Page 43 - TRACTION 130
P. 43
κάτω μέρος της στολής, καθώς επίσης και να σχεδιαστεί μια στολή κάθε τρία μέτρα οριζόντιας κίνησης χάνει ένα μέτρο ύψους, ανα-
που να μπορεί να συνεργαστεί μαζί τους υποστηρίζοντας τα νέα δε- πτύσσοντας οριζόντια ταχύτητα λίγο πάνω από τα 100 χ.α.ώ. Με την
δομένα πτήσης. αεριωθούμενη στολή του ο Salzmann, εκκινώντας την προώθηση,
Η αρχική σκέψη ήταν να χρησιμοποιήσει κάποιο είδος σακιδίου πλά- ξεπέρασε τα 300 km/h, ενώ σημείωσε και εντυπωσιακές ανοδικές
της, με αυλούς για των ώθηση τοποθετημένους στην πλάτη. Όμως πτήσεις.
το πρόβλημα ήταν ότι η μεγαλύτερη και πιο χρήσιμη ροή αέρα είναι Έπειτα από δοκιμές, τόσο στις εγκαταστάσεις της BMW όσο και σε
στο στήθος του ιπτάμενου, άρα η τοποθέτηση θα έπρεπε να γίνει μια εξειδικευμένη αεροδυναμική σήραγγα στη Στοκχόλμη, έγιναν
εμπρός του. περίπου 30 δοκιμαστικές πτήσεις.
Έτσι το σύστημα τοποθετήθηκε στο στήθος του. Δύο φτερωτές με Στη συνέχεια έπρεπε να γίνει και δημόσια επίδειξη. Το αρχικό σχέδιο
διάμετρο 13 cm, περιστρέφονται στις 25.000 σ.α.λ. παράγοντας την ήταν να πραγματοποιηθεί στο Μπουσάν της Κορέας όπου υπάρχει
επιθυμητή ώθηση. Βέβαια, ακόμη κι έτσι, το σύνολο είναι σχετικά μια συστοιχία τριών ουρανοξυστών, στην οποία ο τρίτος ήταν πολύ
ογκώδες, πέρα από την αισθητική που παραπέμπει σε υποθαλάσσιο υψηλότερος από τους δύο πρώτους.
scooter... Όμως η πανδημία της Covid-19 έκανε το σχέδιο αυτό να ναυαγήσει.
Η στολή (wingsuit) σχεδιάστηκε εκ νέου έτσι ώστε να υποδέχεται Έτσι, ο Salzmann αναζήτησε στη φύση τα χαρακτηριστικά του στίβου
εισόδους αέρα για το σύστημα πρόωσης. Υπάρχει ένας διακόπτης δοκιμής για την παρουσίαση. Οι κορυφές Drei Brüder (τρία αδέλφια)
on/off, ένα γκάζι το οποίο ο χρήστης χειρίζεται με δύο δάχτυλα και στην οροσειρά Hohe Tauern των αυστριακών Άλπεων κρίθηκαν
ένα είδος συστήματος διεύθυνσης, καθώς και ένας γενικός διακοπής ιδανικές.
για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Ο Salzmann και ένα ζευγάρι συνοδών κινηματογραφιστών με
Με όλα αυτά, η πτήση έχει γίνει αρκετά απαιτητική σε σχέση με εκεί- κανονικές φτερούγες ανέβηκαν στα 10.000 πόδια (3.050 m) με ένα
νη ενός «συμβατικού» wingsuit. ελικόπτερο, εστίασαν το κατάλληλο σημείο και πήδηξαν.
Πλέον απαιτείται αρκετή μυϊκή δύναμη στα άκρα του «πιλότου» Οι συνοδοί κινήθηκαν δίπλα του όσο διαρκούσε η συμβατική
ώστε να υπερνικήσει την αντίσταση του αέρα κατά την πτήση. Επι- wingsuit πτήση-πτώση μέχρι να πλησιάσουν τις τρίδυμες κορυφές.
πλέον, έπρεπε να αλλάξει ο σχεδιασμός της στολής, καθώς πλέον Εκεί, ο Αυστριακός επαγγελματίας stuntman έθεσε σε λειτουργία
οι οριζόντιες ταχύτητες θα ήταν αρκετά υψηλότερες και οι δυνάμεις τους κινητήρες και πέταξε πάνω από τις κορυφές, γράφοντας μια
μεγαλύτερες. νέα σελίδα στην ιστορία των πτήσεων του ανθρώπου.
Η ισχύς των κινητήρων είναι 15 kW (20 hp) και η αυτονομία σε αυτό Σχέδιο για την παραγωγή της στολής με τους προωθητήρες δεν
το στάδιο εξέλιξης είναι περίπου πέντε λεπτά. Ωστόσο οι επιδόσεις υπάρχει προς το παρόν, όμως κάποια στιγμή στο μέλλον θα υπάρξει
ξεπέρασαν τις προσδοκίες και έφεραν χαμόγελα. κι αυτό. Ώστε το διαρκές όνειρο του ανθρώπου να πετάξει να απο-
Ένα συμβατικό wingsuit προσφέρει λόγο ολίσθησης 3:1, δηλαδή κτήσει μία ακόμη διέξοδο...
TRACTION MAGAZINE 43