Page 28 - TRACTION 149
P. 28
MOTO: KAWASAKI NINJA H2 R / H2 SR SE
Διαστημική...
Θα ήταν ευφημισμός αν δεν είχε δόση από πραγματικότητα. Η Kawasaki H2 ήρθε
να κλείσει τη συζήτηση περί επιδόσεων και επίδειξης τεχνολογικής εφαρμογής.
Το έκανε το 2014 και συνεχίζει απτόητη...
Δύο στοιχεία χαρακτηρίζουν την Kawasaki ως εταιρεία. Πρώτον, όταν Με δίχρονο τρικύλινδρο κινητήρα και 75 ίππους, είχε αναλογία 2,5
παίζει ένα παιχνίδι πρέπει να είναι δικός της ο θρόνος, βαμμένος πράσι- κιλών ανά ίππο, ενώ έφτανε τα 400 μέτρα σε 12 δευτερόλεπτα! Ο Τύ-
νος, και δεύτερον, δεν την απασχολεί η εμπορική επιτυχία. πος της εποχής την αποκαλούσε ως «τρομακτικά γρήγορη, εμφανίσιμη,
Πρόκειται για μια εταιρεία (ΚΗΙ - Kawasaki Heavy Industries) που η μοτοσυκλέτα χωρίς όρια».
παραγωγή μοτοσυκλετών της αποφέρει, αναλογικά, έσοδα που μοιά- Τα χρόνια πέρασαν και παρότι το μετέπειτα ZZR 1100, τετράχρονο και
ζουν με χαρτζιλίκι. Κατασκευάζει από δορυφόρους και διαστημικά τετρακύλινδρο, εξυπηρετούσε τον στόχο, η εμφάνιση της Hayabusa
οχήματα μέχρι υπερωκεάνια, αμαξοστοιχίες και αμυντικά συστήματα. από τη Suzuki έφερε σε δύσκολη θέση την περηφάνια της Kawasaki.
Βιομηχανικά ρομπότ, τουρμπίνες υγραερίου, ελικόπτερα, αεροπλάνα Έκανε τις προσπάθειές της τα επόμενα χρόνια με το ZX-12, που είχε και
και υποβρύχια βρίσκονται επίσης στον κατάλογο των προϊόντων της. πτερύγια αεροδυναμικής στα πλάγια, όμως η Hayabusa έδειχνε ακλό-
Ωστόσο, οι μοτοσυκλέτες κατέχουν πλέον κυρίαρχη θέση στο ενδιαφέ- νητη. Και κάπως έτσι πάρθηκε η μεγάλη απόφαση. Το θέμα έπρεπε να
ρον της εταιρείας, χωρίς ο ιδρυτής της (το 1878) Kawasaki Shozo να το κλείσει και η Kawasaki να επιστρέψει στον θρόνο της.
γνωρίζει, καθώς απεβίωσε το 1912, σε ηλικία 75 ετών. Επιστρατεύθηκαν τεχνικοί του ιαπωνικού κολοσσού, γιατί ήταν απλώς
Η μεταστροφή από κατασκευάστρια πλοίων αρχικά στις μοτοσυκλέτες θέμα τιμής. Ό,τι σημαντικότερο για τους Ιάπωνες. Ο συνολικός σχε-
έγινε μόλις στα τέλη του 1960, σε αναζήτηση νέων πτυχών δραστηριό- διασμός του Ninja H2 είναι το αποτέλεσμα μιας συνεργασίας μεταξύ
τητας. Και έκτοτε αποτέλεσε τη βιτρίνα της σε έναν άκρως ανταγωνιστι- τριών τμημάτων της ομπρέλας της Kawasaki. Του κλάδου KRT, του
κό στίβο τεχνολογίας. τμήματος αεροδιαστημικής μηχανικής και της ομάδας αεριοστροβίλων.
Η ταχύτερη μοτοσυκλέτα του κόσμου έπρεπε να ανήκει στην Kawasaki. Και εγένετο το 2014 η Η2. Το όνομα, καθόλου συμπτωματικά, ήταν
Αυτός έμοιαζε ο βασικός στόχος της εταιρείας. Κι αυτό, από την αρχή εκείνο το εισαγωγικό της εταιρείας που εκθρόνισε τις βρετανικές μοτοσυ-
μέχρι και σήμερα. Ξεκίνησε έτσι, με την H2 750 Mach IV, που για την κλέτες από τη συζήτηση περί επιδόσεων. Μια μοτοσυκλέτα που σήμερα
εποχή της έθεσε τον πήχη των επιδόσεων στον χώρο των δύο τροχών. είναι τόσο μακριά από τον ανταγωνισμό που συνθέτει μια κατηγορία
28 TRACTION MAGAZINE