Page 18 - TRACTION 135
P. 18
γιατρε μου... απο τον ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Σουηδική όψη,
γαλλική καρδιά
ΤΟ VolVo 480 ES ΥΠΟΣχΟΤΑν ΠΟΛΛΑ μΕ ΤΟ ΕΠΙθΕΤΙΚΟ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΤΟΥ, ΣΤΗν ΠΡΑξΗ ΟμΩΣ ΗΤΑν ΑΠΛΩΣ
ΕνΑ ΤΙμΙΟ μΙΚΡΟμΕΣΑΙΟ ΑΥΤΟΚΙνΗΤΟ
Πριν από 36 χρόνια, το σωτήριον έτος 1985, οι αναδιπλούμενοι προβολείς και το hi-tech
ταμπλό με τα «ψηφιακά» μπλιμπλίκια της εποχής ήταν προσόντα που θα μπορούσαν να
εκτοξεύσουν τις πωλήσεις ενός νέου μοντέλου. Αυτό ακριβώς ήταν το Volvo 480 ES –αλλά
σχεδόν τίποτα παραπάνω.
Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν υπήρξε υπερτροφοδοτούμενη έκδοση, το 1989, το 480 ES
Turbo μόλις και μετά βίας έφτανε σε ισχύ τους 120 ίππους. Ως ατμοσφαιρικός, ο τετρακύλιν-
δρος κινητήρας των 1.721 κ.εκ. απέδιδε 109 άλογα, δηλαδή όχι σημαντικά λιγότερα από την
– υποτίθεται – βελτιωμένη εκδοχή του. Στην πραγματικότητα, το μοτέρ τού Volvo 480 ES ήταν
αυτό του Renault 11, μια και εκείνη την εποχή οι δύο εταιρείες μοιράζονταν εξαρτήματα.
Βεβαίως, για χάρη του σπορτίφ 480 ES ο κινητήρας περνούσε από τις επιπλέον περιποιήσεις
της Porsche, ώστε να δικαιώνει τις προσδοκίες όσων φαντάζονταν ότι επρόκειτο για ένα
μικρό, πλην ζωηρό αυτοκίνητο, ικανό να προσδώσει σπιρτάδα στην κατά τα άλλα μάλλον
μετριοπαθή γκάμα της σουηδικής εταιρείας.
Ομολογουμένως, πάντως, το σχήμα του 480 ES προσέλκυε τα βλέμματα, καθώς ήταν σφηνο-
ειδές, αεροδυναμικό και με «διώροφη» πρόσοψη, εφόσον πάνω από τα συμβατικά φωτιστικά
σώματα υπήρχαν οι περίφημοι αναδυόμενοι προβολείς.
Το 480 ES παρέμεινε στην παραγωγή για μία δεκαετία και πριν βρει τη θέση του στην ιστορία
της αυτοκίνησης, η Volvo το προίκισε με έναν δίλιτρο κινητήρα, ίδιας κατασκευής, ώστε να
βελτιωθεί η αξιοπιστία του. Υπό την έννοια ότι τα 440 και 460 θεωρούνται απόγονοί του,
το Volvo 480 ES υπήρξε χρήσιμο για την εξέλιξη της αυτοκίνησης. Έστω και ως προπομπός
άλλων μοντέλων.
20,7x27 / TRACTION