Page 26 - TRACTION 120
P. 26

MOTO: YAMAHA TMAX 560


































             Αρχοντικό                                           φέρει και τα νέα έμβολα, μπιέλες κι εκκεντροφόρο μαζί με τον στρόφαλο

                                                                 που είναι και ελαφρύτερος, ενώ σημαντικές ήταν και οι αποφάσεις για τη
                                                                 μετάδοση.

                                                                 χαμηλότερα, στις 4.000, ώστε να εξομαλυνθεί η αίσθηση της αρχικής επι-
              Κι όμως έχουν συμπληρωθεί 20 χρόνια                Η αύξηση της ροπής επέτρεψε την εμπλοκή του φυγοκεντρικού 300 σ.α.λ.
                                                                 τάχυνσης. Ταυτόχρονα, οι σχέσεις μετάδοσης στο CVT μειώθηκαν, ενισχύ-
              που το TMAX κυκλοφορεί στις πόλεις και             οντας τη σπορ αίσθηση και σαφέστατα τις ρεπρίζ, ακόμη κι από τα 120
              τους δρόμους της Γης. Με περισσότερες              χ.α.ώ., μέχρι την επίσης αυξημένη τελική ταχύτητα.
              από δύο εκατομμύρια πωλήσεις έχει                  Το νέο TMAX 560 αποδίδει 47,6 ίππους και 5,7 kg ροπής, έχει αυξημένη
                                                                 επιτάχυνση και μειωμένη κατανάλωση! Η αύξηση της απόδοσης έφερε
              τόση «φόρα» που το μοντέλο του 2020                και την ανάγκη για καλύτερη ψύξη, οπότε το ψυγείο μεγάλωσε και οι δί-
              έρχεται απλώς να επιβεβαιώσει ότι ο                οδοι αέρα βελτιώθηκαν. Με καλύτερο σχεδιασμό του κυκλώματος δε, η
              βασιλιάς παραμένει στον θρόνο του...               απαιτούμενη ποσότητα του ψυκτικού υγρού μειώθηκε.
                                                                 Σε μεγάλο βαθμό οι ρύποι εξαρτώνται και από την εξάτμιση και τους κα-
                                                                 ταλύτες. Δουλειά έγινε και σε αυτόν τον τομέα με τοποθέτηση καταλυτών
              Έχει ενδιαφέρον η αναφορά στην αρίθμηση των γενεών του ΤΜΑΧ. Άλ-  από νέα υλικά, που επέτρεψαν μείωση του όγκου της εξάτμισης, άρα και
              λοι μετρούν πέντε, άλλοι έξι, ωστόσο το ΤΜΑΧ 560 του 2020 αποτελεί   του βάρους της. Το φίλτρο αέρα, το σώμα του γκαζιού και ο ψεκασμός
              την έβδομη στη σειρά ανανέωση του μοντέλου. Μικρή η σημασία της εν   είναι επίσης νέα.
              λόγω αρίθμησης, καταδεικνύει όμως πόσο σταθερό και φρέσκο παραμέ-  Ταυτόχρονα  μειώθηκε  και  η  κατανάλωση  κατά  10%  σύμφωνα  με  τη
              νει το ΤΜΑΧ στο πέρασμα των χρόνων, ώστε να μοιάζει πάντα νέο.  Yamaha, ανεβάζοντας την αυτονομία στα 300+ χιλιόμετρα. Και με όλα
              Οι μεγάλες αλλαγές έγιναν το 2017 οπότε και αναθεωρήθηκε τόσο το   αυτά, παρά τις αλλαγές και την αύξηση της ισχύος, το ΤΜΑΧ είναι το μόνο
              πλαίσιο όσο και η θέση του κινητήρα σε αυτό για καλύτερη συγκέντρωση   έναντι των ισχυρότερων ανταγωνιστών του που οδηγείται και με δίπλωμα
              των μαζών, ενώ το βάρος μειώθηκε θεαματικά κατά εννέα κιλά.   Α2.
              Για το 2020 δεν υπήρχε άλλος λόγος ανανέωσης πέρα από την εναρμό-  Παρότι οι αλλαγές είναι εκτεταμένες εσωτερικά, στην εμφάνιση έχουν γίνει
              νιση με τις αυστηρότερες προδιαγραφές Euro5. Για να συμβεί αυτό έγιναν   λιγότερες επεμβάσεις, διατηρώντας το επιβλητικό και απόλυτα αναγνωρί-
              επεμβάσεις στον κινητήρα και, με την ευκαιρία, ενσωματώθηκε και μια   σιμο σχήμα και όψη του. Αυτές περιλαμβάνουν νέα φωτιστικά σώματα
              σειρά από αλλαγές και μικροβελτιώσεις.             LED εμπρός και πίσω, λεπτομέρειες στα πλαστικά, νέο υλικό για τη σέλα
              Σημαντικότερη όλων ήταν η ενασχόληση με τον κινητήρα, που ήταν η   και αναμόρφωση των διαθέσιμων χώρων.
              πλέον επιβεβλημένη. Ο κυβισμός ανέβηκε στα 562 κ.εκ. με αύξηση της   Στις μη ορατές αλλαγές περιλαμβάνεται η αναβάθμιση των αναρτήσεων
              διαμέτρου των εμβόλων, ενώ επανασχεδιάστηκε ο θάλαμος καύσης και   και των ηλεκτρονικών. Τα όργανα παραμένουν αναλογικά σε όψη και
              αυξήθηκε η διάμετρος των βαλβίδων. Η τεχνική αναφορά πρέπει να ανα-  πλήρη, με οθόνη TFT στο κέντρο. Αναβαθμισμένα είναι τα δύο προγράμ-

              26 TRACTION MAGAZINE
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31