Page 41 - TRACTION 130
P. 41

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΧΟΥΝΤΡΑ, ΦΩΤΟ:WEB





















































              Στην πορεία όμως έχασε τη ζωή του το 1998, ύστερα από μια εμπλο-  έστω, να μπορεί να υπάρχει και ανοδική πτήση.
              κή που δεν είχε υπολογίσει, κατά το άνοιγμα του πιλότου για την   Για τη λύση στο πρόβλημα έχουν επιστρατευθεί κατά καιρούς διά-
              ανάπτυξη του αλεξιπτώτου...                         φορα μηχανικά μέσα: κινητήρες, τουρμπίνες και αεριωθούμενες συ-
              Η αρχή είχε ωστόσο γίνει και οι στολές με φτερά συνέχισαν την πο-  σκευές. Με το ανάλογο βάρος μα χωρίς την επιθυμητή χρηστικότητα.
              ρεία προς τον «όλο και περισσότερο χρόνο στον αέρα». Ενάντια στη   Η πιο πρόσφατη λύση χρησιμοποιεί την ηλεκτροκίνηση που, σε συν-
              βαρύτητα, με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 100 χ.α.ώ. – έναντι των   δυασμό με την εξέλιξη στην αεροδυναμική των στολών που χρησι-
              180 μιας απλής ελεύθερης πτώσης, αλλά με πολύ καλύτερο λόγο   μοποιούνται, προσφέρουν έναν ιδανικό συνδυασμό ευχρηστίας και
              ολίσθησης.                                          αποτελεσματικότητας.
              Η πτώση με χαρακτηριστικά πτήσης αποτέλεσε τη νέα κορυφαία   Όλα ξεκίνησαν όταν ένας Αυστριακός, ο Peter Salzmann, θέλησε να
              extreme δραστηριότητα για τους θιασώτες της «αδρεναλίνης», κυρί-  ενσωματώσει στη στολή του δύο προωθητές ώστε να υπάρχει και η
              ως με το πέρασμα στη νέα χιλιετία. Τα σχετικά video φέρνουν τρόμο   δυνατότητα της ώσης κατά την πτήση του.
              στους αμύητους κι ακόμη περισσότερο στους μυημένους, καθώς   Όπως λέει όμως κι ο ίδιος στη σχετική περιγραφή, ήξερε τί ήθελε να
              μπορούν να αισθανθούν ακόμη περισσότερο τις οριακές συνθήκες.  κάνει αλλά δεν γνώριζε τον τρόπο. Η κατασκευή γινόταν όλο και πιο
              Πτήσεις μερικά μόλις μέτρα από τις πλαγιές βουνών και κοφτερά   περίπλοκη, οπότε κατέληξε να ζητήσει βοήθεια. Από κάποιον που
              βράχια, επιλεγμένες ώστε να «κατηφορίζουν» διαρκώς καθώς δεν   γνώριζε τόσο από αεροδυναμική, όσο και από ηλεκτροκίνηση.
              υπάρχει η δυνατότητα ανοδικής πτήσης για να ξεπεραστεί κάποιο   Η ιδέα του αποδείχθηκε φαεινή καθώς το τμήμα έρευνας και εξέλι-
              σχετικό ανάγλυφο του εδάφους.                       ξης της BMW όπου απευθύνθηκε έδειξε – πέρα από προθυμία – και
              Παρότι ο λόγος ολίσθησης έχει βελτιωθεί εντυπωσιακά σε σχέση με   ενθουσιασμό για το όλο εγχείρημα.
              την ελεύθερη πτώση, αυτό που λείπει είναι η δυνατότητα, στιγμιαία   Ο στόχος ήταν να τοποθετηθεί ένα ζεύγος προωθητών με έλικες, στο
                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46