Page 43 - TRACTION 121
P. 43

ΑΠΟ ΤΟΝ  ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ

              τις κατηγορίες. Σε τοπικό επίπεδο, παρ’ όλα αυτά, τα φορτηγά και   και, το δεύτερο εξάµηνο του 2020, µε µπαταρίες στερεού τύπου
              τα λεωφορεία µε ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα δύσκολα θα πω-  (µπαταρίες λιθίου-πολυµερών). Από το 2022, η µπαταρία του λε-
              λούνται από µόνα τους καθώς, ακόµα και το 2040, αφού παρά τις   ωφορείου θα διαθέτει σύστηµα αύξησης αυτονοµίας (µια κυψέλη
              προσπάθειες των κατασκευαστών, το κόστος κτήσης και κύκλου   καυσίµου υδρογόνου θα τροφοδοτεί την µπαταρία υψηλής τάσης
              ζωής των ηλεκτροκίνητων φορτηγών και των λεωφορείων θα πα-  µε ρεύµα). Οι µελλοντικές τεχνολογίες µπαταριών θα οδηγήσουν
              ραµένει υψηλότερο από εκείνο των πετρελαιοκίνητων οχηµάτων.   στην ολοένα αυξανόµενη κάλυψη τακτικών δροµολογίων, που
              Συνεπώς, χρειαζόµαστε κρατικά προγράµµατα παροχής κινήτρων,   µε την κυψέλη καυσίµου ως σύστηµα αύξησης της αυτονοµίας, θα
              ώστε να καταστούν ανταγωνιστικά τα φορτηγά και τα λεωφορεία   µπορούν να εξυπηρετούνται σχεδόν όλα τα δροµολόγια.
              µε ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα σε τοπικό επίπεδο».
                                                                Συστήµατα κίνησης υδρογόνου
              Ένα ολοκληρωµένο και πρακτικό σύστηµα             Η Daimler ασχολείται µε τις τεχνολογίες συστηµάτων κίνησης υδρο-
              για ηλεκτρική κινητικότητα των λεωφορείων         γόνου εδώ και περισσότερα από 30 χρόνια. Μέχρι σήµερα, τα
              Το πλήρως ηλεκτρικό Mercedes-Benz eCitaro, που παράγεται   οχήµατα µε κυψέλη καυσίµου της εταιρείας έχουν διανύσει πολλά
              ήδη µαζικά στο Μάνχαϊµ από το 2018, δίνει στις πόλεις και στους   εκατοµµύρια χιλιόµετρα, αποδεικνύοντας την εµπορευσιµότητα αυ-
              οργανισµούς ΜΜΜ την ευκαιρία να στρέψουν τους στόλους   τού του συστήµατος κίνησης. Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν
              τους στην οδήγηση µε τοπικά µηδενικές εκποµπές ρύπων. Σήµερα,   πολύ συγκεκριµένες προκλήσεις στον κλάδο των επαγγελµατικών
              το eCitaro χρησιµοποιείται ήδη σε πόλεις όπως το Βερολίνο και   οχηµάτων, όπως η διάρκεια ζωής και το ωφέλιµο φορτίο. Οι τεχνο-
              το Αµβούργο στη Γερµανία, το Όσλο στη Νορβηγία και το Ystad   λογίες ηλεκτρικών συστηµάτων κίνησης και συστηµάτων κίνησης
              στη Σουηδία. Οχήµατα eCitaro έχουν επίσης παραδοθεί στο   υδρογόνου προσφέρουν διαφορετικά πλεονεκτήµατα ανάλογα
              Λουξεµβούργο και την Ελβετία. Το eCitaro προωθείται συστη-  µε τον σκοπό που εξυπηρετούν και, συνεπώς, αλληλοσυµπληρώ-
              µατικά για χρήση σε τακτικά δροµολόγια, ενώ αναµένεται το   νονται. Το καθοριστικό κριτήριο για τους πελάτες φορτηγών και
              2022, να κυκλοφορήσει στην αγορά µε την µπαταρία νέας γενιάς   λεωφορείων είναι το συνολικό κόστος κύκλου ζωής.













































                                                                                                  TRACTION MAGAZIN E 43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48