Page 18 - TRACTION 137
P. 18
γιατρε μου... απο τον ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Lotus Europa
ΤΟ «δΟΓμΑ Chapman» πΡΟΣΤΑζε
νΑ μΗν ΥπΑΡχεΙ ΟΥΤε ενΑ
ΓΡΑμμΑΡΙΟ πεΡΙΤΤΟΥ ΒΑΡΟΥΣ
ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙνΗΤΑ
ΤΗΣ Lotus. Η Europa
ΣΥμμΟΡφωνΟΤΑν πΛΗΡωΣ –
ΚΑΙ ξεχωΡΙζε ΤΑΥΤΟχΡΟνΑ
το 1966 o Colin Chapman μεσουρανούσε στη Formula 1, ικανοποιούν την εμμονή του Chapman με την ελαφρότητα. το
καθώς τα αυτοκίνητα που σχεδίαζε για τη δική του ομάδα, την σασί ήταν ένας κύβος από χαλύβδινες ράβδους, πάνω στον
περίφημη Team Lotus, ήταν γρήγορα, ευέλικτα, απείρως πιο οποίο προσαρμοζόταν ο κινητήρας αλλά και το αμάξωμα από
εξελιγμένα ως προς την αεροδυναμική από κάθε αντίπαλο και, fiberglass.
οπωσδήποτε, πανάλαφρα. με την ίδια φιλοσοφία ο δαιμόνιος παρ’ ότι η Lotus είχε παράδοση συνεργασίας με τη Ford
– και απίθανα χαρισματικός – Colin Chapman προσέγγισε τα (Cosworth), για την Europa προτιμήθηκε ένας κινητήρας της
αυτοκίνητα παραγωγής. Η Lotus Europa εμφανίστηκε το 1966 Renault, από το μοντέλο 16, με χωρητικότητα 1.470 κ.εκ. και
και προσέλκυσε αμέσως τεράστιο ενδιαφέρον, κυρίως λόγω απόδοση 63 ίππων. Βέβαια, οι τεχνικοί τής Lotus χρειάστηκε να
του αλλόκοτου σχήματός της. Σαν Κένταυρος, το εμπρός μέρος γυρίσουν ανάποδα το σύνολο κινητήρα - μετάδοσης, καθώς το
της παρέπεμπε σε σούπερ σπορ, ενώ το πίσω σε ημιφορτηγό. Σε Renault 16 ήταν προσθιοκίνητο, ενώ η Lotus Europa πισωκί-
κάθε περίπτωση, η Europa δεν έμοιαζε με κανένα άλλο μοντέλο νητη. Θα έλεγε κάποιος ότι μια τόσο χαμηλή ιπποδύναμη ήταν
της εποχής της. Ωστόσο, η μεγάλη καινοτομία δεν ήταν άμεσα αταίριαστη για ένα αυτοκίνητο με την εμφάνιση και τις σπορτίφ
ορατή, καθώς αφορούσε την τοποθέτηση του κινητήρα στη μέση προσδοκίες που καλλιεργούσε. το μυστικό της Europa, όμως,
– ή εμπρός από τον πίσω άξονα. ήταν το βάρος: με μόλις 710 κιλά κατά το μέγιστο, το πνευματικό
τα πάντα πάνω στην Europa ήταν μινιμαλιστικά, ώστε να τέκνο του Colin Chapman ήταν ικανό για (μικρά) θαύματα.
18 TRACTION MAGAZINE
20,7x27 / TRACTION