Page 12 - TRACTION 131
P. 12
AΣΦΑΛΕΙΑ
Το «φωτοστέφανο» που σώζει ζωές!
Τι ακριβώς είναι το σύστηµα προστασίας Halo που έσωσε τη ζωή του Romain Grosjean
στο Μπαχρέιν; Γιατί είναι τόσο ανθεκτικό;
υνεπής στην ιδιότητά της, η ανθρώπινη διαµαρτυρίες. Βάρος, δυσκολία χρήσης τού πίσω ένα τρίτο µε τον Abdulaziz Al-Kuwari. Αυτά ήταν
κοινωνία παραδοσιακά εναντιώνεται σε µέρους του αυτοκινήτου, δυσκολία πρόσβασης αρκετά να αποδεχθεί η κοινότητα των ράλι ότι
Σοτιδήποτε νέο. Ίσως από άγνοια, από αδια- για να πάρει κάποιος ρεζέρβα και εργαλεία όσο και να αυξάνεται το κόστος ή το balance
φορία να µάθει, από αρνητικότητα, από έλλειψη κ.λπ. Η γκρίνια, γκρίνια, πλην όµως οι αποφά- του αυτοκινήτου, µία µπάρα πρέπει να µπει
προσαρµογής, από… από… από… σεις, αποφάσεις. Η FIA επέµεινε και οι τεχνικοί εγκάρσια στη µετώπη της καµπίνας για να µην
Ένα από τα πλέον πρόσφατα παραδείγµατα, που σχεδιασµού βρήκαν λύση για όλα. Και µετά τις ξανασυµβεί το κακό.
σχετίζονται µε τον µηχανοκίνητο αθλητισµό, το υπερδεκαπλάσιες τούµπες που έφερε ο Latvala Μήπως το Halo, το σύστηµα προστασίας των
σύστηµα προστασίας Halo, ένα «φωτοστέφανο» µε το Ford Focus WRC στην Πορτογαλία και κόκπιτ στα µονοθέσια, πιστεύετε είχε καλύτερη
δηλαδή επάνω από το ανοιχτού τύπου κόκπιτ βγήκε ατσαλάκωτος, άπαντες σιώπησαν! αποδοχή; Αµ δε… Άνθρωποι-θρύλοι της Formula
των µονοθεσίων που συµµετέχουν σε αγώνες Τα ίδια είχαµε και µε την εφαρµογή του συστή- 1, που πέρασαν τις ζωές τους στις πίστες, αντέ-
ταχύτητας. µατος προστασίας κεφαλιού και αυχένα HANS. δρασαν µόλις είδαν τις πρώτες φωτογραφίες.
Η κριτική που δέχτηκε ήταν µεγάλη, έντονη, Εκεί να δείτε πανηγύρι… ∆υσκολίες στην κίνηση Ανάµεσά τους, ένα όνοµα - έκπληξη, αυτό του
χλευαστική, για να χρησιµοποιήσουµε ήπιες του κεφαλιού την ώρα της οδήγησης, άβολο Niki Lauda, ο οποίος, ενώ είχε δει τον χάρο µε τα
εκφράσεις… εξάρτηµα που θα επηρεάσει την επίδοση των µάτια του, το κατέκρινε. Και δεν ήταν ο µόνος…
Από την άλλη, η ∆ιεθνής Οµοσπονδία Αυτοκι- οδηγών, οι συνοδηγοί θα υποφέρουν από πονο- Ο επτά φορές παγκόσµιος πρωταθλητής Lewis
νήτου (FIA) τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα επί κεφάλους κ.λπ. Χρειάστηκε να γίνουν δυο-τρία Hamilton αποκάλυψε το 2018 ότι το Halo δεν
ηµερών του Ζαν Τοντ στην προεδρία, έχει κάνει ζόρικα ατυχήµατα για να γίνει κατανοητή η αξία του άρεσε καθόλου. Βέβαια η παραδοχή ότι η
άλµατα στον τοµέα της ασφάλειας σε όλο το του συστήµατος. ασφάλεια ενός πιλότου βελτιώνεται κατά τουλά-
εύρος του µηχανοκίνητου αθλητισµού. ∆εν τελειώσαµε µε τα ράλι… Πριν από µερικά χιστον 17%, του δηµιουργούσε σκέψεις ως προς
χρόνια, είχαν συµβεί τρία φρικτά ατυχήµατα µε την αποδοχή…
Η ελαφρότητα της γκρίνιας µπαριέρες που πέρασαν στο εσωτερικό των
Πριν επιστρέψουµε στο Halo, να πούµε ότι όταν αυτοκινήτων. Ένα µε τον θάνατο του Gareth Τα παραδείγµατα πείθουν
αυστηροποιήθηκαν οι διαδικασίες κατασκευής Roberts, του συνοδηγού του Breen, ένα παρ’ Ο Lauda ισχυρίστηκε ότι το σύστηµα πα-
και ελέγχων (Impact control) των Roll-Cage στα ολίγον δεύτερο θανατηφόρο µε τον Robert ραµορφώνει την «ουσία των αγωνιστικών
αυτοκίνητα του WRC, εκεί είχαµε άλλου είδους Kubica, που παραλίγο να χάσει το χέρι του, και αυτοκινήτων», ενώ οι φίλοι του σπορ, σε µία
12 TRACTION MAGAZINE