Page 26 - TRACTION 133
P. 26
MOTO: SUZUKI GSX 1300R HAYABUSA 3Gen
Αναζωπύρωση
Η Suzuki Hayabusa δεν είναι απλώς ένα μοντέλο μοτοσυκλέτας. Είναι ένας θρύλος
που δείχνει να νικά και τον χρόνο, είτε αυτός μετράται με χρονόμετρο είτε είναι
αυτός που καταγράφουν τα βιβλία της ιστορίας...
Θα μπορούσε να φιλοξενηθεί και στη στήλη των «Extreme». Η μοτοσυ- κ.εκ. απέδιδε 173 ίππους και τελική που ξεπερνούσε τα 312 χ.α.ώ. Ο
κλέτα που σχετίστηκε περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη με το φάσμα πλανήτης της μοτοσυκλέτας πάγωσε.
των 300 χ.α.ώ. μια μυθική μορφή που κρατά τιμής ένεκεν το λάβαρο Δεν ήταν τα νούμερα μόνο που μοίραζαν ρίγη, ήταν η ευκολία με την
των υπερμοτοσυκλετών επιδόσεων αυτού του πλανήτη. οποία έκανε όσα έκανε. Η απόλυτα φιλική της διάθεση, η άνεση, η ευ-
Πολλές πάλεψαν να σταθούν δίπλα της, άλλες την ξεπέρασαν, καμία χρηστία, η ηρεμία και κυρίως το γεγονός ότι το συνολικό της πακέτο
δεν κατάφερε να αναμετρηθεί μαζί της σε βάθος χρόνου. Η Hayabusa υποστήριζε πλήρως αυτό που έκανε. Επρόκειτο για την ταχύτερη μο-
με την περίεργη ιστορία, επιστρέφει για να γυαλίσει εκ νέου την κορώ- τοσυκλέτα παραγωγής, τον απόλυτο κυρίαρχο. Μία από τις καλύτερες
να που φορά στο κεφάλι της. Χωρίς όμως να κρατά πια τον τίτλο της μοτοσυκλέτες όλης της ιστορίας.
ταχύτερης μοτοσυκλέτας στον κόσμο, που της έδωσε τα αξιώματα που Με τον κίνδυνο της γενικής σύρραξης μεταξύ των εταιρειών, καθώς
σήμερα απολαμβάνει. ήταν έτοιμες να απαντήσουν στην πρόκληση της Suzuki, με μια «συμ-
Η ιστορία της ξεκινά τρία χρόνια πριν από την πρώτη παρουσίασή της. φωνία κυρίων» αποφασίστηκε η τελική ταχύτητα των μοτοσυκλετών να
Τότε που η Honda με τη CBR 1100 XX Blackbird δημιούργησε την τα- περιοριστεί στα 299 χ.α.ώ.
χύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής εκείνης της εποχής. Με τελική 287 Με αυτόν τον τρόπο η Hayabusa του 1999 έμεινε ως η ταχύτερη μοτο-
χ.α.ώ. συκλέτα παραγωγής της ιστορίας, ακόμη και σήμερα... Ούτε η ισχυρότε-
H Suzuki για τρία χρόνια έδινε σχήμα και μορφή, πότιζε με αναβολικά ρη πλέον ούτε η πιο καθηλωτική από πλευράς απόδοσης, καθώς η Η2
και το 1999 πάγωσε το παγκόσμιο στερέωμα. Όταν η Hayabusa εμ- της Kawasaki κέρδισε αυτούς τους τίτλους με τον υπερτροφοδοτούμενο
φανίστηκε στα σαλόνια της χρονιάς, η όψη της έφερνε από σοκ μέχρι κινητήρα της.
αναγούλα. Είναι όμως αυτή η ίδια όψη που λίγα μόλις χρόνια αργότε- Η δεύτερη γενιά της Suzuki Hayabusa εμφανίστηκε το 2008 με ριζική
ρα, στο πέρασμά της πάγωνε τα βλέμματα και οι παρόντες «βαρούσαν ανανέωση και κινητήρα 1.345 κ.εκ. Η ισχύς ανέβηκε στους 197 ίππους
προσοχές»... και πλέον οι χρόνοι στα 0 - 400 μέτρα αρκούσαν για να ανέβει στο βά-
Ένα διαρκές ανάγλυφο από το καμπύλο «εξόφθαλμο» του προβολέα θρο ενός αγώνα dragster. Όπως έβγαινε από το κατάστημα...
μέχρι την κατάληξη της ουράς, χαμηλή, σχεδόν μόνιμα γειωμένη, έκανε Το 2016, με τη θέσπιση των προδιαγραφών Euro 4, η εξέλιξη της
ασύλληπτα πράγματα με απίστευτη ευκολία. Με έναν κινητήρα 1.299 Hayabusa μπήκε σε αναστολή και πέπλο ασάφειας σκίασε την πορεία
26 TRACTION MAGAZINE