Page 15 - TRACTION 121
P. 15

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ



                                                                          AΥΤΟN ΤΟΝ ΜΗΝΑ

                                                                                         11.03.1958
                                                                                         Γεννιέται στην πόλη Apland της
                                                                                         Καλιφόρνια ο Eddie Lawson,
                                                                                         που αναδείχθηκε τέσσερις
                                                                                         φορές (1984, 1986 και 1988
                                                                            µε Yamaha, και το 1989 µε Honda) παγκόσµιος
                                                                            πρωταθλητής Grand Prix µοτοσυκλετών, γνωστός
                                                                            και µε το ψευδώνυµο «Steady Eddie». Υπήρξε ο
                                                                            πρώτος αναβάτης στην ιστορία των µοτοσυκλετι-
                                                                            στικών αγώνων που κέρδισε δύο συνεχόµενους
                                                                            τίτλους µε δύο διαφορετικούς κατασκευαστές.

               QUIZ                                                                      19.03.1943
                                                                                         Γεννιέται ο Vernon «Vern»
               Γεννήθηκε στο Μιλάνο το 1927 και είναι ένας σιωπηλός αυτοδίδακτος         Schuppan στο Booleroo Centre,
               σχεδιαστής, ο οποίος προσχώρησε στην Alfa Romeo τον Οκτώβριο του          στη Νότια Αυστραλία, ένας
                                                                                         βετεράνος Αυστραλός οδηγός
               1940, ως µαθητευόµενος στο σχολείο της εταιρείας µε διευθυντή τον Eng.   αγώνων αυτοκινήτων. Ο Schuppan οδήγησε σε
               Zeni, σε ηλικία µόλις δεκατριών ετών. Το 1943 πήρε έναν ακόµη ρόλο   διάφορες κατηγορίες συµµετέχοντας στη Formula
               µαθητευοµένου στην επιχείρηση παρά την αναταραχή που περιβάλλει τη   1, την Indianapolis 500 και µε µεγάλη επιτυχία σε
               χώρα κατά τη διάρκεια του ∆ευτέρου Παγκοσµίου Πολέµου. Αυτή ήταν η   αγώνες σπορ αυτοκινήτων. H µεγαλύτερη νίκη στη
               αρχή ενός σχεδιαστικού ρόλου που αναµενόταν να διατηρήσει για πολλά   σταδιοδροµία του ήταν µε την υποστηριζόµενη
               χρόνια. Έγινε βοηθός του σχεδιαστή Luigi Fusi στα στρατιωτικά αυτοκίνητα   από το εργοστάσιο οµάδα της Rothmans Porsche,
               αρχικά, και στη συνέχεια άρχισε να δουλεύει σε τζιπ και µια σειρά αυτοκι-  όταν µε τους Αµερικανούς οµόσταυλούς του
               νήτων. Τρία χρόνια εκπαίδευσης, πέντε ηµέρες σχολικής τάξης και πολλές   Hurley Haywood και Al Holbert κέρδισε το 1983
               ώρες στο εργαστήριο, τα Σάββατα και τις Κυριακές συµµετείχε υποχρεωτικά   τις 24 Hours of Le Mans µε Porsche 956.
               στις ατελείωτες «πατριωτικές συγκεντρώσεις» της φασιστικής εποχής. Ήταν τα
               χρόνια των πολεµικών περιορισµών, των ελάχιστων τροφίµων, µε τα πολλά     27.03.1971
               προβλήµατα από τις βοµβιστικές επιθέσεις των συµµάχων, την άνοδο της      Γεννιέται στο Twynholm του
               Αντίστασης και τις πρώτες παρτιζάνικες ενέργειες.                         Ηνωµένου Βασιλείου ο David
                                                                                         Marshall Coulthard, MBE, γνω-
               Η ειρήνη τελικά ήρθε το 1945. Ο ίδιος επιστρέφει στην αγαπηµένη του       στός ως DC, Σκωτσέζος πρώην
               ασχολία, τη σχεδίαση αυτοκινήτων, αν και εξακολουθεί να είναι και στην   οδηγός της Formula 1 που έγινε µεταφραστής,
               παραγωγή οχηµάτων (και στρατιωτικών τζιπ) µέχρι που ήρθε η ώρα για να   σχολιαστής και δηµοσιογράφος. Ήταν δεύτερος
               πάρει µέρος στη διαδοχή των Satta, Garcea, Busso, Colombo, Trevisan και   στο πρωτάθληµα της Formula 1 του 2001, οδη-
               Hruska, της σχεδιαστικής οµάδας που έφερε την Alfa Romeo στη βιοµηχα-  γώντας για τη McLaren. Οδήγησε για τις Williams,
               νική παραγωγή. Στο πλαίσιο αυτό, ο εικονιζόµενος επιδεικνύει τη µέγιστη   McLaren και RedBull, ενώ σηµείωσε 13 νίκες και
               θέληση για να µάθει και να αφοσιωθεί στο σχέδιο, ενώ ξεκινάει και µαθή-  ανέβηκε στο βάθρο 62 φορές.
               µατα αγγλικών. Για 40 χρόνια το σχεδιαστικό και πρωτοποριακό του έργο
               εκφράστηκε στο εµπρόσθιο τµήµα των πρωτότυπων αγωνιστικών αυτοκι-         30.03.1970
               νήτων και στα αγωνιστικά µονοθέσια για Grand Prix. Συνέβαλε σηµαντικά     Γεννιέται στο Hyères, Var της
               στη σχεδίαση της 159 (1951), της Spyder (1952), της Giulietta (1953) στις   Γαλλίας ο Stephane Ortelli, ένας
               πολυάριθµες εκδόσεις του, της Giulia (1970) και µετέπειτα της Alfetta.    επαγγελµατίας οδηγός αγώνων
                                                                                         από το Μονακό. Έχει κερδίσει
               Συµµετείχε επίσης στην τελική προσαρµογή του σχεδιασµένου από τον   τον αγώνα 24 Hours of Le Mans το 1998 µε
               Mario Tolentino EuroBrun ER1888 του 1989 προκειµένου να φιλοξενήσει   τους Allan McNish και Laurent Aïello µε Porsche
               τους κινητήρες Judd, ενώ συνεργάστηκε επίσης µε τους Tolentino και Luigi   911 GT1-98 και το Spa 24 Hours το 2003 µε τον
               Marmiroli για να σχεδιάσουν την Alfa Romeo 184T.             Romain Dumas και τον Marc Lieb µε Prodrive
                                                                            Aston Martin DBR9.
                                      Μπρούνο Ζάβα (Bruno Zava)
                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20