Page 32 - TRACTION 132
P. 32

top model


              Η Mercedes πλέον στα περισσότερα μοντέλα της έχει
              διαθέσιμες και υβριδικές εκδόσεις, ξεκινώντας από την
              Α-Class. Μάλιστα στις μεγαλύτερες κατηγορίες, από τη
              σειρά C και πάνω, έχει επιλέξει να τοποθετήσει υβριδι-
              κά σύνολα τόσο βενζίνης όσο και πετρελαίου.
              Mε αυτόν τον τρόπο, λοιπόν, φαίνεται πως οι κινητήρες
              πετρελαίου μπορούν να κερδίσουν ξανά έδαφος, κα-
              θώς σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα μπορούν
              να προσφέρουν μειωμένες εκπομπές βλαβερών αερίων
              και σωματιδίων, ενώ παράλληλα αποδεικνύονται και
              ιδιαίτερα οικονομικοί για μεγάλες αποστάσεις εκτός
              πόλης.
              Πιο συγκεκριμένα, η GLC Coupe 300 de συνδυάζει
              έναν δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα πετρε-
              λαίου, ο οποίος αποδίδει 194 ίππους, και έναν ηλε-
              κτροκινητήρα με μπαταρία 13,5 kWh και 122 ίππους.
              Συνδυαστικά και οι δύο κινητήρες μαζί αποδίδουν 306
              ίππους και 400 Nm ροπής. Η τελική ταχύτητα φθάνει τα
              230 χλμ./ώρα, η μέγιστη ταχύτητα με αμιγώς ηλε-
              κτρική κίνηση αγγίζει τα 140 χλμ./ώρα, ενώ μπορεί
              να καλύψει απόσταση 51 χλμ. με κίνηση αμιγώς από
              τον ηλεκτροκινητήρα. Η κίνηση μεταδίδεται και στους
              τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου
              διπλού συμπλέκτη εννέα σχέσεων. H μέση κατανάλωση
              καυσίμου σε μικτό κύκλο είναι 1,9 λίτρα/100 χλμ., ενώ
              η κατανάλωση ενέργειας είναι 14,6 kWh/100 χλμ. Οι
              εκπομπές CO 2 σε μικτό κύκλο περιορίζονται στα 45 γρ./
              χλμ.
              Με καλώδιο οικιακής φόρτισης, σε απλή οικιακή πρίζα
              τύπου schuko, ο χρόνος φόρτισης είναι 5,5 ώρες, ενώ
              σε wall box και δημόσιους φορτιστές, ο χρόνος φόρτι-
              σης κυμαίνεται από 1 ώρα και 45 λεπτά μέχρι 3 ώρες
              και 25 λεπτά, ανάλογα με τον τύπο του φορτιστή.
              Εμφανισιακά η πετρελαιοκίνητη GLC Coupe 300 de
              δεν έχει ουσιαστικές διαφορές με τις απλές εκδόσεις,
              ενώ έχουν γίνει κάποιες διαφοροποιήσεις στον πίσω
              άξονα, ώστε η τοποθέτηση της μπαταρίας να μην διαφο-
              ροποιεί σημαντικά τον χώρο αποσκευών.
              Το επίπεδο των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι
              υπεράνω κριτικής, διαμορφώνοντας ένα πολυτελές και
              μοντέρνο εσωτερικό που πλαισιώνεται από την έγχρω-
              μη οθόνη αφής 10,25’’ του γνωστού πλέον MBUX.
              Στον χώρο των αποσκευών υπάρχουν διαθέσιμα 395
              λίτρα, που φτάνουν τα 1.445 λίτρα με την αναδίπλωση
              των πίσω καθισμάτων.
              Πέρα από ευχάριστη οδηγικά, η coupe έκδοση της GLC
              με το υβριδικό, πετρελαιοκίνητο σύνολο είναι και αρκε-
              τά οικονομική σε όλες τις συνθήκες, αποδεικνύοντας με
              τον καλύτερο τρόπο πως το diesel μπορεί να συνυπάρ-
              χει με τις υπόλοιπες τεχνολογίες για τα επόμενα χρόνια.
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37