Page 13 - TRACTION 121
P. 13

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΧΟΥΝΤΡΑ

























                                                                µου. Όµως µέχρι να γίνει η συνεννόηση µπροστά - πίσω για εκείνον
                                                                και δεξιά - αριστερά για εµάς, η στενή επαφή είναι κοντά…
                                                                Ο κανόνας λέει ότι από τη στιγµή που θα τον αντιληφθούµε στη
                                                                µέση του δρόµου αρχίζουµε να φρενάρουµε δυνατά και έχουµε
                                                                προ-αποφασίσει ότι θα περάσουµε πίσω του. Έτσι, αν ο πεζός απο-
                                                                φασίσει να κινηθεί,  το πιθανότερο είναι να το κάνει προς τα εµπρός.
                                                                Κι αν αποφασίσει να πάει πίσω, θα το κάνει πολύ πιο αργά, οπότε ο
                                                                µοτοσυκλετιστής έχει τον χρόνο να αντιδράσει ανάλογα.

                                                                Ζώα
                                                                Σε περίπτωση που έχουµε την ατυχία  να συγκρουστούµε µε κάποιο
                                                                τετράποδο, ισχύει το «ο σώζων εαυτόν σωθήτω». Προσπαθούµε
              Σουβλάκια (!)                                     να το αποφύγουµε µε αντίδραση ανάλογη των πεζών, όµως αν δεν
              Πρόκειται για ένα ιπτάµενο είδος που ευδοκιµεί εκεί που συχνά-  είναι δυνατόν η αντίδρασή µας είναι κρίσιµη.
              ζουν αδιάφοροι νεοέλληνες. Συνδυάζονται µε λαδόκολλα, ξύλινα   Αν το ζώο έχει µέγεθος µέχρι αυτό µιας µεγάλης γάτας ή µικρού
              καλαµάκια, ποτήρια µιας χρήσης, χρησιµοποιηµένες χαρτοπετσέτες,   σκύλου, φρενάρουµε, σφίγγουµε πόδια και χέρια, και τη στιγµή της
              αλουµινένια τενεκεδάκια και τη σακούλα που αρχικά τα περιλάµβα-  σύγκρουσης αφήνουµε τα φρένα και ανοίγουµε το γκάζι. Αµέσως
              νε όλα αυτά. ∆εν µπορείς να προβλέψεις πότε θα εµφανιστούν και   µετά χαλαρώνουµε τα χέρια στο τιµόνι και περιµένουµε να βρει την
              το µεγαλύτερο πρόβληµα είναι ότι κάνουν πολύ κακό στα... νεύρα.   ισορροπία της η µοτοσυκλέτα.
              Αν η κυκλοφορία είναι πυκνή και έχετε τη διάθεση και τον χρόνο, το   Σε περίπτωση σύγκρουσης µε µεγαλύτερο ζώο, τα πράγµατα γίνο-
              καλύτερο που µπορείτε να κάνετε είναι να σταµατήσετε, να συλλέξε-  νται πιο δύσκολα. Ωστόσο ακόµη και σε περίπτωση σύγκρουσης
              τε όσα µπορείτε, και αφού εντοπίσετε τον ένοχο, να του τα επιστρέ-  µε ζώο µεγέθους περίπου µεγάλου σκύλου, υπάρχει περίπτωση να
              ψετε λέγοντας «σας έπεσαν αυτά» (λίγο δύσκολο αν είναι φορτηγό).   γλιτώσετε µε λίγη τύχη και κατάλληλο χειρισµό: ακριβώς αυτόν που
              Ίσως µε αυτό τον τρόπο του δώσετε ένα µάθηµα που θα ωφελήσει   περιγράψαµε µόλις παραπάνω, ελπίζοντας βεβαίως να ξαναβρεί
              το περιβάλλον αλλά και θα προφυλάξει τον επόµενο µοτοσυκλετι-  την ισορροπία της η µοτοσυκλέτα.
              στή/αποδέκτη µιας τέτοιας απαράδεκτης συµπεριφοράς, αποτρέπο-  ∆ιαφορετική είναι η περίπτωση σύγκρουσης µε µεγάλα ζώα,
              ντάς την.                                         βοοειδή και ιπποειδή σε επαρχιακό δρόµο. Αν παρ’ ελπίδα συµβεί,
                                                                προτιµήστε την επαφή σε σταθερά σηµεία, ώστε να ακινητοποιηθεί
              Πεζοί                                             η µοτοσυκλέτα και να φύγετε από πάνω της. Η πρόσκρουση σε
              Μέρος του ευρύτερου «φυσικού περιβάλλοντος» είναι και οι πεζοί.   σηµείο όπου η µοτοσυκλέτα θα συνεχίσει κι εσείς θα µείνετε (µε
              Όσο ακολουθούν τους κανόνες που τους αφορούν, δεν υπάρχει   χειρότερο όλων το κεφάλι του ζώου), θα είναι παρόµοια µε το να
              πρόβληµα. Όµως, και στον τοµέα αυτό η αναρχία είναι δηµοφιλής.   χτυπάτε σε τοίχο.
              Ο µοτοσυκλετιστής πρέπει να έχει στο µυαλό του ότι ο πεζός µπορεί   Το ίδιο ισχύει και για σύγκρουση µε αυτοκίνητο. Επιλέγουµε να
              να εµφανιστεί από το πουθενά και ότι η ηλικία του είναι ανάλογη της   χτυπήσουµε στους τροχούς του κι όχι σε πιο µαλακά σηµεία του,
              δυσκολίας αντιµετώπισής του. Η συνηθισµένη αντίδραση ενός πεζού   πόρτες, φτερά κ.λπ. Στόχος µας πάντα είναι να µην εγκλωβιστούµε,
              που διαπιστώνει ότι κινδυνεύει είναι να παγώσει στη µέση του δρό-  ώστε η κινητική ενέργεια να εκτονωθεί σταδιακά κι όχι ακαριαία.

                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18