Page 19 - TRACTION 150-151
P. 19
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ
οχήµατα, µε τα νέα µοντέλα να καταφθάνουν σταθερά. Όµως, δεδοµέ- ουν εν πολλοίς σε όλο τον κόσµο και φυσικά στην Ευρώπη, θα πρέπει
νης της αστάθειας που βιώνουµε παγκοσµίως, οποιαδήποτε µακροπρό- να ξεκαθαρίσουµε κάτι: Εάν κάποιος αγοράσει αυτοκίνητο µε κινητήρα
θεσµη ρύθµιση που υπερβαίνει αυτή τη δεκαετία είναι πρόωρη σε αυτό εσωτερικής καύσης στις 31 ∆εκεµβρίου 2035, βάσει της νοµοθεσίας
το πρώιµο στάδιο». προστασίας του καταναλωτή, ο κατασκευαστής αλλά και κατά συνέπεια
η χώρα που διαµένει ο πολίτης αυτός θα πρέπει να τον τροφοδοτούν µε
Παράπλευρες απώλειες ανταλλακτικά για τα επόµενα 10 - 12 χρόνια, φυσικά µέσα σε αυτά και
Οι πολιτικές ανακοινώσεις, την τελευταία τουλάχιστον δεκαετία, έχουν καύσιµη ύλη. Άρα, µέχρι το 2045 τα αυτοκίνητα µε κινητήρες εσωτερι-
σταµατήσει να συµβαδίζουν µε τις αντίστοιχες τεχνολογικές. Οι δύο κής καύσης θα είναι ανάµεσά µας. Αν δεν αλλάξει κάτι µέχρι τότε…
αυτοί κόσµοι φαίνεται να διέρρηξαν τις σχέσεις τους όταν, στα µέσα
της προηγούµενης δεκαετίας, οι επιτροπές της Ε.Ε. σταµάτησαν να Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιοµηχανία
συνεργάζονται στενά µε τους τεχνοκράτες των αυτοκινητοβιοµηχανιών Για να έχουµε µία εικόνα του µεγέθους, άρα και της σηµασίας της, για τις
και υπό την επήρεια πολιτικών κατευθύνσεων συγκεκριµένης προέλευ- βιοµηχανίες αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αρκεί να σηµειώσουµε τα εξής:
σης άρχισαν να θέτουν στόχους που ναι µεν «χάιδευαν τα αυτιά» των 12,7 εκατοµµύρια Ευρωπαίοι εργάζονται στην αυτοκινητοβιοµηχανία
οικολογικών οργανώσεων, αλλά κώφευαν στην πραγµατικότητα των (άµεσα και έµµεσα), αντιπροσωπεύοντας το 6,6% του συνόλου των
επιχειρηµάτων των κατασκευαστών. Ποια τα επιχειρήµατα της άλλης θέσεων εργασίας στην Ε.Ε., ενώ το 11,5% των θέσεων εργασίας στη
πλευράς; Η αλλαγή χρήσης του αυτοκινήτου ως µέσου ελευθερίας µεταποίηση στην Ε.Ε. – περίπου 3,5 εκατοµµύρια – είναι στον τοµέα
µετακίνησης, η στρουθοκαµηλική νοοτροπία των Ευρωπαίων σε σχέση της αυτοκινητοβιοµηχανίας. Παράλληλα – σύµφωνα µε την Ένωση
µε τον υπόλοιπο κόσµο, το µεγάλο πρόβληµα της ανάπτυξης ταχυφορ- Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) – τα µηχανοκίνητα
τιστών, η µεγάλη ανεργία στον κλάδο της αυτοκίνησης περιλαµβανο- οχήµατα συνεισφέρουν για 398,4 δισεκατοµµύρια ευρώ φορολογικών
µένων και των εταιρειών υποστήριξης παραγωγής, η ανεργία και ο
ανύπαρκτος σε σχεδιασµό ρόλος των πρατηρίων καυσίµων, οι γεωγρα- εσόδων για τις κυβερνήσεις σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές, η αυτοκινη-
φικές ιδιαιτερότητες της Ευρώπης, κ.ά. Στα παραπάνω να αναφέρουµε τοβιοµηχανία δηµιουργεί εµπορικό πλεόνασµα 76,3 δισεκατοµµυρίων
την ασχηµάτιστη ακόµα σαφή νοµοθεσία για την ανακύκλωση των ευρώ για την Ε.Ε., και ο κύκλος εργασιών που δηµιουργείται από την
µπαταριών των ηλεκτροκίνητων οχηµάτων (λ.χ. στο σχολείο µάθαµε αυτοκινητοβιοµηχανία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 8% του
ότι µπαταρία = πόλος µόλυνσης), όπως και την «προσπέραση» του ΑΕΠ της Ε.Ε. Τέλος, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιοµηχανία, επενδύοντας
Ethical code όσον αφορά τα ανθρώπινα και εργατικά δικαιώµατα στην 58,8 δισεκατοµµύρια ευρώ σε έρευνα και εξέλιξη ετησίως, είναι ο
εξόρυξη σπανίων γαιών (βλ. ευρεία απασχόληση ανήλικων παιδιών σε µεγαλύτερος ιδιωτικός τοµέας στην Ευρώπη που συνεισφέρει στην και-
ορυχεία) κ.ά. νοτοµία, αντιπροσωπεύοντας το 32% των συνολικών δαπανών της Ε.Ε.
Να σηµειώσουµε επίσης εδώ ότι ο Όµιλος Stellantis ανακοίνωσε την
αποχώρησή του από την ACEA στο τέλος της χρονιάς επειδή αυτή δεν * Το «Πακέτο Fit for 55» αναφέρεται στον στόχο της Ε.Ε. για µείωση
κατάφερε να υπερασπίσει κατάλληλα τιε θέσεις της... των καθαρών εκποµπών αερίων θερµοκηπίου κατά τουλάχιστον 55%
έως το 2030 και εργάζεται για την αναθεώρηση της νοµοθεσίας της
Στην πράξη που σχετίζεται µε το κλίµα, την ενέργεια και τις µεταφορές, προκειµένου
Τι σηµαίνει όµως πρακτικά η κατάργηση πώλησης αυτοκινήτων µε να ευθυγραµµίσει τους ισχύοντες νόµους µε τις φιλοδοξίες του 2030
κινητήρες εσωτερικής καύσης; Για να το ξεκαθαρίσουµε, βασιζόµενοι και του 2050. Στη δέσµη περιλαµβάνεται επίσης µια σειρά από νέες
πάντα στη νοµοθεσία προστασίας καταναλωτικών αγαθών που ισχύ- πρωτοβουλίες.
TRACTION MAGAZIN E 19