Page 31 - TRACTION 144
P. 31
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ, ΦΩΤΟΓΡΑΦIEΣ: RBCP, WRC TEAMS, Θ.Κ.Ε.
Λίγες ηµέρες µετά το Ακρόπολις αποφάσισα ότι για πολλούς λόγους κός Isabelle Galmiche! Η οποία έγινε έτσι η πρώτη γυναίκα συνοδη-
θα έπρεπε να βρίσκοµαι στο ξεκίνηµα της νέας σεζόν στο Ράλι Μόντε- γός νικητής του Μόντε-Κάρλο έπειτα από 25 χρόνια, αφού η τελευταία
Κάρλο. Γιατί το 2022 θα ήταν όντως µία σηµαντική στιγµή για το WRC φορά που γυναίκα συνοδηγός ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου
– εορτάζει τα 50 χρόνια του φέτος – όπως επίσης και για τον ίδιο τον στο πριγκιπάτο ήταν το 1977, όταν η Fabrizia Pons κέρδισε τον αγώνα
αγώνα – γιόρτασε φέτος τις 90 διοργανώσεις του! στο πλευρό του Pierriο Liatti µε Subaru Impreza WRC!
Όταν το προγραµµάτιζα δεν είχαµε δει καλά - καλά τι σόι πράµα
θα είναι τα νέα υβριδικά αυτοκίνητα, ούτε και αν ο βετεράνος Loeb Ειδήσεις
θα ξεκινούσε περιορισµένο πρόγραµµα µε την οµάδα της M-Sport Τις λεπτοµέρειες της εξέλιξης του αγώνα τις γνωρίζετε ήδη οι περισσό-
Ford. Πόσο µάλλον αν στον τερµατισµό του αγώνα, στο εµβληµατικό τεροι και τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης κάλυψαν υπερπλούσια τον
Μονακό, ο Αλσατός θα πανηγύριζε την 80ή νίκη του στο WRC… αγώνα. Εδώ θα σας πούµε ό,τι µάθαµε στα παρασκήνια του πριγκι-
Αλλά, βλέπετε, αυτή είναι η οµορφιά του αθλητισµού, η οµορφιά των πάτου. Λοιπόν: βασικό µέληµα της νέας αρχής του σπορ (οµάδα υπό
απρόβλεπτων συγκινήσεων, η οµορφιά του συναγωνισµού. τον πρόεδρο Ben Sulayem) είναι να έλθουν στο WRC τουλάχιστον
Σε έναν αγώνα που εξελίχθηκε µε πρωταγωνιστές τους «δύο Seb», δύο ακόµη εργοστασιακές οµάδες. Για να επιτευχθεί αυτό, απαιτούνται
οι Loeb και Ogier, κάτοχοι αµφότεροι δεκαεπτά παγκόσµιων τίτλων, κανονισµοί σε επίπεδο κινητήρων (γιατί εδώ είναι όλο το παιχνίδι)
έδωσαν µία µοναδική παράσταση στις Άλπεις. Η οπισθοχώρηση του που θα διαρκέσουν αρκετά. Άρα οι πρώτες σκέψεις που έπεσαν στο
Loeb µετά την τρίτη ηµέρα του αγώνα ήταν αναµενόµενη, καθώς η τραπέζι είναι το 2025, που λήγει η πρώτη – τριετής – δέσµευση για την
κόπωση, η λάθος επιλογή ελαστικών, αλλά και η κολασµένη οδήγη- τωρινή µορφή των υβριδικών κινητήρων, να δοθεί µία διετής παράτα-
ση του Ogier διαµόρφωσαν µια εικόνα λίγο - πολύ αποδεκτή: πρώτος ση, µε περισσότερη όµως συµµετοχή υβριδικής τεχνολογίας και ακόµα
ο Ogier και δεύτερος ο Loeb. Η διαφορά ηλικίας, η εµπλοκή και ο πιο ουδέτερα σε ρύπους καύσιµα.
βιολογικός παράγοντας έπαιξαν σηµαντικό ρόλο και κάπως έτσι θα Επίσης, ο Ogier πιέζει διακριτικά – ή και «αδιάκριτα» – την Toyota
τερµάτιζε ο αγώνας, αν δεν είχαµε το δράµα της τελευταίας στιγµής. για πλήρες πρόγραµµα, µια και γνωρίζει ότι µπορεί να κατακτήσει τον
Που ήταν το κλαταρισµένο ελαστικό του Ogier στην προτελευταία πολυπόθητο ένατο τίτλο του. Για αυτό χρησιµοποιεί τη ρητορική του ή
Ε.∆. Από εκεί και µετά, ο «Maestro Loeb» είχε να διαχειριστεί περίπου εξωγενείς πιέσεις, όπως οι δηλώσεις της συζύγου του ότι «στον Seb
δέκα δευτερόλεπτα διαφορά, τα οποία ροκάνισε αρκούντως ο Ogier, αξίζει ένα πλήρες πρόγραµµα και φέτος»… Κατά τα άλλα, ο οδηγός
αλλά δεν κατάφερε να τα καλύψει. που θα αποσυρόταν το 2020 αποζητάει πλήρες πρόγραµµα και για
Όταν στο χωριουδάκι Entrevaux ο Loeb χανόταν στην αγκαλιά της το 2022. Βασικό ρόλο σε αυτή την επιθυµία του είναι το γεγονός ότι
συντρόφου του Laurene ήταν γιατί ήξερε ότι αυτό που έγινε στο βλέπει πως δεν έχει σοβαρό συναγωνισµό, κάτι που αποδείχθηκε και
φετινό Μόντε-Κάρλο δεν είναι λογικό. Ούτε το κάνει άνθρωπος στο Μόντε-Κάρλο. Απλώς, τον τελευταίο λόγο δεν τον έχει ο ίδιος.
