Page 10 - TRACTION 131
P. 10

ΚΑΛΩΣ ΤΑ!







              ΑΠΟ ΤΟν MIXAλη νΤΙβΕΡη
              απο τον θωμα κ. ευθυμιου
               MAZDA MX-30
               e-SKYACTIVE


                Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό
                  μοντέλο στην ιστορία της
                Mazda πάτησε τους τροχούς
                 του στην Ελλάδα και εμείς
                  πήραμε μια πρώτη γεύση
                     από αυτό. Πάμε να το
                          γνωρίσουμε...











                 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ       Η Mazda είναι από τις ιαπωνικές εταιρείες με τη μεγαλύτε-  tech. Σε αυτό συναντάμε τρεις οθόνες πληροφοριών, μια
                                      ρη παράδοση στην κατασκευή αυτοκινήτων και στη «βα-  επτά ιντσών στη θέση του πίνακα οργάνων, μία 8,8 ιντσών
                           Μοντέλο:   ρύτιμη φανέλα» της κουβαλά αρκετές καινοτομίες (100   στην κορυφή του ταμπλό αλλά και μία ακόμη αφής με
                        Mazda MX-30   χρόνια ζωής μετρά εξάλλου). Πλέον, στη νέα αυτή εποχή   διαγώνιο στις επτά ίντσες. Και εργονομικά όμως το αυτο-
                                      εισέρχεται δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση πιστοποιώντας   κίνητο είναι καλά μελετημένο και αρκούν λίγες ώρες μαζί
                           Κινητήρας:
                   Ηλεκτρικός κινητήρας   τα καλά αντανακλαστικά της, ενώ σεβόμενη το παρελθόν   του για να γίνετε… φίλοι. Τέσσερα άτομα φιλοξενούνται
                                      της κάνει αυτή την είσοδο με τον δικό της μοναδικό τρόπο.     με άνεση, θήκες υπάρχουν αρκετές για μικροαντικείμενα,
                              Ισχύς:   Αυτός ονομάζεται Mazda MX-30. Ο λόγος για το αμιγώς   ενώ το πορτμπαγκάζ είναι στα 366 λίτρα (1.171 με την
                  35,5 kWh (145 PS) / -  ηλεκτρικό SUV της ιαπωνικής μάρκας, το οποίο παίρνει   αναδίπλωση των καθισμάτων πίσω).
                              Ροπή:   με την αξία του τη δική του θέση στο βιβλίο της ιστορίας   Κάτω από το αμάξωμα του Mazda ΜΧ-30 βρίσκεται ένα
                            40 Nm /-   της Mazda και μάλιστα θα μπορούσαμε να πούμε πως   ηλεκτρικό μοτέρ e-Skyactiv που δίνει κίνηση στους εμπρός
                                      αξίζει δικό του κεφάλαιο σε αυτό και όχι απλώς μερικές   τροχούς μέσω κιβωτίου μιας σχέσης. Με στόχο η σχετικά
                          Επιτάχυνση:   σελίδες.                             μικρή χωρητικότητας μπαταρία των 35,5 kWh να μπορεί
                  9,7’’ (0-100 χλμ./ώρα)
                                      Το Mazda MX-30, λοιπόν, έχει εμφάνιση που παραπέμπει   να προσφέρει τις υπηρεσίες της για μεγαλύτερες αποστά-
                      Τελική ταχύτητα:   κατευθείαν σε μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας. Καθαρές   σεις,  η  απόδοση  του  κινητήρα  έχει  «κρατηθεί»  στους
                        140 χλμ./ώρα   γραμμές,  έντονο  ανάγλυφο  και  σχεδιαστική  φιλοσοφία   145 ίππους και τα 271 Nm ροπής, τα οποία έχουν να κινή-
                          Μετάδοση:   «Kodo» (έκλεισε πλέον δέκα χρόνια), όπως την ονομά-  σουν 1.645 κιλά βάρους. Η Mazda δίνει επίσημα 0-100
              κίνηση εμπρός, κιβώτιο μιας   ζουν οι Ιάπωνες, φωνάζουν «παρών» στα καλύτερά τους.   χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα και τελική 140 χλμ./ώρα.
                             σχέσης   Το αμάξωμα είναι δυναμικό τόσο εμπρός όσο και πίσω,   Αναφορικά με την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας η
                                      ενώ  η  έντονη  κλίση  τής  πίσω  κολόνας  παραπέμπει  σε   επίσημη τιμή είναι στα 19 kWh/100 χλμ., ενώ η αυτονομία
                        Κατανάλωση:   coupe. Φυσικά το highlight εμφάνισης και πρακτικότητας   είναι στα 200 χλμ.
             19 kWh/100 χλμ. (αυτονομία   δεν είναι άλλο από το αντικριστό άνοιγμα των θυρών.  Η τιμή για τη «βασική» έκδοση GT με τον ιδιαίτερα πλού-
                            200 χλμ.)   Οι διαστάσεις του MX-30 το τοποθετούν στη μικρομεσαία   σιο  εξοπλισμό  άνεσης  και  ασφάλειας  ξεκινά  από  τα
                          Ρύποι CO2:   κατηγορία, καθώς το μήκος του είναι 4.395 χλστ. με το   33.043  ευρώ,  συμπεριλαμβανομένης  και  της  κρατικής
                           0 γρ./χλμ.   πλάτος και το ύψος του να φτάνουν στα 1.795 και 1.570   επιδότησης, ενώ με απόσυρση πέφτει άλλα 1.000 ευρώ,
                               Τιμή:   χλστ. αντίστοιχα. Το εσωτερικό του είναι μοντέρνο και hi-  στα 32.034 ευρώ.
             από 32.034 ευρώ (με κρατική
                επιδότηση και απόσυρση)







              10 TRACTION MAGAZINE
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15