Page 31 - TRACTION 132
P. 31

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ, ΦΩΤΟΓΡΑΦIEΣ: HPM, RBR



                                                                 προβληµατισµένοι. Σε προσωπικό επίπεδο δεν θέλουν να χάσουν
                                                                 τους ήχους των rally cars µε τους οποίους γαλουχήθηκαν δεκαετίες
                                                                 τώρα, ενώ σε επαγγελµατικό επίπεδο αναγνωρίζουν ότι σε λίγα
                                                                 µόλις χρόνια το τσουνάµι της ηλεκτροκίνησης θα ισοπεδώσει τα
                                                                 πάντα.
                                                                 Οι άνθρωποι που καθορίζουν τις τύχες του σπορ, είτε σε θεσµικό
                                                                 επίπεδο είτε σε αγωνιστικό, αποφεύγουν να τοποθετηθούν ξεκά-
                                                                 θαρα. Και µιλούν για κάτι µεταξύ κατανόησης των εξελίξεων και
                                                                 ανάγκης προσαρµογής.
                                                                 Και φτάνουµε στους πιο σηµαντικούς στην αλυσίδα των αποφάσε-
                                                                 ων: τους επικεφαλής του marketing, αυτών δηλαδή που εγκρίνουν
                                                                 project και υπογράφουν να βγουν τα χρήµατα από τα ταµεία…
                                                                 Αυτοί δεν έχουν συναισθηµατικούς ενδοιασµούς. Είναι ισοπεδωτι-
                                                                 κοί, δεν λαµβάνουν καν υπόψη τους τη θέση των φίλων των ράλι
                                                                 και είναι σκληροί στις τοποθετήσεις τους. Θα κλείσουµε το κείµενο
              ή σαν µικρά τηλεκατευθυνόµενα RC µοντέλα… Μάλιστα, οι πιο µε-  αυτό µε τα όσα µας είπε επικεφαλής marketing ευρωπαϊκής αυτο-
              τριοπαθείς και διαλλακτικοί δεν διαφωνούν µε τη χρήση υβριδικών   κινητοβιοµηχανίας, που µας έβαλε σε σκέψεις και προκάλεσε λύπη
              συστηµάτων ώστε τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να χρησιµοποιούν στις   και απογοήτευση: «Οι ήχοι αφορούν παρούσες και παλιότερες γε-
              απλές διαδροµές ηλεκτροκίνηση και κινητήρες εσωτερικής καύσης   νιές οπαδών του motorsport. Και σίγουρα όχι τις µελλοντικές. Όταν
              στις Ειδικές ∆ιαδροµές.                            στην πλειονότητα των σπορ θα κυριαρχεί η ηλεκτροκίνηση, δεν
                                                                 καταλαβαίνω για ποιον λόγο να χρηµατοδοτώ κάτι που σχετίζεται
              Η πραγµατικότητα                                   αποκλειστικά µε άλλες εποχές και όχι το µέλλον. Καλώς ή κακώς, η
              Είναι προφανές ότι αν σήµερα ένας ουδέτερος παρατηρητής στάθ-  απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιµα θα είναι µία τάση ολοένα και
              µιζε τα υπέρ και τα κατά αµφότερων των πλευρών, χωρίς καµία   αυξανόµενη και οι αγώνες αυτοκινήτου θα ακολουθήσουν. Είναι
              δυσκολία δεν θα συνηγορούσε ποτέ στο να τρέχουν στα ράλι   προφανές ότι το περιβάλλον δεν κινδυνεύει από µερικές οµάδες
              αµιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.                   αυτοκινήτων µε κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά δεν είναι αυτό.
