Page 18 - TRACTION 150-151
P. 18

KAΘΑΡΟΣ ΑΕΡΑΣ



                            Το 2035 ο νέος χάρτης


                 της αυτοκίνησης στην Ευρώπη




                  Η Γηραιά Ήπειρος γίνεται το πρώτο παγκόσµιο «γεωγραφικό διαµέρισµα» που από το
                 2035 καταργεί την πώληση αυτοκινήτων µε κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ο υπόλοιπος
                 κόσµος; Είναι ένα άλλο, µεγάλο θέµα. Όπως και οι αντιδράσεις των κατασκευαστών. Οι
                              επαγγελµατίες του κλάδου και οι πολίτες; ∆εν ρωτήθηκαν καν…

               Στις 9 Ιουνίου 2022, στο Στρασβούργο, µε σχετική ψηφοφορία, η   εκποµπών άνθρακα το 2050. Ο κλάδος µας βρίσκεται στη µέση µιας
               ολοµέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αποφάσισε σχετικά µε τους   µεγάλης ώθησης για ηλεκτρικά οχήµατα, µε νέα µοντέλα να κατα-
               στόχους µείωσης των ρύπων διοξειδίου του άνθρακα (CO 2) για τα   φθάνουν σταθερά. Αυτά ικανοποιούν τις απαιτήσεις των πελατών και
               αυτοκίνητα και φορτηγά. Τώρα προτρέπει τους ευρωβουλευτές και τους   οδηγούν τη µετάβαση προς τη βιώσιµη µετακίνηση» δήλωσε ο Oliver
               υπουργούς της Ε.Ε. να εξετάσουν όλες τις αβεβαιότητες που αντιµετωπί-  Zipse, πρόεδρος και διευθύνων σύµβουλος της BMW και της ACEA.
               ζει ο κλάδος, καθώς προετοιµάζεται για έναν τεράστιο βιοµηχανικό µε-  Και συνεχίζει η ανακοίνωση: «Αλλά δεδοµένης της αστάθειας και της
               τασχηµατισµό. Βάσει των όσων περιελάµβανε το κείµενο που δόθηκε   αβεβαιότητας που βιώνουµε παγκοσµίως καθηµερινά, οποιαδήποτε
               στην ολοµέλεια προς ψήφιση «το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζήτησε να   µακροπρόθεσµη ρύθµιση που ξεπερνά αυτή τη δεκαετία είναι πρόωρη
               απαιτηθεί από τις αυτοκινητοβιοµηχανίες να µειώσουν τις εκποµπές διο-  σε αυτό το πρώιµο στάδιο. Αντίθετα, απαιτείται µια διαφανής αναθε-
               ξειδίου του άνθρακα κατά 100% µέχρι τα µέσα της επόµενης δεκαετίας   ώρηση στα µισά του δρόµου προκειµένου να καθοριστούν οι στόχοι
               – απόφαση θα ισοδυναµεί προφανώς µε απαγόρευση της πώλησης   µετά το 2030». Κατά συνέπεια «µια τέτοια αναθεώρηση θα πρέπει
               στην Ε.Ε. των 27 χωρών - µελών νέων αυτοκινήτων που κινούνται µε   πρώτα απ’ όλα να αξιολογήσει εάν η ανάπτυξη της υποδοµής φόρτισης
               βενζίνη, ντίζελ ή υβριδικό σύστηµα κίνησης».       και η διαθεσιµότητα πρώτων υλών για την παραγωγή µπαταριών θα
               Στα των πεπραγµένων, κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας, 339 τάχθη-  είναι σε θέση να ταιριάξουν µε τη συνεχιζόµενη απότοµη αύξηση των
               καν υπέρ της πρότασης και 249 κατά, ενώ οι αποχές έφτασαν τις 24.  ηλεκτρικών οχηµάτων µε µπαταρία εκείνη τη στιγµή. Είναι πλέον επίσης
               Θυµίζουµε ότι ο στόχος µείωσης του CO 2 για το 2030 καθώς και η   σηµαντικό να τηρηθούν οι υπόλοιπες απαραίτητες προϋποθέσεις για να
               απαγόρευση πώλησης οχηµάτων µε κινητήρες εσωτερικής καύσης το   είναι δυνατές οι µηδενικές εκποµπές. Ως εκ τούτου, η ACEA καλεί τους
               2035 προτάθηκαν πέρυσι και υποστηρίχθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επι-  υπεύθυνους λήψης αποφάσεων να υιοθετήσουν τα διαφορετικά στοι-
               τροπή, το εκτελεστικό σκέλος της Ε.Ε., τον περασµένο µήνα, ενώ αξίζει   χεία του “Fit for 55”* – ιδιαίτερα τους στόχους CO2 και τον Κανονισµό
               να σηµειώσουµε εδώ ότι, σύµφωνα µε µελέτες της Ε.Ε., τα αυτοκίνητα   Υποδοµής Εναλλακτικών Καυσίµων (AFIR) – ως ένα συνεκτικό πακέτο.
               ευθύνονται για περίπου το 12% των ευρωπαϊκών εκποµπών αερίων   Ο κλάδος µας βρίσκεται στη µέση µιας µεγάλης ώθησης για ηλεκτρικά
               του θερµοκηπίου. Συνεπεία του ανωτέρω ψηφίσµατος οι κυβερνήσεις
               των κρατών µελών της Ε.Ε. πρέπει να επισφραγίσουν τις επόµενες
               εβδοµάδες ή µήνες την τελική αυτή πρόταση.

               Η θέση των Ευρωπαίων Κατασκευαστών
               Αυτοκινήτων (ACEA)
               Σύµφωνα µε άµεση ανακοίνωσή της, «η ACEA
               χαιρέτησε το γεγονός ότι το Κοινοβούλιο διατήρησε
               την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τους
               στόχους του 2025 και του 2030. Αυτοί οι στόχοι
               είναι ήδη εξαιρετικά απαιτητικοί και µπορούν να
               επιτευχθούν µόνο µε µια τεράστια αύξηση στην
               υποδοµή φόρτισης και ανεφοδιασµού». Ωστόσο,
               δεδοµένου ότι ο µετασχηµατισµός του κλάδου εξαρ-
               τάται από πολλούς εξωτερικούς παράγοντες που δεν είναι
               πλήρως στα χέρια της, η ACEA ανησυχεί ότι οι ευρωβουλευτές
               ψήφισαν να τεθεί ο στόχος CO 2 -100% για το 2035. «Η αυτοκινητο-
               βιοµηχανία θα συµβάλει πλήρως στον στόχο µιας Ευρώπης ουδέτερης



              18 TRACTION MAGAZIN E
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23