Page 30 - TRACTION 142
P. 30
ΠΙΣΣΑ & ΧΩΜΑ
ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ...
ταν το 2011 όταν στο ράλι Μόντε Κάρλο βλέπαµε «µικρότερα» σε
ταν το 2011 όταν στο ράλι Μόντε Κάρλο βλέπαµε «µικρότερα» σε ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΕΝ∆ΕΚΑΕΤΙΑ,
Ήµέγεθος αυτοκίνητα, µε µικρότερους σε χωρητικότητα κινητήρες και
Ήµέγεθος αυτοκίνητα, µε µικρότερους σε χωρητικότητα κινητήρες και
άλλους κανονισµούς. Ήταν η εποχή που µετά την οικονοµική κρίση που ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ WORLD RALLY
άλλους κανονισµούς. Ήταν η εποχή που µετά την οικονοµική κρίση που
στην Ευρώπη άφησε µεγάλες αλλαγές στη διετία 2009 - 2010, η FIΑ και CARS, ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΕΚ∆ΟΧΕΣ
στην Ευρώπη άφησε µεγάλες αλλαγές στη διετία 2009 - 2010, η FIΑ και
οι κατασκευαστές αποφάσισαν να «κατέβουν» κατηγορία µοντέλων και
έτσι τα αγωνιστικά segment C (Citroen C4, Ford Focus, κ.ά.) ΕΞΕΛΙΞΕΩΝ, ΑΠΟΧΩΡΟΥΝ
ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΗΝΗ ΤΩΝ ΡΑΛΙ.
Περίοδος 2011 - 2016
Από το 2011, οι κανόνες για τα αυτοκίνητα WRC άλλαξαν για να γίνουν ΤΑ ΦΩΤΑ ΣΒΗΝΟΥΝ,
πιο περιοριστικοί σε τεχνικό επίπεδο. Νέοι κανονισµοί προήλθαν από τα ΟΙ ΣΥΓΚΙΝΗΣΕΙΣ
αυτοκίνητα Super 2000 µε διαφορετικό αεροδυναµικό κιτ. Τα αυτοκίνη-
τα ήταν µικρότερα µοντέλα, µια και δεν υπήρχε πλέον το ελάχιστο µήκος ΑΜΕΤΡΗΤΕΣ!
4 µέτρων, τροφοδοτούνταν µε υπερτροφοδοτούµενο κινητήρα άµεσου
ψεκασµού 1600 κ.εκ., µε περιοριστή (restrictor) αέρα διαµέτρου 33 mm
και µέγιστη πίεση 2,5 bar, κάτι που περιόριζε τη ροπή σε περίπου 400
Nm ή λιγότερο.
Τα εξωτικά υλικά, όπως τιτάνιο, µαγνήσιο, κεραµικά και σύνθετα, ήταν
απαγορευµένα πλέον, εκτός αν υπήρχαν στο βασικό µοντέλο. Οι ίνες
άνθρακα και οι ίνες αραµιδίου ήταν πολύ περιορισµένες, ενώ επιτράπη-
κε να χρησιµοποιείται µόνο ένα στρώµα ανθρακονήµατος σε διάφορες
επενδύσεις. Ελεύθερη ήταν όµως η χρήση πολλαπλών στρώσεων ινών
αραµιδίου στις πλαϊνές προστασίες του αµαξώµατος.
Οι αλλαγές ταχυτήτων θα γίνονται µε σύστηµα µηχανικής σύνδεσης (τύ-
που βραχίονα), εποµένως οι αλλαγές ταχυτήτων µε paddles απαγορεύ-
τηκαν. Ωστόσο, το σύστηµα αλλαγής ταχυτήτων µε paddles επιτράπηκε
εκ νέου το 2015. ∆εν υπήρχε κεντρικό διαφορικό (πριν από αυτό, τα
προηγούµενα κορυφαία αγωνιστικά χρησιµοποιούσαν 3 διαφορικά, µε
ένα κεντρικό / 3ο διαφορικό περιλαµβανόµενο), αλλά οι νέοι κανονι-
σµοί επέτρεπαν τετρακίνηση µε διαφορικό στον εµπρός και στον πίσω
άξονα και µηχανικό συµπλέκτη για να αποσυνδέει τον πίσω άξονα κατά
τη χρήση του χειρόφρενου, επιλογή για να µειωθεί το κόστος και να
καταστήσει το στυλ οδήγησης των αυτοκινήτων πιο συναρπαστικό και
πάλι τόσο για τους θεατές όσο και για τηλεοπτικές µεταδόσεις. Αυτά τα
δύο διαφορικά έπρεπε να είναι µηχανικά, χωρίς ηλεκτρονικό έλεγχο ή
υδραυλικά ή ιξώδη συστήµατα. Το ελάχιστο βάρος, σύµφωνα µε τους
κανονισµούς, ήταν 1.200 κιλά κενό και 1.350 κιλά µε οδηγό και συνο-
δηγό, σε αµφότερες περιπτώσεις µε έναν µόνο εφεδρικό τροχό.
Περίοδος 2017 - 2021
Ο υπερτροφοδοτούµενος κινητήρας 1,6 λίτρων διατηρήθηκε στους
κανονισµούς του World Rally Car του 2017, αλλά η διάµετρος του πε-
ριοριστή turbo αυξήθηκε από 33 mm σε 36 mm, ανεβάζοντας την ισχύ
του κινητήρα από 310 σε 380 ίππους. Το ελάχιστο βάρος του οχήµατος