Page 16 - TRACTION 121
P. 16
ΓΙΑΤΡΕ ΜΟΥ... ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Ύαινα Ποιος θα µπορούσε να βρίσκει άσχηµη και χοντροκοµµένη µια Lancia
Delta Integrale HF Evo II; Πιθανώς ο ίδιος άνθρωπος που δεν θα δίσταζε
να αγοράσει µια παρτίδα «Άκα-Έφε», να τις παρκάρει στο στούντιο του
σχεδιαστικού οίκου Zagato και να δηµιουργήσει κατά παραγγελία τη δική
του εκδοχή του µοντέλου. Και αυτό το ίδιο άτοµο δεν θα δίσταζε να βαφτί-
σει το δηµιούργηµά του Hyena (Ύαινα).
ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΘΡΥΛΙΚΗΣ Κάπως έτσι, λοιπόν, προέκυψε η Lancia Zagato Hyena: Από το πάθος και
την επιµονή ενός Ολλανδού, του Paul V.J. Koot, ο οποίος είχε γοητευτεί
DELTA, Η LANCIA ZAGATO µεν από τις επιδόσεις, τα κρατήµατα, τους αγωνιστικούς θριάµβους κ.λπ.
HYENA ΠΡΟΕΚΥΨΕ της Integrale, όχι όµως και από το παρουσιαστικό της. Ο κ. Koot έβρισκε
ΣΑΝ ΟΝΕΙΡΟ ΕΝΟΣ την Delta υπερβολικά γωνιώδη, ογκώδη και άγαρµπη για τα γούστα του.
ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΚΥΡΙΟΥ, Κι επίσης δεν του άρεσε καθόλου ότι ήταν ένα πεντάθυρο χάτσµπακ. Εκεί-
Ο ΟΠΟΙΟΣ, ΚΟΝΤΡΑ ΣΕ ΟΛΑ, νος προτιµούσε, απείρως περισσότερο, ένα τρίθυρο κουπέ.
ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ∆ΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ Ο Paul V.J. Koot αποτάθηκε στον Zagato, παρουσιάζοντας την ιδέα του. Ο
διάσηµος οίκος ανταποκρίθηκε µε ενθουσιασµό. Έκοψε, έραψε, βελτίωσε,
ΤΗΝ ΕΝΤΕΛΩΣ ∆ΙΚΗ ΤΟΥ ελάφρυνε και τελικά παρουσίασε το 1992 τη Lancia Zagato Hyena. Σασί,
ΚΟΥΠΕ INTEGRALE κινητήρας και µετάδοση διατηρήθηκαν, όµως όλο το αµάξωµα ήταν φτιαγ-
µένο από αλουµίνιο, στο χέρι. Με την κατάλληλη φροντίδα, η Hyena, η
οποία ήταν 120 κιλά ελαφρύτερη από την πρωτότυπη, απέκτησε ισχύ 250
ίππων.
Ο κ. Koot τη λάτρεψε µόλις την είδε, όχι όµως και η µητέρα εταιρεία της
Lancia, η Fiat, η οποία και αρνήθηκε να παραχωρήσει τις 75 Delta που
χρειαζόταν ο Zagato για να ολοκληρώσει την παραγωγή της Hyena. Ο
Koot, παρ’ όλα αυτά, ήταν αποφασισµένος: πλήρωσε από την τσέπη του
µερικές Delta, τις έγδυσε και τις έστειλε στον Zagato.
Τελικά, η παραγωγή των Hyena σταµάτησε στον αριθµό 24, παρά τον αρ-
χικό προγραµµατισµό για 75. Ο Paul V.J. Koot µάλλον δεν βρήκε πολλούς
που θα συµφωνούσαν µε το αισθητικό του κριτήριο. Εκτός εάν η πελατεία
της Hyena πτοήθηκε από την τιµή της: κόστιζε όσο και µια Porsche 911
Carrera.
16 TRACTION MAGAZINE
Vettel_KTX'98_1b_20,8x28.indd 2 01/08/2019 14:25