Page 26 - TRACTION 131
P. 26
MOTO: DUCATI MULTISTRADA V4 S
4η γενιά, Τουρισµός, enduro, sport
και αστική χρήση είναι
4 κύλινδροι, της νέας Multistrada
οι τέσσερις ορίζοντες
4 ορίζοντες τέταρτης γενιάς µε τον
νέο V4 κινητήρα,
για πρώτη φορά
στην ιστορία
της εµβληµατικής
µοτοσυκλέτας της Ducati
Η Multistrada ξεκίνησε την καριέρα της το 2003 µε 1.000 κ.εκ. ως η Μια µοτοσυκλέτα που αναµένεται να θέσει τον πήχη ψηλότερα για
πρώτη διπλής χρήσης µοτοσυκλέτα της Ducati, µε τον γνώριµο V2, ολόκληρη την κατηγορία. Χλιδή, πυγµή, τεχνολογία και επιδόσεις,
αερόψυκτο τότε, κινητήρα. Στο πέρασµα των χρόνων, τα κυβικά έγι- συγκεντρώνονται αναδύοντας ταυτόχρονα ηρεµία, αποφασιστικότη-
ναν 1.100 (2007) και τα διαστήµατα service ήταν στα 10.000 χλµ. τα και αυτοπεποίθηση.
Το 2010 έγινε η µεγάλη αλλαγή, το πέρασµα στη σύγχρονη εποχή,
µε τη Multistrada 1.200 να φορά για πρώτη φορά τον υγρόψυκτο V4 Granturismo
Testastreta 11ο της εµβληµατικής ακόµη και σήµερα 1.198. Η ιππο- Κατά την προσφιλή της συνήθεια, η Ducati έδωσε όνοµα όχι µόνο
δύναµη εκτινάχθηκε από τους 100 στους 150 ίππους και για πρώτη στο µοντέλο αλλά και στον κινητήρα τον ίδιο. Ο V4 Granturismo µε
φορά εµφανίστηκαν ηλεκτρονικά ρυθµιζόµενες αναρτήσεις. Το µότο 1.158 κ.εκ. µεταφέρει όλη την αύρα του V4 της Panigale, διαφέρει
της ήταν τότε «τέσσερις µοτοσυκλέτες σε µία». όµως πολύ από αυτόν.
Το 2015 ήρθε η τρίτη γενιά, µε νέα εµφάνιση, σύστηµα µεταβλητού Για αρχή, η απόδοση δεν χρειαζόταν πλέον προσπάθεια να αυξη-
χρονισµού βαλβίδων, ισχύ στους 160 ίππους και ταυτόχρονα τα δι- θεί, αλλά να µειωθεί, καθώς οι 205 ίπποι φαντάζουν πολλοί και όχι
αστήµατα service «αποµακρύνθηκαν» στα 30.000 χλµ. Νέοι περιο- απαραίτητοι για τον ρόλο µιας Multistrada. Οπότε «έπεσαν» στους
ρισµοί ρύπων επέβαλαν την αναθεώρηση το 2018 και ο κυβισµός 170 µε ανάλογη τόνωση της ροπής, της ελαστικότητας και κυρίως της
ανέβηκε στα 1.260 κ.εκ. παρέα µε µια πληθωρική γκάµα ηλεκτρο- επιµήκυνσης των διαστηµάτων service.
νικών βοηθηµάτων και περιφερειακών που ανέβασαν ακόµη πιο Η νέα Multistrada µπορεί να ταξιδέψει µιάµιση φορά την περίµετρο
ψηλά τις µετοχές του µοντέλου. της Γης πριν χρειαστεί να πάει για service. Τα 60.000 χλµ. για ρύθµι-
Το 2019 η Ducati τράβηξε το αναµενόµενο, ισχυρό χαρτί της: τον κι- ση βαλβίδων και οι αλλαγές λαδιών κάθε 15.000 χλµ., αποτελούν
νητήρα V4. Τετρακύλινδρος V90 µε συµπυκνωµένη την εξέλιξη και ρεκόρ και όχι µόνο για την Ducati...
o
τεχνογνωσία από το MotoGP. H Panigale V4 τάραξε τα νερά όσο Όµως το πραγµατικό «σοκ» έρχεται από µια άλλη, µη αναµενόµενη
καµία άλλη µοτοσυκλέτα και νέα σχέδια τέθηκαν επί τάπητος. επιλογή: τη χρήση συµβατικών εκκεντροφόρων µε ελατήρια και την
Η αναµενόµενη κίνηση ανακοινώθηκε µέσα στο 2020 – η Multistrada κατάργηση του περίφηµου δεσµοδροµικού συστήµατος κίνησης των
θα φορέσει τον V4! Σαν να σταµάτησε ο χρόνος στην κατηγορία των βαλβίδων. Η απόφαση ηχεί όπως θα ηχούσε η επιλογή τετρακύλιν-
GigaOnOff, όµως η προσµονή δεν κράτησε πολύ. Αρχικά «κατα- δρου σε σειρά από την Ducati, κάτι που κάνει τους fan της µάρκας
σκοπευτικές» ειδήσεις, αργότερα εικόνες και video, έστρωσαν τον να ανατριχιάζουν.
δρόµο στη Multistrada V4 S. Η εξήγηση περιλαµβάνει τον στόχο των µεγαλύτερων διαστηµάτων
26 TRACTION MAGAZINE