Page 32 - TRACTION 132
P. 32
top model
Η Mercedes πλέον στα περισσότερα μοντέλα της έχει
διαθέσιμες και υβριδικές εκδόσεις, ξεκινώντας από την
Α-Class. Μάλιστα στις μεγαλύτερες κατηγορίες, από τη
σειρά C και πάνω, έχει επιλέξει να τοποθετήσει υβριδι-
κά σύνολα τόσο βενζίνης όσο και πετρελαίου.
Mε αυτόν τον τρόπο, λοιπόν, φαίνεται πως οι κινητήρες
πετρελαίου μπορούν να κερδίσουν ξανά έδαφος, κα-
θώς σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα μπορούν
να προσφέρουν μειωμένες εκπομπές βλαβερών αερίων
και σωματιδίων, ενώ παράλληλα αποδεικνύονται και
ιδιαίτερα οικονομικοί για μεγάλες αποστάσεις εκτός
πόλης.
Πιο συγκεκριμένα, η GLC Coupe 300 de συνδυάζει
έναν δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα πετρε-
λαίου, ο οποίος αποδίδει 194 ίππους, και έναν ηλε-
κτροκινητήρα με μπαταρία 13,5 kWh και 122 ίππους.
Συνδυαστικά και οι δύο κινητήρες μαζί αποδίδουν 306
ίππους και 400 Nm ροπής. Η τελική ταχύτητα φθάνει τα
230 χλμ./ώρα, η μέγιστη ταχύτητα με αμιγώς ηλε-
κτρική κίνηση αγγίζει τα 140 χλμ./ώρα, ενώ μπορεί
να καλύψει απόσταση 51 χλμ. με κίνηση αμιγώς από
τον ηλεκτροκινητήρα. Η κίνηση μεταδίδεται και στους
τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου
διπλού συμπλέκτη εννέα σχέσεων. H μέση κατανάλωση
καυσίμου σε μικτό κύκλο είναι 1,9 λίτρα/100 χλμ., ενώ
η κατανάλωση ενέργειας είναι 14,6 kWh/100 χλμ. Οι
εκπομπές CO 2 σε μικτό κύκλο περιορίζονται στα 45 γρ./
χλμ.
Με καλώδιο οικιακής φόρτισης, σε απλή οικιακή πρίζα
τύπου schuko, ο χρόνος φόρτισης είναι 5,5 ώρες, ενώ
σε wall box και δημόσιους φορτιστές, ο χρόνος φόρτι-
σης κυμαίνεται από 1 ώρα και 45 λεπτά μέχρι 3 ώρες
και 25 λεπτά, ανάλογα με τον τύπο του φορτιστή.
Εμφανισιακά η πετρελαιοκίνητη GLC Coupe 300 de
δεν έχει ουσιαστικές διαφορές με τις απλές εκδόσεις,
ενώ έχουν γίνει κάποιες διαφοροποιήσεις στον πίσω
άξονα, ώστε η τοποθέτηση της μπαταρίας να μην διαφο-
ροποιεί σημαντικά τον χώρο αποσκευών.
Το επίπεδο των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι
υπεράνω κριτικής, διαμορφώνοντας ένα πολυτελές και
μοντέρνο εσωτερικό που πλαισιώνεται από την έγχρω-
μη οθόνη αφής 10,25’’ του γνωστού πλέον MBUX.
Στον χώρο των αποσκευών υπάρχουν διαθέσιμα 395
λίτρα, που φτάνουν τα 1.445 λίτρα με την αναδίπλωση
των πίσω καθισμάτων.
Πέρα από ευχάριστη οδηγικά, η coupe έκδοση της GLC
με το υβριδικό, πετρελαιοκίνητο σύνολο είναι και αρκε-
τά οικονομική σε όλες τις συνθήκες, αποδεικνύοντας με
τον καλύτερο τρόπο πως το diesel μπορεί να συνυπάρ-
χει με τις υπόλοιπες τεχνολογίες για τα επόμενα χρόνια.