Page 32 - TRACTION 149
P. 32
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΑΠΟΣΤΟΛΗ
Η αιχµή του δόρατος της Toyota ΣΤΗ ∆ΑΝΙΑ
στον κόσµο της ηλεκτροκίνησης
ακούει στο όνοµα bZ4X και
έρχεται για να διευρύνει την
γκάµα των επιλογών των
µοντέλων της µάρκας
Toyota bZ4X
Ταξιδέψαµε στην Κοπεγχάγη για να οδηγήσουµε το ολοκαίνουργιο σε κατηφόρα, ο οδηγός µπορεί επίσης να χρησιµοποιήσει το Downhill
bZ4X, το πρώτο αµιγώς ηλεκτρικό µοντέλο της Toyota, κάτι που περιµέ- Assist Control για παρόµοιο επίπεδο υποβοήθησης.
ναµε µε ενδιαφέρον, κυρίως για να δούµε την προσέγγιση της Toyota Πιο συγκεκριµένα, ενεργοποιώντας τη λειτουργία X-MODE και
στον κόσµο της ηλεκτροκίνησης. παράλληλα προσαρµόζοντας την απόδοση για πολύ απαιτητική, εκτός
Η παρουσίαση, η οποία χωριζόταν σε δύο µέρη, έγινε στο CopenΗill, δρόµου, οδήγηση (κάτω από 10 χλµ./ώρα) ανεβήκαµε και κατεβήκαµε
µια επαναστατική µονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία, µια έντονης κλίσης ανηφόρα χωρίς να έχουµε καµία απολύτως επαφή
αντί για ορυκτά καύσιµα, καίει απόβλητα, ενώ στη στέγη της έχει µε το γκάζι ή το φρένο. Το µόνο που έπρεπε να έχουµε υπό τον έλεγχό
δηµιουργηθεί µια πίστα για σκι, που λειτουργεί καθ’ όλη τη διάρκεια µας ήταν το τιµόνι. Από τη στιγµή που ενεργοποιήσαµε το σύστηµα
του χρόνου είτε µε χιόνι είτε χωρίς! Το CopenΗill διαθέτει επίσης τοίχο αποµακρύναµε τα πόδια από τα πεντάλ και το bZ4X ανέλαβε δράση!
αναρρίχησης, διαδροµές για πεζοπορία και εστιατόριο. Τα 2/3 του Στη δεύτερη τεχνική άσκηση περάσαµε πάνω από ξύλινες ράµπες τοπο-
δαπέδου κατασκευάστηκαν από την καύση σκουπιδιών και η ενέργεια θετηµένες µε τέτοιον τρόπο, ώστε το bZ4X να πατάει µε τρεις τροχούς,
που καταναλώνεται εκεί τροφοδοτεί 150.000 σπίτια ετησίως. ενώ ο τέταρτος βρισκόταν στον αέρα, «επιδεικνύοντας» τις εντυπωσιακές
Αρχικά είχαµε στη διάθεσή µας το bZ4X για να το οδηγήσουµε στους τετρακίνητες δυνατότητές του.
πανέµορφους δρόµους της Κοπεγχάγης και στη συνέχεια περάσαµε Στην τρίτη τεχνική άσκηση περάσαµε µέσα από µια τεχνητή δεξαµενή
από τεχνικές ασκήσεις, ώστε να δούµε και να διαπιστώσουµε τις εντυπω- που περιείχε νερό ύψους 40 cm και σκοπός ήταν να µας αποδείξει όχι
σιακές δυνατότητές του σε απαιτητικές συνθήκες. µόνο ότι περνάει άνετα µέσα από το νερό, αλλά και ότι δεν δηµιουργεί-
Στην πρώτη τεχνική άσκηση δοκιµάσαµε το προηγµένο σύστηµα τετρα- ται κανένα απολύτως πρόβληµα στις µπαταρίες.
κίνησης µε λειτουργία X-MODE, κάτι που συναντάµε για πρώτη φορά Το bZ4X διατίθεται προσθιοκίνητο και τετρακίνητο. Η προσθιοκίνητη
σε αµιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η χρήση του X-MODE µε Grip Control έκδοση διατίθεται µε έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW, ο οποίος είναι
επιτρέπει στον οδηγό να συγκεντρώνεται στους ακριβείς ελιγµούς τοποθετηµένος µπροστά. Αυτός αποδίδει ισχύ 204 ίππων και ροπή 265
διεύθυνσης, µε το σύστηµα να φροντίζει για την ταχύτητα του αυτοκι- Nm, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλµ./ώρα σε 7,5 δευτερόλεπτα
νήτου σε ανηφορικές, κατηφορικές ή επίπεδες διαδροµές. Οδηγώντας και τελική ταχύτητα 160 χλµ./ώρα.
32 TRACTION MAGAZINE