Page 24 - TRACTION 141
P. 24

cover story



              χρησιμοποιείται. Αυτός ο σχεδιασμός έσπασε την οριζόντια γραμμή   σμό. Αυτή η συνεργασία του τον έχει γεμίσει και με εμπειρίες γύρω
              που ίσχυε μέχρι τότε σχεδιαστικά και νοιώθει ιδιαίτερα υπερήφανος   από τη νοοτροπία αλλά και την κουλτούρα αυτής της τεράστιας
              που βρήκε πολλούς μιμητές.                         αγοράς, που ακούει στο όνομα Κίνα. Αναμφίβολα, λόγω μεγέθους,
              Επίσης, η παρουσία του στην BMW έχει δική του υπογραφή στις   έχει επηρεάσει σχεδιαστικά όλες τις εταιρείες κατασκευής αυτοκι-
              σειρές 1, 3, 5, Χ5, Χ6.                            νήτων προκειμένου τα προϊόντα τους να αρέσουν και στους εκεί
              Η σχεδιαστική έμπνευση στον Ανδρέα Ζαπατίνα δεν προέρχεται   καταναλωτές, οι οποίοι έχουν την ιδιαιτερότητα να αλλάζουν πολύ
              από ερεθίσματα όπως μια κίνηση, ένα φυτό, κάποιο ζώο, αλλά από   γρήγορα συνήθειες. Αυτό σημαίνει πως ένα αυτοκίνητο που έχει
              το ίδιο το αυτοκίνητο, διότι όταν ξεκίνησε τη σχεδιαστική του πορεία   κάνει εντυπωσιακή εισαγωγή με τεράστιες πωλήσεις μέσα σε μια
              η αυτοκινητοβιομηχανία είχε ήδη μια τεράστια ιστορία. Δεν ήταν   τριετία βυθίζεται, διότι έχει αλλάξει το σχεδιαστικό γούστο του κα-
              σαν τους πρωτοπόρους, που έπρεπε να δημιουργήσουν σχήματα   ταναλωτή. Φυσικά, αυτό οφείλεται αποκλειστικά στο γεγονός πως
              για να προχωρήσει η αυτοκινητοβιομηχανία. Ίσως στο μόνο αυτοκί-  η αγορά του αυτοκινήτου στην Κίνα έχει πολύ λίγα χρόνια ιστορίας.
              νητο που εμπνεύστηκε από συγκεκριμένο ερέθισμα να ήταν η σειρά   Μια ακόμη ιδιαιτερότητα των Κινέζων αγοραστών είναι πως προτι-
              1 της BMW και αφορούσε τους παίκτες του αμερικάνικου football,   μούν τα sUv και sedan, με τα Hatchback να είναι ανύπαρκτα και,
              με τους τεράστιους ώμους λόγω προστατευτικών. Το στοιχείο αυτό   φυσικά, τα μεγέθη που προτιμούν είναι από 4,5 μέτρα και πάνω.
              φαίνεται ακόμη και σήμερα στη σειρά 1: αν δεις το αυτοκίνητο από   Όσον αφορά τι μέλλει γενέσθαι με τις κινητήριες μονάδες, ο Ανδρέ-
              εμπρός σε 3/4, στο πλάι βγάζει αυτό το μυώδες.     ας Ζαπατίνας πιστεύει ότι κανείς θα πρέπει να έχει μαντικές ικανότη-
              Ξαναγυρίζουμε στη Fiat. όπου αναμφίβολα η Barchetta είναι το   τες για να φαντασθεί το μέλλον. Ο λόγος είναι πως αναμφίβολα οι
              αγαπημένο του παιδί γιατί ήταν ένα ευχάριστο σχεδιαστικό διάλειμ-  μπαταρίες δείχνουν να έχουν πορεία εξέλιξης, ενώ και οι υποδομές
              μα μέσα στα σχήματα που επικρατούσαν εκείνη την εποχή. Μάλι-  παγκοσμίως αυξάνουν. Όμως, αν πάμε δέκα χρόνια πίσω, θα διαπι-
              στα, επειδή ήταν περιορισμένης παραγωγής, η συναρμολόγησή   στώσουμε πως κάποιοι εκτιμούσαν μεν ότι το 2020 η ηλεκτροκίνη-
              της δόθηκε στον Maggiore, όπως άλλωστε και το coupe στον   ση θα κατείχε το 50% των πωλήσεων, όμως αυτό το νούμερο είναι
              Pininfarina, διότι η Fiat είχε μεγάλες αριθμητικά παραγωγές.  πολύ μακριά. Συνεπώς, κανείς δεν μπορεί να προβλέψει απόλυτες
              Από τις σοβαρότερες στιγμές της καριέρας του η συνεργασία με τη   ημερομηνίες και λύσεις, διότι πολλοί κατασκευαστές έχουν επίσης
              subaru το 2002. Θυμάμαι ήμασταν στην έκθεση της Γενεύης και   πλάνα εξέλιξης για το υδρογόνο.
              μου περιέγραφε με πόσο μυστικό τρόπο μετακινήθηκε από υπόγειο   Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι ο μοναδικός τομέας που ο
              γκαράζ ξενοδοχείου μέσα σε βανάκι για να πάει να συναντήσει τον   Ανδρέας Ζαπατίνας έχει δώσει δείγματα γραφής. Έχει προσφέρει
              τότε πρόεδρο της Kyoji takenaka. Στη συζήτηση που είχαν η πρό-  μοναδικής εμφάνισης δημιουργίες και στον βιομηχανικό σχεδιασμό,
              ταση του προέδρου που έκανε τον Ανδρέα να πει το ναι ήταν πως   όπως οι καμπίνες ασανσέρ της ελληνικής εταιρείας Kleeman.
              «θα είναι πολύ μεγάλη τιμή να δουλέψεις για μένα». Το πέρασμά   Η συζήτηση με τον Ανδρέα Ζαπατίνα είναι πάντοτε ευχάριστη και
              του από εκεί άφησε το αποτύπωμά του με τα μοντέλα Β9 sc, B5 tph,   μαθαίνεις πολλά πράγματα. Το κακό είναι πως η ζωή του είναι
              r1e αλλά και τα πρωτότυπο cabrio scrabler.         στο Τορίνο, και δυστυχώς είναι ελάχιστος ο χρόνος που περνά στη
              Τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται με την κινεζική changan, κυρίως   χώρα μας. Κάνοντας έναν απολογισμό για τους ανθρώπους που
              στον στρατηγικό σχεδιασμό, ιδιαίτερα για την ευρωπαϊκή αγορά με   έχεις γνωρίσει στη ζωή σου και έγιναν φίλοι σου, ο Ανδρέας είναι
              έδρα το Τορίνο και όχι τόσο πολύ με αυτόν καθεαυτόν τον σχεδια-  από εκείνους που σε κάνουν ευτυχισμένο για τη γνωριμία του.
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29