              Όµως, εδώ υπάρχει µία παράµετρος, που ενώ αριθµητικά είναι   Όταν στην γκάµα µας θα έχουµε παντού ηλεκτροκίνητα, ως τι θα
              ισχνή, σε επίπεδο δύναµης είναι θηριώδης!...       χρηµατοδοτούµε αγωνιστικά αυτοκίνητα µε θερµικούς κινητήρες;
              Αν µπείτε στα άδυτα των αυτοκινητοβιοµηχανιών και ρωτήσετε   Με ρωτάτε ότι πιθανόν οι θεατές να απέχουν επειδή δεν τους αρέ-
              «γιατί συµµετέχετε σε αγώνες;», θα εισπράξετε δύο απαντήσεις: η   σει ο συριγµός των ηλεκτροκινητήρων. Κοιτάξτε, αν δεν υπάρχουν
              µία είναι πολύ γενική, τύπου «οι αγώνες µάς µαθαίνουν πράγµατα   άλλα είδη αγώνων όπως τα θέλουν, τι θα κάνουν; Θα αναγκα-
              για την τεχνολογία, την ασφάλεια και την εξέλιξη των αυτοκινήτων   στούν να πάνε… Επίσης, οι νέες γενιές που δεν θα έχουν ακούσµατα
              µας», και µία πιο ειδική, που όµως είναι απόλυτα καθοριστική: «Συµ-  από εξατµίσεις και turbo, δεν θα τα αναζητούν. Οπότε το έργο θα
              µετέχουµε σε αγώνες γιατί θέλουµε να πουλάµε αυτοκίνητα».  είναι πιο εύκολο».
              Οι εκφράσεις «Win to win» ή «Sunday win, Monday sell» είναι βα-  Κρατήστε αυτή την τελευταία παράγραφο… Μοιάζει να περιγράφει
              θιά χαραγµένες όχι µόνο στα στελέχη του marketing των αυτοκινη-  κάτι οργουελικό. Ή όχι; Τι λέτε κι εσείς;
              τοβιοµηχανιών, αλλά και εµποτισµένες στους τοίχους των γραφείων
              και των εργοστασίων…                               Σηµείωση: Τα δύο αυτοκίνητα που εικονίζονται είναι αµφότερα
              Και όταν µία αυτοκινητοβιοµηχανία βλέπει ότι η τάση είναι να   αµιγώς ηλεκτροκίνητα. Το ένα είναι το Hyundai Kona Rally Car,
              πουλάει ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, τότε εννοείται ότι θα χρησιµο-  που προετοίµασε στη Νέα Ζηλανδία µε την οµάδα του ο πρώην
              ποιήσει τη συµµετοχή της στο WRC µε αντίστοιχα αυτοκίνητα για να   οδηγός της Hyundai Hayden Paddon και εµφανίζεται σε διάφορες
              πουλήσει ό,τι παράγει…                             εκδηλώσεις, και το άλλο είναι το Skoda Fabia Electric Rally Car,
              Πριν γράψουµε αυτό το κείµενο, κατά τη διάρκεια των γιορτών,   που εξέλιξε ο Αυστριακός πρώην εργοστασιακός οδηγός της VW
              προσπαθήσαµε µέσα από τηλεφωνήµατα και επαφές µε κάθε   Motorsport Raimund Baumschlager και το οποίο αναµένεται να
              τρόπο να µιλήσουµε µε ανθρώπους σε όλο τον κόσµο για το πώς   συµµετάσχει στο πρωτάθληµα Αυστρίας µε τις ευλογίες της Skoda
              βλέπουν τις εξελίξεις και την επερχόµενη θύελλα εξηλεκτρισµού   Motorsport, προκειµένου να διαπιστωθεί η ανταγωνιστικότητά του
              στους αγώνες.                                      σε σχέση µε ένα Fabia Rally2 (πρώην R5). Επίσης έτοιµα ηλεκτρο-
              Οι θεατές σε όλο τον κόσµο, σε ποσοστό που ξεπερνάει το 95%,   κίνητα αυτοκίνητα για το πρωτάθληµα Rally cross έχει ετοιµάσει
              δεν θέλουν να ακούνε καν για την παρουσία ηλεκτροκίνητων αυ-  η εταιρεία STARD του γνωστού µας ράλιµαν, επίσης Αυστριακού,
              τοκινήτων στις Ειδικές ∆ιαδροµές. Οι εκπρόσωποι των media είναι
                                                                 Manfred Stohl.
                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36