Page 23 - TRACTION 135
P. 23

Γιώργος Γαϊτάνης                               σέρβις του Miki Biasion που είχε στρατοπεδεύσει περιμένο-
              51ο Ράλλυ Ακρόπολις, το 2004, κάπου στην ελληνική ύπαι-  ντάς τον. Έτρωγαν ψωμί ρημάζοντας τις μπύρες! Εκτός από
              θρο, και η φωτογραφία έχει απαθανατίσει τη στιγμή προ-  τον άτυχο που οδηγούσε!
              σγείωσης του ελικοπτέρου με την οικογένεια που έχει διανυ-  Εμείς οι φωτογράφοι των αγώνων αυτοκινήτου δεν είμαστε
              κτερεύσει σε αντίσκηνο και ξυπνά με το πιτσιρίκι για να το   για να γράφουμε. Ωστόσο είναι πάρα πολλά τα στιγμιότυπα
              δουν. Το πιτσιρικάκι σήμερα θα πρέπει να είναι 17-18 ετών!  που έχουμε βιώσει και ο φίλος και αδελφός Κώστας Στεφα-
                                                             νής θα έπρεπε να κάνει φωτογραφική έκθεση προκειμένου
              (Βιογραφικό Γαϊτάνη)                           να τα συμπεριλάβει όλα.
              Μετά τα 30-και Ακρόπολις που είχα παρακολουθήσει, αυτή   Θυμάμαι στο Ελευθεροχώρι, στον Μπράλο, στη λίμνη με τα
              η ιδέα είναι σαν να γράφω τα απομνημονεύματά μου.  άγρια άλογα, όπου για να βρεις χώρο να βάλεις τη σκηνή
              Ξεκίνησα τη φωτοειδησεογραφική μου εμπλοκή αρχές 10ετί-  σου έπρεπε να πας τρεις ημέρες νωρίτερα.
              ας του 1960.                                   Κάποιες παραμονές Ράλλυ Ακρόπολις βρέθηκα στη Λαμία,
              Οι πρώτοι ήρωες από το Ράλλυ Ακρόπολις που θυμάμαι   στα εγκαίνια κάποιας εταιρείας. Βρήκα χρόνο και πετάχτηκα
              έντονα ήταν ο εύσωμος Eugen Bohringer (Ευγένιος Μπόριν-  μέχρι την Ειδική της Μακρυρράχης μήπως και βρω κάποιον
              γκερ) με τη Mercedes και τα θρυλικά BMC Cooper S με τον   μεγάλο να κάνει δοκιμές.
              Paddy Hopkirk (Πάντι Χόπκιρκ).                 Πράγματι, κάποια στιγμή εμφανίστηκε ένα λευκό Escort δοκι-
              Η ομορφιά των αναμνήσεων είχε ξεκινήσει ασπρόμαυρη   μών - μουλάρι.
              κοντά στον αυτοκράτορα Φώτη Φλώρο.             Το σταμάτησα και μέσα ήταν ο μεγάλος Ari Vatanen.
              Μέσα από τις γραμμές αυτές θα ήθελα να αποτίσω φόρο   Τον παρακάλεσα με τα λίγα κορακίστικα αγγλικά που ήξερα
              τιμής σε όλους τους ηρωικούς Έλληνες που έχουν λάβει   να μου κάνει ένα πέρασμα να φωτογραφίσω.
              μέρος σε όλα τα Ράλλυ Ακρόπολις, με ελάχιστες δυνάμεις –   Ήταν μια κατηφορική δεξιά φουρκέτα.
              τεχνικές και υλικές.                           Χρόνια αργότερα, στην Πάτρα, ίδια σκηνή με τον Ιαβέρη
              Και μόνο με όσους ήταν παρόντες στους τερματισμούς ζούσα   αλλά σε αριστερή φουρκέτα.
              μαζί τους τη χαρά, που δεν μπορεί να αποδοθεί με λέξεις.  Και οι δυο πέρασαν με τους δυο τροχούς κρεμασμένους
              Το πανηγύρι στα βουνά ήταν ατελείωτο με ψησταριές, σκη-  στον γκρεμό.
              νές και, όπως μου έχουν πει πολλοί θεατές, περίμεναν το   Κι εγώ κατρακύλησα στα τάρταρα για να γλιτώσω!
              Ακρόπολις για να μπορέσουν να κάνουν τη – διάρκειας μιας   Τώρα που το Ακρόπολις ξαναγύρισε στο Παγκόσμιο Πρω-
              εβδομάδας – ετήσια «κοπάνα» τους από τις οικογενειακές   τάθλημα Ράλι να μην αφήσουμε να χαθεί η ευκαιρία για να
              τους υποχρεώσεις.                              κατακτήσει πάλι την κορυφή ως ο καλύτερος αγώνας, όπως
              Θυμάμαι τα σέρβις που γίνονταν οπουδήποτε, στη μέση του   έχει συμβεί πολλές φορές στη μακρόχρονη ιστορία του.
              πουθενά, για να προλάβουν ανάμεσα στις Ειδικές Διαδρο-  Τελειώνοντας, προσωπική μου εκτίμηση και αναφορά στον
              μές.                                           Κώστα Γλωσσώτη, από τους λίγους που αγάπησαν όσο τίπο-
              Όπως γνωρίζουν όλοι το ελληνικό ψωμί είναι το πιο νόστιμο   τε άλλο το Ράλλυ Ακρόπολις, προσφέροντας τα πάντα για
              της Ευρώπης. Σε κάποιο βουνό της Λαμίας συνάντησα το   την επιτυχία του.

                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28