Page 22 - TRACTION 135
P. 22

cover story































              Τάσος Αρωνίτης                                     Στα τελευταία περάσματα αυτοκινήτων στην κατατακτήρια άρχισε να
              Επιτρέψτε μου το πρώτο πρόσωπο στις παρακάτω γραμμές σχετικά με   βρέχει και το Ακρόπολις εκείνο σημαδεύτηκε από καταρρακτώδεις
              τη φωτογραφία από το Ράλλυ Ακρόπολις και την ταπεινότητά μου.  βροχές και λάσπη, ειδικά στο βόρειο κομμάτι, με αποτέλεσμα να αλλά-
              Πρώτη φορά… Στην εξέλιξη του 20ού Ράλλυ Ακρόπολις είδα οδηγούς   ξει τμήμα της διαδρομής.
              και αυτοκίνητα στη δοκιμασία Τατοΐου. Ήταν 28 Μαΐου 1972 κι ήμουν   Πίσω στο σπίτι για εμφάνιση φιλμ και εκτύπωση κάποιων λίγων
              ένας από τις χιλιάδες θεατές, μακριά από την πίστα και πίσω από τα   φωτογραφιών με πρωτόγονα μέσα σε μια μικρή αποθήκη - σκοτεινό
              σχοινιά , στην ευθεία του στρατιωτικού αεροδρομίου, κρατώντας μια   θάλαμο, κάτω από τη σκάλα της πολυκατοικίας.
              δανεική Kodak Instamatic με ασπρόμαυρο φιλμ Kodak 126. Οι πρώ-  Φρόντιζα να πάρω κρυφά το ξίδι από την κουζίνα, απαραίτητο τότε για
              τες ακροπολικές εικόνες σε ηλικία δεκάξι ετών.     καλό πλύσιμο φιλμ και φωτογραφικού χαρτιού.
              Στο 23ο Ράλλυ Ακρόπολις, το 1976, βρέθηκα στην κατατακτήρια Ει-  Η μάνα μου απορούσε πόσο γρήγορα τελείωνε.
              δική Διαδρομή Δεκέλεια μαζί με τον Νικόλα Ντάβαρη και τον Κώστα   Τυπώνω τις έξι φωτογραφίες από το προαναφερθέν συμβάν σε χοντρό
              Μπότση. Είχαμε γνωριστεί μέσα σε λεωφορείο, ύστερα από αγώνα   φωτογραφικό χαρτί μεγέθους 13x18 και τις κρεμάω με μανταλάκια
              ταχύτητας Τατοΐου, το 1972.                        σ’ ένα σύρμα στο ταβάνι του μπάνιου για να στεγνώσουν. Λίγες μέρες
              Στάθηκα σ’ ένα κατηφορικό χωμάτινο κομμάτι προς τη Σφενδάλη με   αργότερα, χωρίς να το πολυσκεφτώ, πηγαίνω στην Πλατεία Κάνιγγος,
              την Zenit 3M, ρώσικη μονορεφλέξ με φακό Helios 44M από τον θείο   στην αντιπροσωπεία Ελφίνκο.
              Νίκο, βοηθό οπερατέρ στη Φίνος Φιλμ.               Παιδί του κέντρου της Αθήνας, έβλεπα συχνά έξω παρκαρισμένο το
              Από το κατάστημα του Ζαφείρη Φαρασόπουλου (Νικηταρά 6) είχα   Opel με πινακίδα Ε και πίστευα πως εκεί ήταν το γραφείο του πολυ-
              αγοράσει, αντί 41 δραχμών, ένα κουτί πεντάμετρο ασπρόμαυρο φιλμ   πρωταθλητή - αντιπροσώπου και νικητή του 1ου Ράλι ΕΛΠΑ (1952), το
              Ilford FP4 135. Μετρώντας το ανάλογο μήκος σε σκοτεινό χώρο και   οποίο μετονομάστηκε «Διεθνές Ράλλυ Ακρόπολις» το 1953.
              τοποθετώντας σε «καρουλάκια» έβγαζες τρία 36άρια και ένα 20άρι ,   Ένας ευγενικός εργαζόμενος είπε να περάσω στη γραμματέα του Πε-
              δηλαδή 128 φωτογραφίες εκτός απροόπτου.            σματζόγλου. Εκείνη τον ειδοποίησε, ήρθε, είδε και παρήγγειλε κάποιες
              Οικονομία κι εκεί, ούτε λόγος για έγχρωμο, λόγω έλλειψης χρημάτων.  σειρές ολόκληρης της ενότητας.
              Εκπληκτικό το θέαμα και ξαφνικά ακούγεται ήχος από δύο αγωνιστικά   Στην παράδοση πήρα 2.320 δραχμές, έχω φυλάξει την απόδειξη.
              αυτοκίνητα. Ο 58άρης φακός έδειξε στο μάτι μου, τους : «Ένη» - Αλέ-  Τα πρώτα χρήματα, μεγάλο ποσό για μένα τότε.
              ξανδρο Τσαντούλα (Alpine Renault A110) και Τζόνι Πεσματζόγλου   Έπειτα από 45 χρόνια τούτη η φωτογραφία, νομίζω, δείχνει τα σημά-
              - Ανδρέα Χωρέμη (Opel Ascona 1,9). Ο εικοσάχρονος άρχισε να πα-  δια της χρυσής ακροπολικής εποχής που χάθηκε, μα και, κατά πώς
              τάει με τον δείκτη το κουμπί λήψης προσεκτικά και να γυρίζει δεξιά με   φαίνεται, ήταν ο λόγος να τραβήξει αυτόν τον δρόμο ένας πιτσιρικάς…
              τον αντίχειρα προοδευτικά τον μοχλό οπλισμού - προώθησης.
              Αν πάταγες μέχρι τέρμα το κουμπί «κόλλαγε», αν προωθούσες - όπλι-  (Βιογραφικό Αρωνίτη)
              ζες απότομα πιθανόν να κατέστρεφες την περφορασιόν, δηλαδή τις    Σπούδασα κινηματογράφο στη σχολή Λυκούργου Σταυράκου, από το
              τρύπες στις άκρες του φιλμ . Σειρά έξι φωτογραφιών και – ω του   1975 ώς και το 1978.
              θαύματος! – τεχνικά όλα πήγαν καλά. Οι γιαπωνέζικες μηχανές και το   Εργάστηκα από το 1976 σε περιοδικά ειδικού τύπου, ποικίλης ύλης, σε
              Motor Drive ήταν πολύ μακρινό όνειρο και μόνο σε φωτογραφίες ή   εφημερίδες και σε εκδόσεις για τους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου.
              σε κάποια βιτρίνα τις έβλεπα.                      Δούλεψα σε κινηματογραφικές ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους.

              22 TRACTION MAGAZINE
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27