Page 31 - TRACTION 142
P. 31
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ, ΦΩΤΟΓΡΑΦIA: RBCP
µειώθηκε κατά 25 κιλά, ενώ οι κατασκευαστές είχαν πλέον περισσότερη
ελευθερία να µεγιστοποιούν την αεροδυναµική απόδοση, µεγάλους
αεραγωγούς ψύξης φρένων σε φέρινγκ που σχηµατίζουν διευρυµένους
θόλους τροχών, ενώ επιτράπηκε και πάλι, ύστερα από 7 χρόνια, να χρη-
σιµοποιούν ηλεκτρονικά ελεγχόµενα ενεργά κεντρικά διαφορικά, ενώ τα
εµπρός και πίσω διαφορικά παρέµειναν µηχανικά.
Τέλος, µία ακόµη σηµαντική αλλαγή είναι το γεγονός ότι ενώ τα αυτο-
κίνητα World Rally Car, προδιαγραφών του 2011, επετράπη να αγωνι-
στούν το 2017, τα νέα αυτοκίνητα World Rally επιτρέπονταν για χρήση
µόνο από τις οµάδες των κατασκευαστών.
Τα αυτοκίνητα που είδαµε
Citroen DS3 (2011-2016), Citroen C3 (2017-2019), Ford Fiesta RS
(2011-2016), Ford Fiesta WRC (2017-2021), Hyundai i20 (2014-2016),
Hyundai i20 Coupe (2017-2021), Mini JCW (2011-2012), Toyota Yaris
(2017-2021) και VW Polo (2013-2016)
Τα στέµµατα
Σε επίπεδο πρωταθλητών οδηγών δεν είχαµε εκπλήξεις, αφού το δίδυµο
των Γάλλων «Seb», τα σάρωσε όλα… Το 2011 και το 2012 ο Loeb
έκλεισε µία µεγάλη καριέρα µε ακόµα δύο πρωταθλήµατα (από τα εννέα
συνολικά), ενώ το 2013 έως και το 2021 ο Ogier έγραψε στο ενεργητικό
του οκτώ παγκόσµια πρωταθλήµατα, µε εξαίρεση το 2019, όταν ο τίτλος
πήγε στον Εσθονό Ott Tanak.
Στους κατασκευαστές είχαµε περισσότερο ενδιαφέρον, αφού στα έντεκα
αυτά χρόνια πέντε συνολικά µάρκες πήραν τους πολυπόθητους τίτλους.
Έχουµε και λέµε: Citroen 2011-2012, VW 2013-2016, M-Sport/Ford
2017, Toyota 2018, Hyundai 2019-2020 και Toyota 2021.
The farewell
Στον «ναό της ταχύτητας», στη Monza, παίχτηκε η τελευταία πράξη της
αλησµόνητης θεατρικής παράστασης των WR Cars τελευταίας γενιάς!
Εκεί οι πάµπολλοι θεατές είχαν την ευκαιρία να χειροκροτήσουν και
να θαυµάσουν ανθρώπους και αυτοκίνητα, πρωταγωνιστές αµέτρητων
συγκινήσεων όλα αυτά τα χρόνια. Οι ήχοι των αυτοκινήτων αυτών, που
δεν θα είναι ποτέ ξανά ίδιοι, χαρακτήρισαν πολλά σκηνικά στις Ειδικές
∆ιαδροµές των ορεινών συγκροτηµάτων της Λοµβαρδίας της γείτονος
χώρας. Το δε σκηνικό ήταν αυτό που έπρεπε για να αποχαιρετίσει µία
ανέµελη (τελευταία;) εποχή που τα αγωνιστικά αυτοκίνητα δεν είχαν
περιβαλλοντικές ενοχές. Οµίχλη, σκοτάδι και κρύο… Σε τέτοιο σκηνικό
τα World Rally Cars µας αποχαιρέτησαν, δίνοντας τη θέση τους στην
υβριδική εποχή.