Page 22 - TRACTION 120
P. 22
cover story
cover story
Το 2019 ήταν μια πολύ δημιουργική χρονιά
για τη Ferrari. Ούτε ένα ούτε δύο, αλλά πέ-
ντε νέα μοντέλα βγήκαν από το εργοστάσιο
στο Maranello: η F8 Tributo, η F8 Tributo
Spider, η 812 GTS, η SF 90 Stradale και,
τέλος, η Roma. Αυτός ο παραγωγικός ορ-
γασμός νέων μοντέλων προήλθε από τη
βαθιά γνώση της Ferrari για τη ζήτηση που
έχουν τα αυτοκίνητά της. Παρ’ όλα αυτά,
κρατά χαμηλά τον ετήσιο αριθμό παρα-
γωγής της, χαμηλότερα από κάθε άλλον
κατασκευαστή, ακριβώς για να διατηρήσει
ψηλά την αξία των αυτοκινήτων της.
Η Roma, αν και μοιράζεται την πλατφόρμα
και τον κινητήρα – αναβαθμισμένο βέβαια
– με την Portofino, που με τη σειρά της αντι-
κατέστησε την California Τ, είναι ένα εντε-
λώς διαφορετικό αυτοκίνητο. Θα μπορού-
σε να χαρακτηριστεί σαν κλειστή έκδοση
της ανοικτής Portofino, αλλά αναμφίβολα
θα ήταν ατυχής ο παραλληλισμός.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την
αρχή. Η Roma είναι ένα GT hardtop coupe
με τον κινητήρα τοποθετημένο εμπρός και
την καμπίνα να χαρακτηρίζεται σαν 2+,
που σημαίνει όχι 2+2, αλλά 2 και κάτι
ψιλοπράγματα, στο… παγκάκι που υπάρχει
στην υποτιθέμενη θέση των πίσω επιβατών.
Έτσι για να στριμώχνουμε κάποια πανάκρι-
βη δερμάτινη βαλίτσα από την Collection
Ferrari. Η Ferrari δηλώνει ότι το όνομά της
σαφέστατα προέρχεται από την ιστορική
ιταλική πρωτεύουσα και έχει το στυλ των
ανέμελων ημερών των δεκαετιών του ’50
και του ’60.
Ιδιαίτερη είναι και η στιλιστική εμφάνιση
της Roma, που έχει ξεφύγει από την κλασι-
κή συνταγή της Ferrari καταργώντας τους
σφηνοειδείς προβολείς και αντικαθιστώντας
τους με πιο κομψούς, που όμως δημιουρ-
γούν πιο συγκρατημένη εμφάνιση. Όπως
και το κάτω μέρος της μάσκας, το οποίο
εκπροσωπεί μια νέα σχεδιαστική άποψη
που δεν έχουμε ποτέ συναντήσει σε άλλη
δημιουργία του Ιταλού κατασκευαστή.
Ξεχωριστό είναι και το πίσω μέρος με τα
ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα και τους μυ-
ώδεις πίσω ώμους, που δένουν αρμονικά
μαζί τους.
Το τελευταίο coupe από το Maranello δια-
θέτει αρμονικές διαστάσεις και κομψά ισορ-
ροπημένους όγκους. Γνωρίζοντας καλά
τη συνταγή οι Ιταλοί από τεχνική άποψη,
στη Ferrari Roma εισάγουν μια σειρά απα-