Page 33 - TRACTION 123
P. 33

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ, ΦΩΤΟΓΡΑΦIA: RBCP


              στατιστικά την αισιόδοξη πλευρά ύστερα από µία καταιγίδα, και   µε σύµφωνη γνώµη όλων των οµάδων και µένει να δούµε τι θα
              καλά κάνει. Τώρα όµως όχι απλά δεν ξέρουµε τη διάρκειά της,   γίνει φέτος. Από την άλλη, η Formula 1, µετά την αδράνεια που επέ-
              αλλά δεν έχουµε καν σοβαρό προηγούµενο για να κάνουµε   δειξε η αρχή της στο φιάσκο του Grand Prix της Αυστραλίας, βάζει
              µοντέλα προσοµοιώσεων. Η τελευταία πανδηµία της εποχής του   σε σκέψεις για την επόµενη ηµέρα στον θεσµό. Ήδη οι µικρές οµάδες
              1918 έβρισκε τον µηχανοκίνητο αθλητισµό στα σπάργανα και   µιλούν για οικονοµική καταστροφή και πιθανή αποχώρηση από το
              σε έναν κόσµο που έµπαινε σε µια τροχιά διπλών παγκόσµιων   πρωτάθληµα. Στην οικονοµική κρίση του 2008 - 2010, όταν τρεις
              συρράξεων, οπότε δεν µπορεί να διδαχτούµε τίποτα.   εργοστασιακές οµάδες αποχώρησαν από την F1, ο τότε επικεφαλής
              Μόνο η πετρελαϊκή κρίση του 1974 υπάρχει, αλλά αυτή πέρασε   της στον τοµέα των εµπορικών δικαιωµάτων Bernie Ecclestone
              σχετικά γρήγορα και – το πιο σηµαντικό – δεν άφησε πίσω   έβαλε το χέρι στην τσέπη και βοήθησε τις µικρές οµάδες να µείνουν
              της θύµατα ανάλογα εκείνων της πανδηµίας του κορωνοϊού.   στον θεσµό. Θα πράξουν το ίδιο οι σηµερινοί, Αµερικανοί διάδοχοί
              Προφανώς υπήρξε ο πόλεµος του Yom Kippur µε τα ανάλογα   του της Liberty Group υπό τον Chase Carey;
              θύµατα, αλλά αυτό δεν είχε την πληθυσµιακή κάλυψη που έχει η   Οι προσεχείς µήνες θα διδάξουν πολλά.
              σηµερινή πανδηµία.                                 Και σε εµάς ως θεατές και στους αγωνιζόµενους και στις οµάδες.
              Το πώς θα λειτουργήσει η ∆ιεθνής Οµοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA)   Εν κατακλείδι, ο µηχανοκίνητος αθλητισµός βρίσκεται, όπως και
              την επόµενη ηµέρα της λήξης του συναγερµού, είναι ένα θέµα.   άλλοι κοινωνικοί θεσµοί, σε ένα αχαρτογράφητο τοπίο. Η πανδη-
              Το βασικότερο αφορά το αν όλα, εν µία νυκτί, επιστρέψουν όπως   µία σε εξέλιξη, δυσάρεστη, σκοτεινή, ανελέητη και αµείλικτη, δεν
              ήταν πριν τον Μάρτιο, ή αν  η µετάβαση στην κανονικότητα θα   αφήνει περιθώρια για ιδεατές εικόνες. Τα άδεια από θεατές βουνά
              είναι αργή και σταδιακή. Σε µία τέτοια περίπτωση η µαταίωση των   και οι άδειες από κόσµο κερκίδες στα σιρκουί δεν απευθύνονται
              πρωταθληµάτων είναι όχι µόνο ορατή, αλλά σχεδόν βέβαιη.  πουθενά. Ούτε ενδιαφέρουν κανέναν. Η παρουσία του κόσµου
              Επιστρέφουµε για να σηµειώσουµε ότι είναι πολύ σηµαντικό που   είναι αυτή που τους έδινε και δίνει νόηµα ύπαρξης. Όσοι διαφω-
              η FIA έχει στο τιµόνι της έναν ηγέτη (Jean Todt) που ξέρει να διοι-  νούν αρκεί να δουν πόσοι θεσµοί εξαφανίστηκαν, απλώς και
              κεί και – το σηµαντικότερο – να παίρνει αποφάσεις σαν ηγέτης.  µόνο επειδήί δεν κατάφεραν να προσελκύσουν κανένα κοινό.
              Παράλληλα το WRC έχει και αυτό την τύχη να έχει σοβαρό, επαγ-  Το αφύσικο λοιπόν (οι «µη αγώνες», ή οι αγώνες άνευ θεατών),
              γελµατία και οραµατιστή promoter, που έχει αρχή, µέση και τέλος   είναι επουσιώδες µπροστά στη δοκιµαζόµενη υγεία όλων – αγω-
              στα πλάνα του τόσο σε διοικητικό, όσο και σε τεχνικό επίπεδο. Το   νιζοµένων, διοργανωτών, θεατών.
              πρόγραµµα για υβριδική τεχνολογία από το 2022 επισηµοποιήθηκε   Φάρος όλων η αισιοδοξία. Κοινώς, µονόδροµος!
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38