Page 41 - TRACTION 144
P. 41
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΧΟΥΝΤΡΑ, ΦΩΤΟ: WEB, DAKAR.COM
ια τρίτη συνεχόμενη χρονιά ο αγώνας φιλοξενήθηκε στα διαφορά μόλις 6’ 52» και ήξερε ότι ο Pablo Quintanilla (Νο 7)
εδάφη της Σαουδικής Αραβίας. Σύσσωμες οι ομάδες έδω- της Honda μπορούσε να την καλύψει. Τελικά κέρδισε με διαφορά
σαν το «παρών», με πολλές πρωτιές να καταγράφονται και μόλις 3’ 27”, ύστερα από 38 ώρες και 47’ Ειδικών... «Δεν υπάρχουν
Γπαράδοξα που δημιούργησαν μοναδικές ιστορίες. μυστικά για να κερδίσεις ένα Dakar, μόνο σκληρή δουλειά» είχε
Περισσότερα από 8.000 χλμ. σε ερήμους, τοπία που κόβουν την δηλώσει πριν από την εκκίνηση.
ανάσα και ατελείωτους αμμόλοφους, έδωσαν χρώμα σε έναν εξαι- Στα αυτοκίνητα η εξέλιξη δεν ήταν ανάλογη των πολλά υποσχό-
ρετικά σκληρό αγώνα, αλλά με ροή και καθημερινή αγωνία για τα μενων συμμετοχών, από πλευράς συναγωνισμού. Ο «πρίγκιπας
αποτελέσματα. της ερήμου» Nasser Al-Attiyah (201) κατάφερε το απόλυτο. Μπήκε
Μάχες που κρίθηκαν στα λεπτά και στα έστω και μικρά λάθη, ποι- επικεφαλής της γενικής κατάταξης την πρώτη ημέρα του αγώνα και
νές που διαμόρφωσαν τα αποτελέσματα, έδωσαν στην περιπέτεια δεν κουνήθηκε από εκεί μέχρι τον τερματισμό.
του Dakar τον καθαρά αγωνιστικό χαρακτήρα που συνοδεύει κάθε Πλέον, ως πρίγκιπας και του «Αγώνα Τακτικής», διαχειρίστηκε τα
Ειδική. αποτελέσματα κάθε ημέρας οργανώνοντας την τακτική του. Έφτασε
Τα αξιοσημείωτα που θα μείνουν στην ιστορία προέρχονται από να προηγείται κατά 49’ την 5η ημέρα και έκτοτε ροκάνιζε αυτό το
όλες τις κατηγορίες οχημάτων: αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες, φορτηγά, πλεονέκτημα.
ειδικές κατασκευές. Ξεκίνησε την τελευταία Ειδική με προβάδισμα 33’19», κινήθηκε με
Από τις ιστορίες της μοτοσυκλέτας, δικαιωματικά η πρώτη πάει στον απόλυτη ασφάλεια τερματίζοντας μόλις 19ος την Ειδική και τελικά
νικητή του αγώνα, τον Sam Sunderland (3), που έφτασε πρώτος νίκησε με συνολική διαφορά 27’ 46».
στον τερματισμό για 2η φορά μετά την παρθενική του νίκη το 2017. Κέρδισε μόλις δύο Ειδικές από τις 12 του αγώνα με τη νέα του ομά-
Μαζί με τη νίκη του, ο Βρετανός πέτυχε και δύο πρωτιές για το βι- δα, την Toyota Gazoo Racing. Σημείωσε την 4η νίκη του σε 18 συμ-
βλίο της ιστορίας του Rally Dakar. Έδωσε την πρώτη νίκη μετοχές και, σε αντίθεση με τις μοτοσυκλέτες, έχει κερδίσει με τρεις
στην Gas Gas στην ιστορία του θεσμού. Ακόμη κι διαφορετικούς κατασκευαστές: Toyota (2019, 2022), Mini (2015)
αν αυτή έρχεται με μια μοτοσυκλέτα πανο- και Volkswagen (2011).
μοιότυπη των ΚΤΜ, το γεγονός παραμένει Νέο ρεκόρ σημείωσε και η Laia Sanz (238), καθώς ξεπέρασε το
αξιοσημείωτο για την πρώην ισπανική και δικό της ρεκόρ σερί τερματισμών στον θεσμό. Ήταν η μοναδική
νυν αυστριακή Gas Gas. οδηγός που έχει 11 τερματισμούς σε 11 συμμετοχές, με ισάριθμες
«Τα 10 λεπτά που περίμενα στον τερμα- νίκες στην κατηγορία γυναικών! Φέτος τις έκανε 12 στις 12 και ξεκί-
τισμό της τελευταίας Ειδικής για να μάθω νησε ένα νέο σερί.
αν είμαι τελικά ο νικητής του αγώνα έμοια- Το ρεκόρ συνοδεύτηκε με αλλαγή στρατοπέδου για την εντυπωσια-
ζαν με αιωνιότητα» ήταν τα πρώτα του κή Ισπανίδα, καθώς για πρώτη φορά στην πληθωρική καριέρα της
λόγια για τη νίκη. αγωνίστηκε με αυτοκίνητο, τερματίζοντας στην 1η θέση των γυναι-
Στην αρχή της τελευταίας Ειδικής είχε κών και στην 23η της γενικής. >>