- ποδηλάτου. Πάντως υπάρχει και η επιλογή χρήσης του κινητήρα στα
θετημένο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω τροχό. Το σύστημα αυτό είναι 2.000 Watt για οικονομία και αυτονομία.
παράλληλο της προσπάθειας του ποδηλάτη και λειτουργεί αυτόνομα Τα δύο συστήματα λειτουργούν ανεξάρτητα κι όχι επικουρικά το ένα
με την περιστροφή του γκαζιού – εξ ου και το «MotoBike». στο άλλο. Αυτό ίσως θέσει κάποια εμπόδια στην καριέρα του ποδη-
Το σύστημα αυτό μπορεί να χρησιμοποιεί ιμάντα για τη μετάδοση, οπό- λάτου, καθώς για να λογιστεί ως τέτοιο, σε αρκετές χώρες χρειάζεται η
τε και εξασφαλίζεται η ελάχιστη απώλεια ισχύος, ωστόσο είναι ακατάλ- ηλεκτροκίνηση να παρέχεται μόνο κατά την ταυτόχρονη περιστροφή
ληλο για τη χρήση σε λάσπη και χώμα, εκεί δηλαδή που μεγαλουργεί των πεταλιών.
ένα mountainbike. Αν προορίζεται για τέτοια σκληρή χρήση, υπάρχει Χτισμένο σε ένα τυπικό πλαίσιο αλουμινίου για downhill, διαθέτει
και η εναλλακτική επιλογή της χρήσης γραναζιών και αλυσίδας και σε ρυθμιζόμενες αναρτήσεις με δύο πλάκες έδρασης, όπως στις μοτοσυ-
αυτή τη μετάδοση. κλέτες, ισχυρά φρένα και μια μπαταρία 52 V χωρητικότητας 17,5 Ah,
Ο κινητήρας από μόνος του έρχεται να δώσει τη χαριστική βολή σε που χρειάζεται 4,5 ώρες για κάθε πλήρη φόρτιση!
οτιδήποτε θέλει να συγκριθεί με το MotoBike. Με ισχύ 4.000 Watt Η αυτονομία που προσφέρει κάθε φόρτιση με σκληρή χρήση είναι
παρέχει πολλά περισσότερα από ένα συμβατικό ηλεκτροκίνητο μόλις 50 χιλιόμετρα, όμως με απλή καθημερινή μετακίνηση μπορεί και
ποδήλατο και μπορεί να υποστηρίξει την κίνηση σε διαδρομές με να διπλασιαστεί. Σε αυτό συνδράμει και το σύστημα φόρτισης κατά την
ακραίες ανηφόρες και συνθήκες που αναζητούν εκρήξεις ισχύος για να κίνηση (κατηφόρες, φρενάρισμα), που επίσης συναντάται σπάνια σε
ξεπεραστούν, άλματα και δύσκολα περάσματα. ηλεκτροκίνητα ποδήλατα.
44 TRACTION MAGAZINE