Page 24 - TRACTION 144
P. 24
CovER SToRy
Ως αυτοκίνητο σαφώς και το Audi Quattro έφερε την επανάσταση, τόσο ισπανικής υποχώρησης και η Audi κούνησε μαντίλι στο παγκόσμιο
στα ράλι όσο και στην αυτοκινητοβιομηχανία, λόγω τετρακίνησης και πρωτάθλημα ράλι.
τούρμπο, στη χρήση του όμως ήταν πολύ δύστροπο όσο και πρωτόγονο. Κι ύστερα ήρθε η σειρά της Lancia, με πρώτο αγώνα για εμάς το
Ο λόγος ήταν από τη μια το μεγάλο Turbo Lag που είχε στην αντίδρα- Ράλλυ Ακρόπολις του 1987, με την πρώτη έκδοση της Lancia Delta
ση ο κινητήρας, δηλαδή πατούσες τέρμα το γκάζι και υπήρχε ένα αρκε- HF 4WD. Ήταν ένα αυτοκίνητο το οποίο «χτίστηκε» στην Abarth, στις
τά μεγάλο χρονικό κενό μέχρι να βγάλει τη δύναμή του. αρχές του 1987, για να τρέξουν και να κερδίσουν οι Kankkunen -
Όταν ο οδηγός έπαιρνε το πόδι του από το γκάζι, το τούρμπο εξα- Pironen το ράλι Costa Smeralda της ίδιας χρονιάς. Εν συνεχεία ήρθε
κολουθούσε να πρεσάρει και ο κινητήρας συνέχιζε να δίνει φουλ στην Ελλάδα ως αυτοκίνητο δοκιμών για το ίδιο πλήρωμα, κι όταν
δύναμη. Αυτό στάθηκε αφορμή να αρχίσει να γίνεται απαραίτητο το ολοκλήρωσαν το αυτοκίνητο «γδύθηκε», έμεινε μόνο το αμάξωμα
φρενάρισμα με το αριστερό πόδι. Η μεγαλύτερη δυσκολία βέβαια και τοποθετήθηκαν καινούργια μηχανικά μέρη.
προερχόταν από την κακή κατανομή βάρους, αφού ο κινητήρας Στη συνέχεια υπήρξε η εξέλιξη σε Integrale με 8βάλβιδο κινητήρα, για
ήταν τοποθετημένος κατά μήκος του αυτοκινήτου και όχι εγκάρσια να γίνει 16βάλβιδος ακολούθως, όπως και το συγκεκριμένο αυτοκίνη-
όπως στα σημερινά, με αποτέλεσμα να είναι πολύ εμπροσθοβαρές. το της φωτογραφίας, πάντα κατασκευασμένο από την Abarth.
Παράλληλα, δεν διέθετε κεντρικό διαφορικό, με αποτέλεσμα να μην Η συγκομιδή τεράστια με τη Lancia από το 1987 μέχρι και το 1992. Με
υπάρχει χειρόφρενο που να σε διευκολύνει στα κλειστά κομμάτια, κι 33 συμμετοχές σε ελληνικούς αγώνες είχαμε 26 νίκες και έξι πρωτα-
αν μιλήσουμε για θερμοκρασία καμπίνας ήταν η κόλαση του Δάντη, θλήματα Ελλάδος. Από εκεί και πέρα, σε διεθνές επίπεδο, ξεκινήσαμε
αφού στο Ράλλυ Ακρόπολις ξεπερνούσε τους 50 βαθμούς! με τη Lancia στα ράλι Costa Smeralda, Catalunya Costa Brava, ADAC
Βέβαια η τετρακίνηση και η χρήση Turbo, σε συνδυασμό με την τερα- 3-Stade Rallye, Niedersachsen Rally, Eifel Rally και ADAC Saarland
τώδη δύναμη, το έκαναν ανίκητο τα πρώτα χρόνια, μέχρι βέβαια να Rallye.
εμφανιστεί η Peugeot και η Lancia. Τότε ακούστηκε το σάλπισμα της Ήταν εντυπωσιακός ο τρόπος που οι Ιταλοί διάβαζαν την ομολογκασιόν
24 TRACTION MAGAZINE08