Page 31 - TRACTION 133
P. 31

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ, ΦΩΤΟΓΡΑΦIEΣ: WEC, TGR, PEUGEOT SPORT

              Ο σχεδιασµός των αυτοκινήτων στη συνέχεια «παγώνει» για τον
              κύκλο αναγνώρισής τους (πέντε χρόνια για αυτοκίνητα που αναπτύ-
              χθηκαν για τη σεζόν του 2021), διασφαλίζοντας ότι θα παραµείνουν
              αµετάβλητα καθ’ όλη τη διάρκεια αγωνιστικής τους «ζωής». Οι εξαι-
              ρέσεις θα λαµβάνονται υπόψη µόνο σε συγκεκριµένες περιπτώσεις,
              όπως ζητήµατα αξιοπιστίας ή αποδεδειγµένα ελλείµµατα απόδοσης
              των µονάδων ισχύος.

              Μέτρα εξοικονόµησης κόστους
              Καθώς η αποφυγή κλιµάκωσης του κόστους είναι ένας από τους
              βασικούς στόχους πίσω από την ιδέα του LMH, έχουν ληφθεί και
              αρκετά άλλα µέτρα εξοικονόµησης κόστους.
              Με τη σεζόν του 2021 να είναι η πρώτη στον κύκλο εφαρµογής
              των LMH, οι δοκιµές εποπτεύονται. Η χρήση ακριβών υλικών και
              τεχνολογίας όµως θα είναι πολύ περιορισµένη. Το ελάχιστο βάρος
              για το κιβώτιο ταχυτήτων ορίζεται στα 75 κιλά, µε τη χρήση θήκης
              µαγνησίου ή αλουµινίου υποχρεωτική.
              Η ανάρτηση είναι επίσης απλοποιηµένη, µε υποχρεωτική σχεδίαση
              διπλού ψαλιδιού, ενώ θα απαγορεύονται βοηθήµατα όπως τα
              ενεργά συστήµατα.
              Επιτρέπεται επίσης ένα aero kit, χωρίς τη διάκριση για το Le Mans
              και τους άλλους αγώνες. Προκειµένου να αποφευχθεί περαιτέρω το
              κόστος ανάπτυξης, τα ελαστικά θα παρέχονται αποκλειστικά από τη
              Michelin, µε διαφορετικές διαστάσεις σε αυτοκίνητα µε την κίνηση
              πίσω και σε τετρακίνητα.                           προσοµοίωση ατυχηµάτων χρησιµοποιώντας το µοντέλο εικονικού
                                                                 ανθρώπινου σώµατος THUMS. Παράλληλα έχουν ενισχυθεί επιπλέ-
              Βελτίωση στην ασφάλεια                             ον οι αντοχές των καθισµάτων οδήγησης (µπάκετ) ενώ έχουν εισα-
              Με την ασφάλεια να είναι η πρωταρχική προτεραιότητα σε οποιο-  χθεί δοκιµές φορτίου στα σηµεία αγκύρωσης της ζώνης ασφαλείας.
              δήποτε project της FIA, οι κανονισµοί LMH διαθέτουν µια σειρά   Η επένδυση για την προστασία των ποδιών είναι πλέον υποχρεωτι-
              επιπλέον βελτιώσεων ασφαλείας.                     κή, ενώ προκειµένου να εξασφαλιστεί αυξηµένη ικανότητα απορ-
              Λόγω του υψηλού επιπέδου επιδόσεων που επιτυγχάνουν τα   ρόφησης ενέργειας κατά τη διάρκεια πρόσκρουσης, η προστασία
              αυτοκίνητα, όλοι οι κατασκευαστές πρέπει να αποδείξουν κατά την   του προσκέφαλου έχει αυξηθεί. Η δεξαµενή καυσίµου έχει επίσης
              αναγνώριση ότι η αεροδυναµική τους παραµένει σταθερή σε διαφο-  αναβαθµιστεί.
              ρετικές στάσεις του αυτοκινήτου, εντός των ορίων που καθορίζονται
              από έναν πίνακα ταχυτήτων.                         Κόστος
              Τα πρότυπα ασφαλείας του πιλοτηρίου LMP1 έχουν βελτιωθεί κι   Και επειδή πίσω από όλα υπάρχει ένα µεγάλο φίλτρο που ακούει
              άλλο. Η θέση του καθίσµατος είναι πιο όρθια, µετριάζοντας τον   στο όνοµα τελικό κόστος, η επιλογή των κανονισµών δηµιουργίας
              κίνδυνο τραυµατισµών της σπονδυλικής στήλης κατά τη διάρκεια σο-  των νέων Hypercars αποσκοπεί στο να εξοικονοµήσει ο κάθε κατα-
              βαρών ατυχηµάτων. Αυτό είναι το αποτέλεσµα εκτεταµένης έρευνας   σκευαστής που θα αποφασίσει να συµµετάσχει στο εγχείρηµα περί
              ύστερα από αρκετά πραγµατικά ατυχήµατα σε επίπεδο καθηµερινό-  τις 250.000 ευρώ.
              τητας σε όλο τον κόσµο, καθώς και από τη χρήση δεδοµένων από   Ωστόσο η κατασκευή ενός τέτοιου αυτοκινήτου δεν είναι ούτως ή
                                                                 άλλως φθηνή. Για να έχουµε µία εικόνα του τελικού κόστους, χωρίς
                                                                 τον κινητήρα παρακαλώ, να αναφέρουµε ότι το κόστος της υβριδικής
                                                                 µονάδας ανέρχεται στις 300.000 ευρώ, ενώ το πλαίσιο κοστίζει από
                                                                 300-350.000 ευρώ. Χονδρικά το συνολικό κόστος αναµένεται να
                                                                 φτάσει περίπου το ένα εκατοµµύριο ευρώ, πάντα χωρίς την αξία του
                                                                 κινητήρα εσωτερικής καύσης.
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36