εύκολα. Μόνο εξωγήινοι… Ωστόσο, αν δούµε τι έχει καταφέρει στην Ούτε ο Jari-Matti Latvala. Τον λόγο έχουν οι Ιάπωνες, οι οποίοι, όπως
αγωνιστική του καριέρα σε κάθε είδους αγώνα που συµµετείχε, πλην είχαµε πει και κατά τη διάρκεια της προηγούµενης χρονιάς, δεν είδαν
του τίτλου «racingholic», το να τον αποκαλούσαµε «εξωγήινο» δεν µε καθόλου καλό µάτι τα όσα ο πρωταγωνιστής οδηγός τους έκανε σε
απέχει πολύ από την πραγµατικότητα! επίπεδο σύννοµης συµπεριφοράς (Κροατία, Καταλονία κ.λπ.). Επίσης
δεν είναι το πιο εύκολο πράγµα να συµµετάσχει στο WEC (Le Mans
Αυτός ο άνθρωπος… κ.λπ.) µε το υβριδικό «τέρας» της Toyota, αφού χρειάζονται πολύ
Ο Sebastien Loeb, ο οποίος έχει συµφωνήσει για περιορισµένο περισσότερα από µία δεδοµένη ταχύτητα. Tελικά θα τον δούµε στο
πρόγραµµα επιλεγµένων αγώνων µε την οµάδα της M-Sport Ford, WEC µε την οµάδα Richard Milles racing / LMP2.
κατά τη διάρκεια του 90ού Ράλι Μόντε-Κάρλο έγινε ο γηραιότερος Στην ίδια θέση βρίσκεται, όµως µε διαφορετική θεώρηση, και η
οδηγός που βρέθηκε επικεφαλής σκέλους σε έναν επίσηµο αγώνα του M-Sport Ford, που θα ήθελε σε περισσότερους αγώνες τον Loeb,
Παγκοσµίου Πρωταθλήµατος Ράλι, ενώ µε τη νίκη του έγινε επίσης ο αλλά είναι πολύ αµφίβολο αν ο Αλσατός θα ήθελε να κάνει φέτος
γηραιότερος οδηγός που κέρδισε επίσηµο αγώνα του ηµερολογίου παραπάνω από πέντε αγώνες.
του WRC, σπάζοντας ένα ρεκόρ που κρατούσε για πάνω από 30 Τέλος, στην Hyundai µάθαµε ότι επικρατεί «σύγχυση». O Adamo δεν
χρόνια ο Σουηδός Bjorn Waldegaard, µε τη νίκη του στο Ράλι Σαφάρι αντικαταστάθηκε επίσηµα, ο Tanak εγκατέλειψε για τρίτη συνεχόµενη
το 1990. φορά στο Μόντε-Κάρλο, αλλά αγωνιστικά είναι η σκιά του εαυτού
Τι άλλο κατάφερε φέτος στο Μόντε-Κάρλο; Έγινε ο οδηγός µε τις του και αυτό προβληµατίζει, οπότε έχει µείνει µόνο ο Neuville για να
περισσότερες νίκες σε Ειδικές ∆ιαδροµές (81 τον αριθµό), ξεπερνώ- βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά… Βέβαια είναι ακόµη νωρίς και µόνο
ντας τις 79 που είχε ο Walter Rohrl στον εν λόγω αγώνα. Πλέον, µαζί στα τέλη Μαΐου, µετά το Πορτογαλίας, θα έχουµε µία στοιχειώδη
µε τον Ogier είναι οι πολυνίκεις του Ράλι Μόντε-Κάρλο, µε οκτώ νίκες επιβεβαίωση ή και όχι, πολλών από τα παραπάνω.
ο καθένας τους, αφήνοντας δεύτερους µε διαφορά τους Jean Trevoux, Μέχρι τότε η διαπίστωση από τον πρώτο αγώνα παραµένει: σε µία
Sandro Munari και Walter Rohrl, που έχουν από τέσσερις νίκες «γρήγορη» εποχή σε όλα, σε µία εποχή που οι έξυπνες τεχνολογίες
έκαστος. Τα λίγα χιλιόµετρα δοκιµών που πρόλαβε να κάνει µε το νέο παίζονται στα δάχτυλα από τους κάτω των είκοσι πέντε χρόνων,
απαιτητικό υβριδικό αυτοκίνητό του (Ford Puma Rally1) δεν αποτέ- στο λυκαυγές της υβριδικής εποχής στα ράλι είδαµε έναν 48χρονο
λεσαν εµπόδιο για να σταµατήσουν τον ανεπανάληπτο θρίαµβό του, και έναν 38χρονο να κάνουν την καλύτερη προσαρµογή στις νέες
ούτε και οι δύο εξαντλητικές εβδοµάδες στο Rally Dakar. Ούτε φυσικά τεχνολογίες. Περιµένουµε τη συνέχεια… Γιατί, πλην αυτού, θα επιµείνω
η αλλαγή συνοδηγού, τη θέση του οποίου κατέλαβε στο Μόντε- σε µία δοξασία µου: δεν µπορεί στα σπορ – σε οποιαδήποτε σπορ – οι
Κάρλο η παλιά φίλη και συνεργάτιδά του, η πενηντάχρονη µαθηµατι- πατεράδες να κερδίζουν τα παιδιά τους στο ίδιο άθληµα…