Page 12 - TRACTION 121
P. 12
AΣΦΑΛΕΙΑ
ΑΤΙΑ, φυσικά
και... άλλα
φαινόµενα
Τα Αγνώστου Ταυτότητας Ιπτάµενα Αντικεί-
µενα υπάρχουν στην ιστορία κάθε µοτο-
συκλετιστή. Μπορεί να µην προέρχονται
από άλλον πλανήτη, ωστόσο παραµένουν
ιπτάµενα, άγνωστα και απρόσµενα. Σε κάθε
περίπτωση, ο µοτοσυκλετιστής καλείται να
τα αντιµετωπίσει µε τον καλύτερο δυνατό
τρόπο
Η µοτοσυκλέτα, καθώς ισορροπεί σε δύο τροχούς, γίνεται σαφώς πιο
ευάλωτη σε σχέση µε ένα αυτοκίνητο όταν καλείται να αντιµετωπίσει
οποιαδήποτε αλλαγή στις συνθήκες του δρόµου ή του περιβάλλοντος.
Επίσης, αφήνοντας εκτεθειµένο τον αναβάτη της, κάνει και τη δική
του ζωή πιο δύσκολη. Ανάλογα είναι τα προβλήµατα που µπορεί να
δηµιουργήσουν στοιχεία της φύσης, χωρίς να πρόκειται για καιρικά φαι-
νόµενα. Βρίσκονται στο περιβάλλον, αλλά κάποιες φορές προέρχονται κάµπο, υπάρχει ο κίνδυνος κάποιο σµήνος κουνουπιών να «χτίσει» τη
και από άλλους οδηγούς. Ιπτάµενα Αντικείµενα, αγνώστου ταυτότητας ζελατίνα µε περιορισµό της ορατότητας. Μην προσπαθήσετε να σκου-
συνήθως, δηµιουργούν όλα τα ίδια προβλήµατα. πίσετε εν κινήσει, ούτε (προφανώς) να ανοίξετε τη ζελατίνα για να την
ανακτήσετε. Σταµατήστε και καθαρίστε µε νερό και µαλακό πανί.
Έντοµα
Κυκλοφορούν παντού, ειδικά το καλοκαίρι, όµως την άνοιξη που Σκόνη / νέφος, µικροσωµατίδια
πρωτοεµφανίζονται συνοδεύονται από την έκπληξη – ενώ το καλοκαίρι Τα ίδια ισχύουν και για σκόνες, νέφος, χώµατα και άµµο, που είτε µπορεί
ο οδηγός είναι πιο υποψιασµένος. να σηκώσει ο αέρας είτε να «δραπετεύσουν» από καρότσες φορτηγών
Συχνά η ροή του αέρα τα οδηγεί ακριβώς εκεί που δεν πρέπει, δηλαδή είτε από το προπορευόµενο όχηµα. Εδώ το πρόβληµα είναι ότι, αν δεν
στους αεραγωγούς του κράνους ή στη µισάνοικτη ζελατίνα του. Αν ένα υπάρχει προφύλαξη, οι σκόνες µπαίνουν και στα δύο µάτια.
έντοµο καταλήξει στο µάτι µας, τα πράγµατα είναι δύσκολα. Προσπαθήστε να παραµείνετε ψύχραιµοι, αντιδρώντας µε τον ίδιο
Είτε το έντοµο έχει µπει στο µάτι είτε τσιµπά στον λαιµό, θα πρέπει από τρόπο: ∆εν προσπαθείτε να κάνετε οτιδήποτε άλλο εκτός από το να στα-
πριν να έχετε αποφασίσει (ήδη από αυτή τη στιγµή) ότι δεν προσπαθείτε µατήσετε το συντοµότερο δυνατόν. Ακόµη κι αν χρειάζεται να ανοίγετε
να κάνετε οτιδήποτε εν κινήσει. Είναι εντελώς ανώφελο και εξαιρετικά εναλλάξ το ένα (πονεµένο) και µετά το άλλο (επίσης πονεµένο) µάτι.
επικίνδυνο. Κρατήστε και τα δύο χέρια στο τιµόνι, κλείστε το πονεµένο Πουλιά
µάτι και προσπαθήστε να δείτε µε το άλλο το σηµείο στο οποίο θα
σταµατήσετε. Φωνάξτε δυνατά (για να έχετε την αίσθηση ότι µε κάποιον ∆εν είναι λίγες οι περιπτώσεις που µοτοσυκλετιστές έχουν τρακάρει µε
τρόπο αντιδράτε)ν µην προσπαθήσετε όµως να κάνετε οτιδήποτε ενόσω πουλιά, κυρίως λόγω αέρα. Αθροίζοντας την ταχύτητα (ειδικά αν αυτή
ακόµη κινείστε. Μην ξεχνάτε ότι ένα τσίµπηµα είναι προτιµότερο από είναι µεγάλη) και το βάρος του πουλιού, το σοκ µπορεί να είναι ισχυρό,
τσίµπηµα και πτώση µαζί. ισοδύναµο µε αυτό που µπορεί να προκαλέσει µια πέτρα.
Προφυλαχθείτε: Πάντα κλειστή ζελατίνα και φουλάρι ή buff (κολάρο ∆εν µπορεί να επηρεάσει την πορεία της µοτοσυκλέτας, οπότε µην κάνε-
µοτοσυκλέτας) στον λαιµό. Καλό θα είναι να προβλέψετε να έχετε τε ελιγµό αποφυγής µε τη µοτοσυκλέτα, είναι ανώφελο και επικίνδυνο.
κάποιο ειδικό στικ αµµωνίας στην τσέπη, γιατί αν θέλει η σφήκα να τρυ- Σκύβετε διατηρώντας το βλέµµα στον δρόµο, τα πόδια σφικτά στο
πώσει, θα βρει τον δρόµο. Αν περάσετε απόγευµα από τον θεσσαλικό ρεζερβουάρ και τα χέρια χαλαρά στο τιµόνι.
12 TRACTION MAGAZINE