Page 27 - TRACTION 133
P. 27
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΧΟΥΝΤΡΑ, ΦΩΤΟ: SUZUKI, WEB
γάνων στον πίνακα που, όσο προχωρά η τεχνολογία, «λείπουν» και πιο
της. Όχι όμως για πολύ. Η ριζική ανανέωσή της το 2008 την κράτησε
στους δρόμους και στη συνείδηση του κοινού για περισσότερο από 12 πολύ. Μάλιστα είναι τέσσερα και ανάμεσά τους πλείστες ψηφιακές πλη-
χρόνια. Διάστημα όχι συνηθισμένο για τον 21ο αιώνα. Ο κινητήρας της, ροφορίες για τα πάντα.
δεκτικός σε βελτιώσεις, έφτανε εύκολα και αξιόπιστα ώς και τους 500 ίπ- Με την ανυπέρβλητη στιβαρότητα στην οδήγηση τα χιλιόμετρα ανε-
πους με υπερτροφοδοσία, για χρήση σε κάθε είδους όχημα επιδόσεων. βαίνουν χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο οδηγός. Οπότε το πρωτότυπο
Ως κεραυνός εν αιθρία, άστραψε η είδηση για «νέα Hayabusa», τρίτης σύστημα active speed limiter επιτρέπει στον οδηγό να θέσει ανώτατη
γενιάς, και φυσικά τράβηξε τα βλέμματα επάνω της. Με την πρώτη ματιά ταχύτητα κίνησης για να αποφεύγει τις υπερβάσεις και τα πρόστιμα στους
δεν αφήνει αμφιβολία ότι είναι Hayabusa, αφήνει όμως ως προς το κατά αυτοκινητόδρομους. Και απενεργοποιείται με ένα γρήγορο κλείσιμο του
πόσο άλλαξε. γκαζιού...
Η αναθεώρηση ήταν επιβεβλημένη κυρίως λόγω των προδιαγραφών Οι αναρτήσεις είναι της KYB, πλήρως ρυθμιζόμενες, χωρίς όμως να ακο-
Euro 5, όπου κάθε μοτοσυκλέτα θα έπρεπε είτε να προσαρμοστεί λουθούν τη μόδα των ηλεκτρονικών ρυθμίσεων. Τα κορυφαία φρένα
είτε να συνταξιοδοτηθεί. Η Suzuki έπραξε το ευνόητο και εγένετο η Stylema της Brembo συνδυάζονται με μεγαλύτερα δισκόφρενα, 320
Hayabusa #3. mm. Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά παραμένουν και μαζί το βάρος στα
Περισσότερες από 500 αλλαγές δέχτηκε η GSX 1300R όπως είναι το 264 κιλά (πλήρης υγρών). Με το κέντρο βάρους χαμηλά προσφέρει
κωδικό της όνομα. Εκείνη η αειθαλής του 2008 που οπτικά και αισθητι- σταθερότητα, όμως οι κλίσεις που χρειάζεται εξ αυτού είναι μεγαλύτερες.
κά βρίσκεται παντού στη νέα έκδοση. Παρά τις πλείστες αεροδυναμικές Γι’ αυτό και οι διπλές εξατμίσεις έχουν επανασχεδιαστεί, ώστε να προ-
παρεμβάσεις, το σχήμα παραμένει αυτούσιο και αναγνωρίσιμο. σφέρουν μερικές μοίρες κλίσης ακόμη..
Ο κινητήρας των 1.340 κ.εκ παραμένει ίδιος σε διαστάσεις και απόδοση Η νέα Hayabusa παραμένει μια ακραία, πληθωρική, «καθημερινή»
με τις εξατμίσεις και συστήματα στην εισαγωγή να διεκπεραιώνουν τη υπερμοτοσυκλέτα sport τουρισμού, με την αυτοπεποίθηση να ξεχειλίζει
μείωση των ρύπων κατά 40% – ένεκα Euro 5. Με 190 hp δεν σπάει τα από παντού. Απαιτεί έμπειρους αναβάτες που θα την αφήσουν να ξεδι-
δυναμόμετρα (όσο άλλες) ωστόσο με λιγότερα έμεινε στην ιστορία με πλώσει τις χάρες της παρά θα προσπαθήσουν να την τιθασεύσουν. Ώστε
τη μεγαλύτερη τελική της. μαζί να συνεχίσουν το μοναδικό αυτό ταξίδι στον χρόνο...
Τα 15,3 kgm ροπής περιγράφουν περισσότερο τον χαρακτήρα της,
που μετακινεί τα σωθικά στις επιταχύνσεις και τις καθηλωτικές ρεπρίζ
από οποιαδήποτε ταχύτητα. Παράλληλα εξακολουθεί να γουργουρί- ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ζει ευχάριστα όταν κινείται ακόμη και με 1.000 σ.α.λ. στον κινητήρα
και 6η σχέση. SUZUKI GSX 1300R HAYABUSA 3Gen
Η παλέτα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων απλώθηκε θεαματικά, ευθυ- Κινητήρας: 4χρονος, 4Κ σε σειρά, ΥΨ, 1.340 cc, DOHC, 4Β, 190hp @9,
γραμμίζοντας τη νέα «Busa» με τη σύγχρονη εποχή. Το Suzuki Intelligent 700 rpm, 15,4 kgm @7.000 rpm
Ride System, με αισθητήρες σε έξι άξονες και μια νέα ηλεκτρονική μονά- Ρεζερβουάρ / Αυτονομία: 20 λίτρα / 330 χλμ. (θεωρητική)
δα, ελέγχει κάθε παράμετρο. Πλαίσιο: Αλουμινίου δύο δοκών
Στα αναμενόμενα launch, wheelie και traction control, quickshifter για Φρένο Ε/Π: Brembo Stylema®, 4εμβολα, 320 mm / Nissin, ένα έμβολο
γρήγορες αλλαγές τόσο στο ανέβασμα όσο και το κατέβασμα σχέσεων, Κάστερ /Ίχνος: 23° / 90 mm
cruise control για τα ταξίδια τύπου «πετάγομαι στη Νορβηγία», έξι προ- Μεταξόνιο: 1.480 mm
γράμματα απόδοσης και έλεγχο του φρένου του κινητήρα, πρόσθεσε Ύψος σέλας: 800 mm
και Low RPM Assist για τις ήρεμες αστικές βόλτες και hill hold control για Βάρος (πλήρης): 264 kg
εύκολη στάση και εκκίνηση σε ανηφόρες. Τιμή: Αναμένεται
Μια ευχάριστη κατάθεση άποψης είναι η διατήρηση αναλογικών ορ-
TRACTION MAGAZINE 27