Page 42 - TRACTION 144
P. 42

EXTREME:  RALLY DAKAR



                                                                 Η ιστορία του Dakar θα γράψει ότι η πρώτη συμμετοχή αμιγώς
                                                                 ηλεκτρικού αυτοκινήτου έγινε το 2022. Η νέα πραγματικότητα στον
                                                                 χώρο της αυτοκίνησης, αλλά και προοδευτικά και των αγώνων
                                                                 γενικότερα, έκανε την παρθενική της εμφάνιση και στο Dakar.
                                                                 Η Audi κατέβασε για πρώτη φορά στην ιστορία της ομάδα στο
                                                                 Dakar. Και το έπραξε με έναν στόλο ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων
                                                                 και πολύ βαρύ πυροβολικό οδηγών. Ο πήχης της δυσκολίας στή-
                                                                 θηκε πολύ ψηλά με ανάλογη να είναι και την ικανοποίηση από το
                                                                 αποτέλεσμα του «πειράματος».
                                                                 Με 14 νίκες στην πλάτη του, ο Stephane Peterhansel (200), με
                                                                 άλλες τρεις του αειθαλή Carlos Sainz (202), παρέα με τον «οδηγώ
                                                                 τα πάντα» Mattias Ekstrom (224), κατάφεραν να πρωταγωνιστή-
                                                                 σουν, κερδίζοντας 4 Ειδικές και 14 θέσεις στο βάθρο των Ειδικών.
                                                                 «Αποστολή εξετελέσθη» δήλωσε ο Oliver Hoffmann, μέλος του
                                                                 Συμβουλίου Τεχνολογικής Εξέλιξης της Audi. Δίνοντας μαζί την υπό-
                                                                 σχεση για ανάλογη συνέχεια.
                                                                 Στην κατηγορία των Light Prototypes έσπασε ένα ιστορικό ρεκόρ
                                                                 που κρατούσε 28 χρόνια! Ο φέρελπις 19χρονος Seth Quintero
                                                                 (303), στη 2η μόλις συμμετοχή του, κατάφερε το «ακατόρθωτο»:
                                                                 Κέρδισε τις 11 από τις 12 Ειδικές της κατηγορίας του, ξεπερνώντας
                                                                 το ρεκόρ που είχε σημειώσει το μακρινό 1994 ο Pierre Lartigue, με
                                                                 νίκη σε 10 Ειδικές.
                                                                 Ο πολλά υποσχόμενος Αμερικανός ίσως είχε πετύχει και το απόλυ-
                                                                 το αν τη δεύτερη μόλις ημέρα δεν έμενε από μετάδοση, με αποτέλε-
                                                                 σμα να τερματίσει 41ος, συρόμενος από ένα φορτηγό. Δέχτηκε 10
                                                                 ώρες ποινής γι’ αυτό, συνέχισε όμως κερδίζοντας όλες τις υπόλοιπες
                                                                 Ειδικές, για να ανέβει τελικά ώς τη 16η θέση της κατηγορίας.
                                                                 Στα Quad συνεχίστηκε ένα άλλο απίστευτο σερί, με τον Alexandre
                                                                 Giroud (174) να κερδίζει για πρώτη φορά στην καριέρα του ύστερα
                                                                 από 6 συμμετοχές. Το ιστορικό εδώ είναι ότι κέρδισε οδηγώντας
                                                                 ένα Yamaha Raptor 700, με τη Yamaha να συνεχίζει το απίστευτο
                                                                 σερί με νίκες και στις 19 χρονιές που υπάρχει κατηγορία Quad στο
                                                                 Rally Dakar.
                                                                 Η ιστορία όμως που συζητήθηκε περισσότερο είναι η συμμετοχή
                                                                 του Danilo Petrucci (90). Ο μέχρι πρότινος οδηγός της εργοστασι-
                                                                 ακής ομάδας της ΚΤΜ στο MotoGP έγινε ο πρώτος οδηγός στην
                                                                 ιστορία του θεσμού που έχει κερδίσει αγώνα MotoGP και Ειδική
                                                                 στο Rally Dakar!
                                                                 H περιπέτεια του Ιταλού αστέρα ξεκίνησε πριν από την εκκίνηση,
                                                                 καθώς βγήκε θετικός σε τεστ για την Covid-19 και έμεινε στον πάγο.
                                                                 Μέχρι να γίνουν οι αντίστοιχες αιματολογικές εξετάσεις, οπότε και
                                                                 βγήκε αρνητικός και μπόρεσε να τρέξει.
                                                                 Στη δεύτερη μόλις Ειδική, ηλεκτρολογικά προβλήματα στη μοτοσυ-
                                                                 κλέτα του τον έθεσαν εκτός αγώνα. Συνέχισε εκτός συναγωνισμού,
                                                                 αξιοποιώντας τον σχετικό κανονισμό που δίνει αυτή την προοπτική.
                                                                 Την επόμενη ημέρα, και ενώ ξεκίνησε πρώτος στην Ειδική, είχε μια
                                                                 πτώση μόλις στο 3ο λεπτό! Συνέχισε για να ολοκληρώσει την επει-
                                                                 σοδιακή συμμετοχή του στην 39η θέση της Ειδικής.
                                                                 Η τύχη του χαμογέλασε στην 5η Ειδική, όπου είχε μία ακόμη πτώση
                                                                 για να αποφύγει μια καμήλα! Συνέχισε δυνατά και τελικά μια ποινή
              44 TRACTION MAGAZINE08
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47