Page 26 - TRACTION 141
P. 26
FORMULA 1
Απεταξάµην τις θεωρίες συνωµοσίας, δεν είναι αυτό το πνεύµα του παρόντος
κειµένου. Κανείς δεν µπορεί να υποστηρίξει λογικά – εκτός αν αναγνωρίζει τον
εαυτό του µεταξύ των «ψεκ» – ότι η Mercedes προσπαθεί να οδηγήσει τη µάχη
για το πρωτάθληµα, ιδιαίτερα των οδηγών, σε ένα δραµατικό φινάλε, µε σα-
σπένς ώς τον τελευταίο γύρο του τελευταίου αγώνα.
Παρ’ όλα αυτά, µε χαρακτηριστικό παράδειγµα το Γκραν Πρι της Τουρκίας, η
Merc µοιάζει να αυξάνει από µόνη της το επίπεδο δυσκολίας στη διεκδίκηση των
φετινών τίτλων. Αυτό προκύπτει από µια γενικότερη αίσθηση, όχι τόσο από τα απο-
τελέσµατα των Γκραν Πρι καθαυτά, σαν µια επίγευση που αφήνουν στον θεατή οι
εµφανίσεις τής έως πέρυσι ανίκητης γερµανικής αρµάδας. ∆ιότι στην πράξη ο Lewis
Hamilton παραµένει βασικός διεκδικητής του πρωταθλήµατος – αν όχι το υπ’ αριθ-
µόν 1 φαβορί, µια και το αυτοκίνητό του έχει αναγεννηθεί, προκαλώντας το γνωστό
δέος στο αντίπαλο στρατόπεδο της Red Bull Racing και τον Max Verstappen.
Μετά τον αγώνα της Κωνσταντινούπολης, όπου ξεκίνησε 11ος και τερµάτισε 5ος, ο
Hamilton έχασε µεν την πρωτοπορία στην κατάταξη, από την άλλη όµως η διαφορά
από τον επικεφαλής, τον Verstappen, είναι µόλις έξι βαθµοί. Για το υπόλοιπο του
πρωταθλήµατος, ο Hamilton έχει το ατού ενός καινούργιου κινητήριου συνόλου –
εξάλλου γι’ αυτό έπεσε από την pole position στην 11η θέση της σειράς εκκίνησης
στην Τουρκία, εκτίοντας την προβλεπόµενη ποινή για αλλαγή κινητήρα. Και επιπλέον,
ο Lewis έχει στη διάθεσή του ένα µονοθέσιο που εµφανίζεται ικανό να συντρίψει τον
ανταγωνισµό σε κάθε τύπο πίστας, κάτι που δεν ίσχυε από την αρχή της σεζόν.
Έως πριν από µερικά Γκραν Πρι επικρατούσε η άποψη ότι η Mercedes θα εστιάσει την
έρευνα και εξέλιξη στο µονοθέσιο της επόµενης περιόδου, µια και από το 2022 οι τεχνικές
προδιαγραφές αλλάζουν εκ βάθρων. Αντιστρόφως, η Red Bull θα τα έπαιζε όλα για όλα,
µε µόνο και αποκλειστικό στόχο να βελτιώνει διαρκώς το φετινό αυτοκίνητο, έτσι ώστε ο Max
Verstappen να κατακτήσει το µεγάλο τρόπαιο και να ικανοποιήσει την «πορτοκαλί λαοθάλασσα»,
τις ορδές των φανατικών θαυµαστών του. Όµως, όλα αυτά είναι απλώς θεωρίες, διότι στην πράξη η
Mercedes κατάφερε να λύσει τα προβλήµατα της πρώτης εκδοχής της W12, επιτρέποντας π.χ. στον
Valtteri Bottas να κάνει έναν ευχάριστο περίπατο στο τουρκικό Γκραν Πρι.
Παρατηρώντας τον ρυθµό των Mercedes στο Instanbul Park, o Verstappen µελαγχόλησε και προ-
βληµατίστηκε: Αν ήταν τόσο γρήγορες στην Τουρκία, µια πίστα µε πολλές ιδιαιτερότητες, οι Merc θα
είναι άπιαστες οπουδήποτε. Και γι’ αυτό ο Ολλανδός παρακινεί την οµάδα του να καταβάλει ακόµη
µεγαλύτερη προσπάθεια να καλύψει ξανά τη διαφορά. Όµως, ο Verstappen, µε έναν σχεδόν µα-
γικό τρόπο, καταφέρνει να αναπληρώνει την όποια αναποδιά του τυχαίνει και να τερµατίζει
πολύ πιο ψηλά από ό,τι θα προέβλεπε κάποιος, όπως συνέβη στη Ρωσία: Τελευταίος
ξεκίνησε ο Max, δεύτερος τερµάτισε, εκµηδενίζοντας τις αρνητικές επιπτώσεις
της ποινής που του είχε επιβληθεί ύστερα από τη σύγκρουσή του µε τον
Hamilton στη Μόντσα.
Αντιθέτως, ο Lewis δεν έχει πετύχει µέχρι στιγµής αντίστοιχες ανα-
Αντιθέτως, ο Lewis δεν έχει πετύχει µέχρι στιγµής αντίστοιχες ανα-
τροπές, για πολλούς και διάφορους λόγους. Κι αυτό είναι κάτι
τροπές, για πολλούς και διάφορους λόγους. Κι αυτό είναι κάτι Βαθµός
που δεν του αρέσει καθόλου τώρα που κυνηγά τον όγδοο
δυσκολίας
να µην έχει την υποµονή και την ψυχραιµία – ή, δυσκολίας
τίτλο που θα τον αναγορεύσει σε πολυπρωταθλητή όλων
των εποχών.
Αν το θέταµε µε όρους αγοραίας φρασεολογίας, σαν
να «µην του κάθεται» φέτος του Hamilton και σαν
τουλάχιστον, όχι στον ίδιο βαθµό που είχε αυτές Θα µπορούσε ποτέ ο Lewis
τις ιδιότητες τα προηγούµενα χρόνια. Η διαφωνία
του µε τη διοίκηση της Mercedes – και µε έναν Hamilton – αλλά και γενικότερα η
αθέατο λόχο ειδικών επί της στρατηγικής – για οµάδα της Mercedes – να κάνει
την απόφαση να του αλλάξουν λάστιχα στην τα εύκολα δύσκολα; Θεωρητικά και
Τουρκία ήταν έντονη και δηµόσια. Αν το
τέλος του 2021 βρει τον Hamilton πρωτα- πρακτικά όχι – ή µήπως «ίσως»;
θλητή, η κόντρα αυτή θα ξεχαστεί. Αλλά
µόνο τότε...